Netkort
Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 22-09-03 10:33

Hejsa

Jeg vil gerne have opgraderet mit Netkort i min Sever til et Giga kort.
(copper).
kan i anbefale nogle mærker ?

Vinder jeg noget ved at købe et 64 bit kort ? eller skal jeg bare købe et
"alm" 32 bit kort ?
(serveren har begge slots).

Skal jeg bare bruge et alm. Cat5e kabel med skærm fra kortet til min switch
?

eller skal det være noget andet fancy ?

MVH

Peter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-09-03 13:25

On Mon, 22 Sep 2003 11:33:02 +0200, "Peter Bo Nielsen"
<luc2002dk@yahoo.dk> wrote:

> Jeg vil gerne have opgraderet mit Netkort i min Sever til et Giga kort.
> (copper). kan i anbefale nogle mærker ?

Intel PRO/1000 Server Adapter.

> Vinder jeg noget ved at købe et 64 bit kort ?

Ja. 32-bit PCI kan i praksis ikke fylde et GE, eller bare komme
tæt på.

> Skal jeg bare bruge et alm. Cat5e kabel med skærm fra kortet til min switch ?

Drop skærmen og kør alm. UTP, Cat5E eller Cat6.

-A

Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 22-09-03 14:13

Hejsa

> Intel PRO/1000 Server Adapter.

okey.. har lige tjekket på edbpriser... der er 6 forskellige kort...
fra 1100 til 6500 dkr.

hvad er forskellen på MF/MT/XT modellerne ?

> Ja. 32-bit PCI kan i praksis ikke fylde et GE, eller bare komme
> tæt på.

okey

> Drop skærmen og kør alm. UTP, Cat5E eller Cat6.

okey takker.. det er jo nemt

Peter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-09-03 15:04

On Mon, 22 Sep 2003 15:13:03 +0200, "Peter Bo Nielsen"
<luc2002dk@yahoo.dk> wrote:

> hvad er forskellen på MF/MT/XT modellerne ?

http://www.intel.com/support/network/adapter/1000/spec.htm

-A