import af jar filer i runtime
Fra : Jens

Dato : 22-09-03 13:06

Hej!

Er det muligt at importere jar filer ved kørsel af programmet:
java classpath=minjarfil.jar mitprogram ??

Jeg vil undgå at skulle sætte jar filerne ind i classpath

Med venlig hilsen

Jens

Fra : Michael Banzon

Dato : 22-09-03 18:53

"Jens" <ask@news.dk> skrev...
> Er det muligt at importere jar filer ved kørsel af programmet:
> java classpath=minjarfil.jar mitprogram ??
>
> Jeg vil undgå at skulle sætte jar filerne ind i classpath

Er dit program i jar-filen?? Hvis den er det, kan du sætte
din ønskede class-path i manifestet, tjeck evt. Sun's guide
vedr. jar-filer. Hvis det ikke er tilfældet så kunne du jo
proppe dit program i en jar-fil, så er løsningen jo den
samme

En anden løsning kunne være shell-scripts/bat-filer der
sørger for at sætte din class-path ordenligt...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Flemming Boller

Dato : 22-09-03 22:28

Jens wrote:

> [...]
> java classpath=minjarfil.jar mitprogram ??
>
> Jeg vil undgå at skulle sætte jar filerne ind i classpath

Prøv at kigge på Klassen URLClassloader..jeg tror den kan gøre hvad du
ønsker.

mvh flemming