Suzuki påhængsmotor svær at starte
Fra : Ulrik Andersen

Dato : 09-04-01 17:23

Hej gruppe,

Jeg har en helt ny 9,9 HK 2 takts Suzuki påhængsmotor (har gået ca. 5
timer). Problemet er at motoren er utrolig svær at få startet. Jeg må kæmpe
i 20-30 minutter før den kommer i gang.

Når den først kører, går den utrolig godt, og jeg kan stoppe den, lade den
stå nogle timer, komme tilbage og efter et let træk i snoren starter den
igen. Men når den har stået over natten, og jeg næste dag skal starte den,
har jeg samme problem igen.

Er dette normalt, og noget som vil bedre sig når motoren er kørt ordentlig
ind?.

Mvh. Ulrik

Fra : Christian Laange

Dato : 09-04-01 21:34

Hej Ulrik,

Det er ebstemt ikke normalt med den svære start - måske chokerspjældet ikke
lukker helt?
Hvis du stadig har garanti på motoren bør du reklamere fejlen.
Motoren vil ikke starte lettere når den er kørt ind - der er bestemt en fejl
på motoren når den er så svær at starte.

Fra : Ulrik Andersen

Dato : 09-04-01 21:38

Tak for svaret. Hehe, jeg køpte motoren i torsdags, så garanti burde der jo
være . Da må jeg vel et smut forbi forhandleren i morgen.

Fra : Heino Strauss

Dato : 12-04-01 00:02

Hej Ulrik

Måske dumt spørgsmål,men husker du at pumpe med bolten der sidder på slangen
til brændstoftanken ?
Hvis ikke, kan jeg godt forstå du har problemer.

M.V. Heino

Fra : Ulrik Andersen

Dato : 12-04-01 11:35

> Måske dumt spørgsmål,men husker du at pumpe med bolten der sidder på
slangen
> til brændstoftanken ?

Jo jeg husket dette.... Men problemet var nok chokerspjældet som
Christian nævnte. Det tog servicemanden 15 minutter at ordne det, og nu
starter den som en drøm.

Fra : Christian Laange

Dato : 12-04-01 15:42

Godt du fik løst problemet .
Og tillykke med motoren - det er en framragende motor som du nok skal få
glæde af i mange år.