Familien Frausing ?
Fra : Heinrich Frausing

Dato : 18-09-03 18:19

Hej til alle i nyhedsgruppen

Er der nogen som kan hjælpe en nybegynder ?

Er der nogen som har oplysninger på min farfar eller andre tilbage i
familien frausing.

Min farfar er : Søren Christian Frausing, født d.14 Mar 1903, død d. 14 Maj
1982
han var gift med : Kristine Margrethe Frausing, Født Christensen d. 08 Sep
1907, og død d.26 Aug 1968.

Det jeg er interesseret i ER hvem er min farfar's mor og far ?

Håber at der nogen som kan hjælpe.

Mvh Heinrich Frausing

Fra : Michael Schneiders

Dato : 18-09-03 18:50

Hej

Hvor i landet er de fra?
Ikke fordi jeg kender noget til slægten men det gør det letter at finde
noget

Hilsen
Michael

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 18-09-03 19:38

Ja det er da en lille vigtig ting (Tak for tippet)

Familien er fra Vejlby-Risskov lige uden for Århus.

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 18-09-03 21:44

> [...]
>
> Er der nogen som kan hjælpe en nybegynder ?
>
> Er der nogen som har oplysninger på min farfar eller andre tilbage i

Husk at se på Mormonernes side på
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

Der er i hvert fald en del Frausing's... fra Århus området.

mvh
Martin

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 19-09-03 17:53

Heinrich Frausing <frausing@post7.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f69e912$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> familien frausing.
>

> Det jeg er interesseret i ER hvem er min farfar's mor og far ?

Min farfar er : Søren Christian Frausing, født d.14 Mar 1903 i Vor Frue
sogn, Århus, død d. 14 Maj 1982
han var gift borgerlig i Vejlby 13-9-1925 med : Kristine Margrethe Frausing,
født Christensen d. 08 Sep 1907 i Vitten, og død d.26 Aug 1968.

Farfars forældre: søn af Georgine Marie Pedersen og udlagt Søren Christian
Nielsen (Frausing) navneforandring meldt ved skilsmissen.
Parret bliver gift 3-11-1904 i Århus Domkirke og skilt igen 1908. De har
også datteren Ester Olivia Frausing født 27-9-1905 i Århus Domsogn Ågade 89.
Georgine bliver gift igen med murer Anders Jensen og de bor 1917 ved hendes
søns konfirmation i Vejlby sogn.
Farfars far er muligvis denne Søren Christian Nielsen født 4-8-1881 i Hinge
sogn søn af husmand Niels Fausing og Nicoline Frederikke Markvart(27) af
Frausing.
Mvh
Hanne Bjørn

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 19-09-03 19:47

Hej igen

Hanne jeg tror at du har ramt plet
Både min Far og Farfar hed/hedder Søren Christian Frausing så det lyder
rigtigt
Hvor har du fundet de oplysninger ? for det er da et sted hvor jeg bliver
nød til at kigge

Mvh Heinrich

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 20-09-03 06:36

Heinrich Frausing <frausing@post7.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f6b4f2a$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> rigtigt
> Hvor har du fundet de oplysninger ? for det er da et sted hvor jeg bliver

Så må du en tur til arkivet i Viborg
Hanne

Fra : Holger Hertzum-Larse~

Dato : 28-09-03 15:11

Se min bog Claus Mortensen Borch og efterkommere, side 55.