Tilkobling til bredbånd
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 16:07

Jeg har fået bredbånd. Når jeg forbinder computerens netværkskort direkte
til stikke i væggen ( straight kabel) kører det fint.
Jeg har en hub og vil gerne have to andre computere på.
a) Skal alle kabler være straight ?
Hvis ej hvilke skal, og hvilke skal ikke
b) Findes der en hjemmeside, hvor jeg kan se, hvordan jeg skal twiste et
kabel (hvilke farver hvor )
På forhånd tak
FLemming

Fra : Cubus

Dato : 22-09-03 21:03

"Flemming Løvenhardt" <f.lovenhardt-snabela-mail.tele.dk> skrev

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-09-03 22:33

On Mon, 22 Sep 2003 17:07:12 +0200, "Flemming Løvenhardt"
<f.lovenhardt-snabela-mail.tele.dk> wrote:

> Når jeg forbinder computerens netværkskort direkte til stikke i
> væggen ( straight kabel) kører det fint.
> Jeg har en hub og vil gerne have to andre computere på.
> a) Skal alle kabler være straight ?

Nej, kablet mellem stikket i væggen og hubben skal være krydset.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : ab

Dato : 23-09-03 06:26

> Nej, kablet mellem stikket i væggen og hubben skal være krydset.

Ja, eller gå ind i hubbens Uplink, hvis den har en sådan ?

ab

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-09-03 11:14

ab abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk skrev dette:

> Ja, eller gå ind i hubbens Uplink, hvis den har en sådan ?

Og så skal den ikke være krydset? - jeg spørger af uvidenhed!

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-09-03 16:43

Andreas Falck wrote:

> Og så skal den ikke være krydset? - jeg spørger af uvidenhed!

Korrekt.

Der skal laves en krydsning - og det kan gøres på to måder:

!: et krydset kabel i en alm port
2: et lige kabel i en krydset port (krydset port = uplink)

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-09-03 23:25

Jan Vestergaard jan@nomailjve.dk skrev dette:

> Korrekt.
>
> Der skal laves en krydsning - og det kan gøres på to måder:
>
> !: et krydset kabel i en alm port
> 2: et lige kabel i en krydset port (krydset port = uplink)

Takker for oplysningen. Bliver en anelse klgere for hver dag