Flensborgfamilier igen, Svendsen.
Fra : Allan M. Andersen

Dato : 11-09-03 18:52

Hej alle sammen.

Jeg og to andre forskere har et problem.

Vi, to danskere og en amerikaner, har en fælles ane,
præstekonen Catrine Magdalene Svendsen, eller måske
Catharina Magdalena Schwensen, begge født 1738.

den ene uden fødselssted den anden i Flensborg skt.
Nikolaj sogn, som datter af en købmand Michel Schwensen
og hustru Sophie Cathrine Rosbach, efterkommer af den
borgerlige Scheel-slægt med aner i middelalderen.

Jeg tror med andre ord at vores Cathrine Magdalene
Svendsen var identisk med den lille frøken Schwensen fra
Flensborg, der så må være flyttet til Øland sogn i
Nordjyllland og der er blevet gift med præsten Kaalund.

Men kan det bevises i Tyskland ? - hvis ikke bevis kan
findes på skrift i Dannmark, hvem kender nok til tysk
slægtsforskning til at fortælle mig og de andre
efterkommere af fru Kaalund hvordan man gør det.

Med venlig og forhåbningsfuld hilsen:

Allan M. Andersen, Stubberup.
E-mail: allan.andersen@privat.tele.dk