W2K og routing
Fra : Tumlehund

Dato : 09-04-01 17:48

Hej!

Jeg har et problem med mit netværk: Jeg kan ikke få det til at virke som det skal.
Mit setup er:

ADSL

Pro@ccess-router (192.168.1.1)

Server (NIC1: 192.168.1.2)
Server (NIC2: 192.168.2.1)

Switch
| | | |
Klienter (192.168.2.x)

Klienterne har 192.168.2.1 som default gateway. NIC1 i serveren har 192.168.1.1 som default gateway. DNS er sat op med adresser til TDC.

Fra klienterne kan jeg sagtens pinge ud på nettet, men det burde OVERHOVEDET ikke kunne lade sig gøre, da NIC2 i serveren ikke kan se NIC. Det virker som om der kører noget routing af een eller anden art, men både Remote Access and Routing og ICS er disabled. HVAD SKER DER?!

Hvis jeg ændrer det interne net til f.eks. 10.1.1.0, så er der ikke længere hul igennem til internettet fra klienterne. Kan det virkelig passe at Windows 2000 bruger de gamle IP-specifikationer?!?!

http://www.kandu.dk/

Fra : Karsten Madsen

Dato : 11-04-01 06:42

> Hvis jeg ændrer det interne net til f.eks. 10.1.1.0, så er der ikke
længere hul igennem til internettet fra klienterne.

Og du bruger alle steder 255.255.255.0 som maske ?

Hilsen Karsten