kendt i Urlev ??
Fra : Palle Aase

Dato : 12-09-03 22:46

kære læser

Jeg har uden held ledt efter Bechskov i Urlev.
sholeholderen i Urlev i 1800 talle boede der.

selv på et 1:25000 er det ikke indtegnet

Urlev ligger mellem Hedensted og Bjerre, syd for Horsens.

kan du give et fingerpeg ?

venlig hilsen palle aase

Fra : Tom Stryhn

Dato : 12-09-03 23:02

Prøv på http://www.kms.dk

Danmark før og nu

ca 500-600 NØ for Urlev ligger der noget der hedder Bækkeskov
en samling huse mv.
Sinceramente / Bien à vous / Seu sincerely

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://www.tom-stryhn.dk
last update / sidst opdateret 01.09.2003

Fra : Arne Feldborg

Dato : 13-09-03 08:05

"Palle Aase" <Palle.Aase@post8.tele.dk> skrev Fri, 12 Sep 2003 23:46:17
+0200

>kære læser
>
>Jeg har uden held ledt efter Bechskov i Urlev.
>sholeholderen i Urlev i 1800 talle boede der.

Iflg. Krabsen er Beckschou nævnt i fkt. 1801. Trap Danmark nævner ikke
en gård eller et område ved det navn, men derimod Bækkeskov Skole.

Stedet er ikke afmærket på nyere kort (end ikke på 4cm kort), men det
ligger en lille halv kilometer nordvest for byen Urlev, næsten stik nord
for Urlevgård.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred