Telmore er ikke ærlig.
Fra : Esben

Dato : 19-09-03 08:53

Telmore siger at det koster 25 øre i opkaldsafgift. det er også rigtigt, men
tællerværket kører også med bongning for tiden telefonen ringer ved den du
ringer til ved siden af, og det er fandme fup der vil noget, de scorer
kassen på at du lader din telefon ringe til modtageren, det står der ikke
noget om i bestemmelserne at den skal da du alligevel betaler 25 øre for
opkaldsforsøget.
Esben

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-09-03 09:23

"Esben" <FJERNES_Esben@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> noget om i bestemmelserne at den skal da du alligevel betaler 25 øre for

Jo?
Det står der da i prislisten:
http://www.telmore.dk/priser.html
OpkaldsforsøgPris ved ikke opnået forbindelse0,25 k

/Dennis

Fra : Max[DK]

Dato : 19-09-03 09:24

> [...]
> noget om i bestemmelserne at den skal da du alligevel betaler 25 øre for

Hvis jeg forstår dig ret, vil jeg nok lige kigge engang eller 2 på telmore
pris-side(tryk på priser i menuen på forsiden)

/Max

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-09-03 09:43

"Esben" <FJERNES_Esben@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget om i bestemmelserne at den skal da du alligevel betaler 25 øre for

Jeg tvivler på at det er generelt at Telmore også tager samtaletid for den tid
hvor telefonen blot ringer, altså udover opkaldsafgiften på 25 øre. Der er dog
nogle gange en fejl i telefonsystemerne, der gør, at der sendes
B-afløftningssignal gennem systemet når ringningen begynder, og derved kommer
man også til at betale for tiden hvor telefonen ringer.

Hvis det er sket for dig, tror jeg at fejlen snarere ligger i systemet hos den
du ringer til, end hos Telmore.

Man skal også lige være opmærksom på, at hvis man ringer til et kollegium e.l,
hvor man først taster 8 cifre og derefter får en ny klartone og så trykker 3-4
cifre for at komme videre til den pågældende kollegianer, da betaler man
allerede fra man får den nye klartone og ikke først når kollegianeren eller
kollegiekøkkenet svarer.

I de tilfælde hvor den enkelte kollegianer har et direkte 8-cifret telefonnummer
for direkte opkald, da betaler man først fra det øjeblik at kollegianeren
besvarer opkaldet på sit værelse.

Claus

Fra : Esben

Dato : 19-09-03 11:50

Hej igen,
Jeg ringer ikke til nogle hvor der skal tastes eller ventes på nogen
klartone eller andet,. men kan ud fra hvilket nummer jeg har ringet til se
at ikke nok har jeg betalt 25 øre i opkaldsafgift, men også feks 20-30
sekunders taletid, det selvom jeg ikke har fået forbindelse, og så er det
vel mere end retfærdigt at jeg siger som jeg siger, jeg er ikke intereseret
i at gi 75 øre for et opkald når prisen er 25 øre, det må da være telmores
skidt der bare farter afsted det kunne jo være at hvis i andre bare var
lidt vågne med jeres telefonforbrug også kom til samme konklution, og så er
betingelserne jo straks noget andet. men prøv at se på jeres forbrug, i må
da også have nogle opkald hvor i er sikre på at i ikke har fået forbindelse,
og derved også er blevet bonget for en ydelse i ikke har fået.
Esben

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-09-03 12:06

> [...]
> da også have nogle opkald hvor i er sikre på at i ikke har fået forbindelse,
> og derved også er blevet bonget for en ydelse i ikke har fået.

Det sker ikke kun når der skal ventes på en ny klartone. Det kan som jeg nævnte
også ske, når centralen/omstillingsanlægget e.l. for tidligt/fejlagtigt sender
signal afsted om at B-abonnenten har svaret allerede når ringningen påbegyndes.

Inden du skyder mere skyld på Telmore, så prøv lige at ringe til nogle
forskellige numre, hvor du er sikker på at røret ikke bliver taget af, og
kontrollér så senere på Telmore-regningen om det gjaldt for alle opkaldene, at
du er blevet bon'et for ringetiden. Hvis du blev bon'et for ringetiden for ALLE
opkaldene, så har du nok ret i at det er Telmore der er den skyldige, men hvis
der er tale om det kun er for nogle af numrene, hvor du er blevet bon'et for
ringetiden, så er min påstand at fejlen ligger ved modtagerens
central/omstillingsanlæg.

Claus

Fra : Max[DK]

Dato : 19-09-03 12:16

> [...]
for
> ringetiden, så er min påstand at fejlen ligger ved modtagerens

Ja jeg må sige at det har jeg aldrig været ude for, og jeg tjekker min
regning efter jævnligt...

/Max

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 19-09-03 12:34

Max[DK] wrote:
> Ja jeg må sige at det har jeg aldrig været ude for, og jeg tjekker min
> regning efter jævnligt...

