Mobilix ADSL - hjælp...!
Fra : Caspar Møller

Dato : 09-04-01 17:47

Har nu hele dagen prøvet at komme igennem til Mobilix' "kundeservice", men
forgæves. Jeg har fået udstyret i dag (Home modem/bridge) og fulgt
vejledningen, men jeg kan ikke komme længere, end at få forbindelse til
Mobilix' server via VPN. Hverken mail, http el. messenger kan herefter få
nogen kontakt til Internettet!!!?? I vejledningen står jeg skal tjekke at
(bl.a.) Microsoft virtuelt privat netværkskort og NDISWAN skal være til
stede. Hvor finder jeg vpn-kort?? Hvad er NDISWAN????
Jeg kører Win2000.
Er der nogen der kan hjælpe her??

På forhånd tak!
Caspar

Fra : Georg Gearløs

Dato : 10-04-01 00:28

On Mon, 9 Apr 2001 18:47:26 +0200, "Caspar Møller" <cm@bigfoot.com>
wrote:

NDISWAN er dit netkort og det er tilsyneladende på plads, hvis det er
en bridge-løsning, burde du have fået et ip-nummer som du tildeler dit
netkort.

VPN finder du i controlpanel/Network and Dial-up Connections/Make new
connection/Connect to a private network through the internet.

Hvis det er en windows 2000 Server, skal du konfigurere Routing and
Remote Access.

Georg Gearløs

Fra : Peter Toftager

Dato : 10-04-01 12:21

Hey Georg.

Du lader til at vide en del om 2K server.

Hvordan skal jeg sætte routningen op på serveren hvis det samtidig er en
domæne server???

Sids jeg satte den op til at route endte det med at jeg ikke kunne logge på
domænet, da den sendte alt trafik videre til Bridgen...

Der skal vel laves en static route som sender alt der er til min servers IP
til 127.0.0.1 eller Huh?

På forhånd tak
/PTL

Fra : Georg Gearløs

Dato : 10-04-01 17:24

On Tue, 10 Apr 2001 13:20:31 +0200, "Peter Toftager"
<toftager@diku.dk> wrote:

>Hvordan skal jeg sætte routningen op på serveren hvis det samtidig er en
>domæne server???

Der eren fejl i h.323 protokollen, der gør at Active Directory ikke
virker ordentlig sammen men NAT.

Prøv at slå det op på http://www.microsoft.com/technet, der er en
artikel der beskriver hvordan man cowboy-tricker sig ud af problemet.

> [...]
>domænet, da den sendte alt trafik videre til Bridgen...
>
>Der skal vel laves en static route som sender alt der er til min servers IP

Normalt fortæller man bare RRAS hvilket kort der er internt og hvilket
der er externt, så plejer det at spille.

Du kan evt. lege med route-kommandoen (route add), eller angive en
default gateway på det externe netkort.

>På forhånd tak

Det var så lidt.

Georg

Fra : Peter Toftager

Dato : 10-04-01 12:17

Hey.

Er du sikker på at din linie overhovdet er åben??? (Hvis line sync blinker
er der ikke forbindelse)

Jeg fik mit udstyr for 3 uger siden og har endnu ikke fået åbnet min linie.
Den skulle dog køre når jeg kommer hjem, eftersom jeg ringede igår og STOR
brokkede mig... (Det tager 1000år at komme igennem)

Hvis du finder ud af en opsætning til Win2K må du meget gerne smide den til
mig i en mail (mailto:toftager@diku.dk). Det villle være kanon.

Hilsen
/PTL

Fra : Caspar Møller

Dato : 10-04-01 12:56

> Hvis du finder ud af en opsætning til Win2K må du meget gerne smide den
til
> mig i en mail (mailto:toftager@diku.dk). Det villle være kanon.

Jeg fik det til at fungere, ved at gøre flg.

1. Slettede alle LAN-forbindelser i "Network and Dial-up Connections".
Slettede netkortet i "Device Manager". Slukkede/tændte modemet. Dvs.
startede fra "scratch"!!!

2. Indstillede LAN-forbindelsen med IP-adr., Subnet og Gateway.

3. Oprettede en VPN-forbindelse med IP-adr. OG derefter ændrede jeg - under
fanebladet "Security" - indstillingerne til "Advanced" og check'ede
"Unencrypted password (PAP)" og i det hele taget gjorde unencryption mulig.

Herefter kørte det bare derudaf...!

Håber dette kan hjælpe, da Mobilix' support ikke aner noget om Win2000
opsætning!

Fra : Peter Strand

Dato : 11-04-01 11:05

"Peter Toftager" <toftager@diku.dk> wrote in message
> [...]
> er der ikke forbindelse)
> Jeg fik mit udstyr for 3 uger siden og har endnu ikke fået åbnet min

Jeg har samme problem - dog fik jeg først mit udstyr i mandags. Har du fået
dit til at virke ? Hvad har de ( Mafialix ) sagt var årsagen ?

mvh.
Peter