Gammel amts-inddeling
Fra : Kai Mandrup

Dato : 13-09-03 09:22

Jeg savner oplysninger om de administrative inddelinger (amt, herred, sogn
e.t.c.) fra før 1793, hvor jeg har forstået at der skete nogle ændringer -
findes der kort e.t.c. på internettet?

m.v.h. Kai Mandrup

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 13-09-03 09:34

Kai Mandrup wrote:
> [...]
> sogn e.t.c.) fra før 1793, hvor jeg har forstået at der skete nogle
> ændringer - findes der kort e.t.c. på internettet?

Der er en her, på side 15:
http://www.sa.dk/lav/brugearkivet/elpub/Guide1.pdf
--
Hilsen Jeannie Kristensen
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/

Fra : Kai Mandrup

Dato : 13-09-03 19:36

Mange tak, MEN dette vise kun for Jylland - aktuelt har jeg behov for noget
om Fyn, e.v.t. hele landet.....?

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 14-09-03 16:58

Kai Mandrup wrote:
> Mange tak, MEN dette vise kun for Jylland - aktuelt har jeg behov for
> noget om Fyn, e.v.t. hele landet.....?

Hej Kai!
Ja det har du ret i. Jeg ved faktisk ikke, om jeg har set et kort over
resten af landet før 1793 (på nettet altså).

Fra : Bjarne Andersen

Dato : 18-09-03 19:56

Jeg har en STOR bog med kort over alle kirkesogne, amter og retskredse samt
lægdskredse fra 1645 og til 1960.
Hvad søger du specielt, måske kan området fr5a det pågældende år skannes
ind. Det er i A3

Bjarne
PS Bogen kan i øvrigt lånes på biblioteke og har de den ikke kan de skaffe
den