Jeg checkede også lige og for mine forgæves opkald er der kun opkrævet
de 25 øre i opkaldsafgift uanset om der er ringet til fastnet eller mobil.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Fischer

Dato : 19-09-03 12:51

> [...]
> e.l. for tidligt/fejlagtigt sender signal afsted om at B-abonnenten
> har svaret allerede når ringningen påbegyndes.

Vil samme situation ikke opstå hvis den man ringer til har viderestillet sit
opkald?
Der er jo mange der viderestiller deres fastnet til mobil når de er ude -
bl.a. gennem Duet-løsningen.
Jeg har et par ekstra mobilnumre som sjældent bruges. De er også stillet om
til mit hovednummer.

Den der ringer op kan jo ikke se om et opkald omstilles.

*Fischer

Fra : Max[DK]

Dato : 19-09-03 12:23

>.... at ikke nok har jeg betalt 25 øre i opkaldsafgift, men også feks 20-30
> sekunders taletid, det selvom jeg ikke har fået forbindelse....

Tror du ikke at det er hvis du ringer til mobil og den lige når at få
forbindelse med svareren?

/Max

Fra : Esben

Dato : 19-09-03 12:43

nej, bare indenfor de sidste 3-4 dage har jeg ringet til et bestemt no, og
den tæller bare fra det øjeblik den starter, derfor fandt jeg ud af det, og
kiggede efter på det seneste udskrift som jeg lavede i dag 3 mdr tilbage,
men kan naturligvis ikke sige hvilke der ikke var svar på så langt tilbage,
men er sikker på 3-4 dage 100%
esben

Fra : Esben

Dato : 19-09-03 12:45

Men glemte jeg at skrive, det må jo ikke kunne finde sted uanset hvad der er
galt, så den hænger vel stadig på telmore og ikke på mig, for jeg har jo
ikke adgang til det apparat der tæller min tidsforbrug, men det har telmore
vel, og det må være deres pligt at skidtet ikke er i uorden, .
Esben

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-09-03 14:28

> [...]
> ikke adgang til det apparat der tæller min tidsforbrug, men det har telmore
> vel, og det må være deres pligt at skidtet ikke er i uorden, .

Som jeg tidligere har skrevet ligger fejlen nok hos modtagerens central eller
"omstillingsbord", der sender et for tidligt signal om at abonnenten har "taget
røret af", også kaldet B-svar.

Som du kan se af andres svar her i gruppen, er det ikke generelt at Telmore
beregner takst for den tid telefonen ringer, men først fra det øjeblik at
B-abonnenten/modtageren svarer.

Claus

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-09-03 15:59

> Men glemte jeg at skrive, det må jo ikke kunne finde sted uanset hvad der er
> galt, så den hænger vel stadig på telmore og ikke på mig

Har du på noget tidspunkt overvejet at kontakte Telmore med problemet?
Det er bestemt ikke normal praksis, og er der sket en fejl og det er Telmores
skyld er jeg sikker på at den bliver rettet hvis du ringer til kundeservice....

--
Michael

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-09-03 16:31

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er bestemt ikke normal praksis, og er der sket en fejl og det er Telmores
> skyld er jeg sikker på at den bliver rettet hvis du ringer til

Det tror jeg at du har ret i, for uanset hvad nogen her påstår, så tror jeg
faktisk at Telmore er et rimeligt og ærligt firma.

Claus

Fra : Per J

Dato : 21-09-03 16:34

I meddelse: bkect5$ntq6$1@ID-156254.news.uni-berlin.de.
Skriver Esben via sin e-mail <FJERNES_Esben@mail.tele.dk>:

> [...]
> modtageren, det står der ikke noget om i bestemmelserne at den skal
> da du alligevel betaler 25 øre for opkaldsforsøget.

I visse omstillingsanlæg, er det omstillingsanlægget der generer ringetonen
eller optagettonen som tilringer hører. Så i disse tilfælde vil du nok
skulle betale samtaletid, imens du venter på at dit kald vil blive besvaret

Per Jørgensen
Besøg:
www.korsoersejlklub.dk
www.oziexplorer.com

Fra : Jesper Jensen

Dato : 24-09-03 10:54

"Per J" <per.k.joergensen.fjerndette@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> eller optagettonen som tilringer hører. Så i disse tilfælde vil du nok
> skulle betale samtaletid, imens du venter på at dit kald vil blive

Bliver man ikke bon'et for samtale når man bliver stillet om til
mobilsvarer? Jeg mener at jeg har set på min regning på telmore.dk at jeg er
blevet bon'et for 3-5 øres samtale når jeg høre den venlige mand i røret
sige "Velkommen til mobilsvar........" Det kan være det er det Esben betaler
for på sin regning.

MVH.
Jesper Jensen
www.jjdevelopment.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-09-03 13:20

Jesper Jensen skrev:

>Bliver man ikke bon'et for samtale når man bliver stillet om til
>mobilsvarer?

Jo, selvfølgelig. Om der er viderestilling eller ej, så er opkaldet jo
gået igennem.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610