Zyxel Prestige 100wh uden NAT, hvordan ?
Fra : Knud

Dato : 22-09-03 08:14

Hej

Jeg har en Zyxel P100WH + omninet LCD som normalt kører NAt enabled.

Pga. forsøg med VPN (IPSEC) som ikke kan fungerer over i NAT i en
p100WH, vil disable NAT funktionen og placere en anden router(som kan
IPSEC) efter p100WH'en.

Hvis jeg disabler NAT kommer slet ikke igennem til internettet (TDC dial
up forbindelse), direkte fra en enkelt pc.

Nogen der har forslag til opsætning ?

(Har prøvet en hel masse)

Knud

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 23-09-03 23:55

Knud <KNUD-CH.skrald@nypost.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg disabler NAT kommer slet ikke igennem til internettet (TDC dial
> up forbindelse), direkte fra en enkelt pc.

Du skal ikke disable NAT. Når du kalder op til TDC, får du tildelt et
IP-nr., og det er alt hvad "omverdenen" ved om dig. Ingen ved, at din PC
eller anden router kan findes bag din Zyxel-router.

I stedet skal du lave en fast NAT til den anden routers IP. I min
Prestige 100 er det menu 15 "SUA Server Setup". Jeg ved ikke, hvilken
port IPSEC benytter, så brug blot punktet "default".

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Knud

Dato : 24-09-03 11:55

Thorkil Olesen wrote:

> [...]
> Prestige 100 er det menu 15 "SUA Server Setup". Jeg ved ikke, hvilken
> port IPSEC benytter, så brug blot punktet "default".

Jeg har faktisk prøvet noget lignende, den PC's IP(lokal) som skal køre
IPSEC er sat ind som default i menu 15.
Det hjalp dog ikke, med rimelig sikkerhed kan jeg sige at der ikke kom
forbindelse ud til internettet.
Er SUA server ikke tiltænkt indgående connection's
Der vil stadigvæk ske NAT dvs. lokal IP/port mapning eftersom andre
PC/IP lokalt stadigvæk kan komme ud.

Hvad gør routeren når NAT/SUA er disab.

Mvh.

Knud