Ny service hos Telmore: Adressebog
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-09-03 12:03

Sakset fra Telmores hjemmeside:

***TELMORE lancerer en adressebog fuld af fordele ***
Nu får du mulighed for at oprette dine venner og bekendte i vores nye
adressebog. Deres navne vil herefter fremgå på din forbrugsside ved
siden af telefonnummeret. Du kan således nemt og hurtigst se hvem du
har ringet og sendt SMS'er til.

F.eks.
2 stk. opkald til Peter (9999 9999)
4 stk. opkald til Sukkermus (8888 8888)
osv.

WebSMS - TELMOREs online SMS sender
De personer du opretter kan du også sende SMS'er til direkte fra
WebSMS. Hvis du allerede har oprettet personer via WebSMS, er disse
naturligvis med i den nye udvidede adressebog.

Dette er kun starten på, hvad adressebogen kan bruges til. Du vil
senere blive præsenteret for nye TELMORE services, hvor adressebogen
også kan bruges.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 12:34

Det er meget godt. Men hvor dælen finder man det henne?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 18-09-03 12:30

> [...]
> adressebog. Deres navne vil herefter fremgå på din forbrugsside ved
> siden af telefonnummeret. Du kan således nemt og hurtigst se hvem du
[Snip]

Hmm .. Telmore .. jeg kan faktisk kun holde af det firma ..
Frank Rasmussens tilstedeværelse her i gruppen er en ting
der tiltaler mig .. Deres tiltag er generelt fornuftige .. ser man
bort fra den lidt underlige affære omkring Pro abbonementet
og deres site ( som må siges at være vigtigt eftersom de ikke
er fysisk tilstede derude ) er pænt / nydeligt og fremfor alt funktionelt.

Den der med det enkle og overskuelige abbonement kan de godt
glemme som argument .. for den almindelige bruger er forbrugsoversigter
HighSpeedData GPRS MMS Tank manuelt / Tank automatisk
og alt det nye der vil komme ikke nemt og enkelt .. det er forvirrende.

Når det er sagt .. deres forbrugsoversigt er en dejlig service med
mange muligheder som nu bliver udbygget fornuftigt .. indtil videre
ragerd en dog mig en papand .. jeg ringer og betaler automatisk
kommer der nogle uforklarlige udsving i mit forbrug må jeg så logge
på Telmore og se hvad der er sket men indtil da .. ingen interesse i
det daglige.

Hvad er der så galt ? Frank Rasmussens udmelding ( som jeg ikke
lige kan finde ) om at Telmore står af GPRS pris ræset det nager mig
simelthen men jeg er langt fra mmoden til CBB .. jeg hader deres site
der ligner noget der er hentet fra en frontPage skabelon og ja det er
vigtigt .. det er deres ansigt ud af til og går man ikke op i det hvad så ?

... men GPRS prisen .. og Franks argument omkring 3 .. det holder ikke.
( hvorfor pokker kan jeg ikke finde den info lige nu ? )

Måske jeg bare skulle skaffe en Nokia PhoneCard og et CBB nummer
til den bærbare og GPRS forbruget ...

Regards

Fra : Thorbjørn

Dato : 18-09-03 12:57

Lasse Hedegaard skrev:
> [...]
> adressebog. Deres navne vil herefter fremgå på din forbrugsside ved
> siden af telefonnummeret. Du kan således nemt og hurtigst se hvem du

Ja, det er jo ganske nysseligt (Sukkermus arbejder vist hos l'easy)

Noget jeg længe har syntes ku' være cool, var hvis forbrugsoversigten selv
slog navnene op i en database, der rummer alle numre i landet (bortset fra
hemmelige og udeladte numre, selvfølgelig).

-Thorbjørn

Fra : Søren

Dato : 18-09-03 13:14

> Noget jeg længe har syntes ku' være cool, var hvis forbrugsoversigten selv
> slog navnene op i en database, der rummer alle numre i landet (bortset fra
> hemmelige og udeladte numre, selvfølgelig).

De bliver så næsten nød til at gemme de navne i en af deres egne databaser,
da det rent performance mæssigt nok ville være svært at få til at spille.
Syntes du ikke at det er nok at de insisterer på at på at måtte opbevarer
ens CPR nummer, samtidigt med at de har mit Visa/Dankort nummer, hvis jeg
vil melde flytning til dem...

Og ja...Så længe jeg skal give telmore lov til at gemme mit CPR nummer får
de nok aldrig at vide at jeg er flyttet (jeg har ikke lige nem adgang til en
fax).

/Søren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-03 14:18

"Søren" <soren@ingenmail.dk> wrote in news:bkc7j6$ef$1@sunsite.dk

> Og ja...Så længe jeg skal give telmore lov til at gemme mit CPR
> nummer får de nok aldrig at vide at jeg er flyttet (jeg har ikke
> lige nem adgang til en fax).

Kan du ikke bare sende sådan et PostDK flyttekort til dem ?

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Søren

Dato : 18-09-03 14:32

> Kan du ikke bare sende sådan et PostDK flyttekort til dem ?

Det var måske slet ikke nogen tosset ide. *G

Det ville være for sjovt.

/Søren

Fra : Thorbjørn

Dato : 18-09-03 14:31

Søren:
> [...]
> ens CPR nummer, samtidigt med at de har mit Visa/Dankort nummer, hvis jeg

Navne, adresser og numre er jo allerede offentligt tilgængelige i
telefonbogen og på diverse websider, så ens telefonselskab har længe kunnet
registrere hvem man taler med. Nu foreslår jeg så, at de fortæller mig hvem
jeg har ringet til, i stedet for at jeg selv skal slå det op. Der er ikke
noget Big Brother i det som ikke er der i forvejen.

-Thorbjørn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-09-03 14:41

Søren skrev:

>De bliver så næsten nød til at gemme de navne i en af deres egne databaser,
>da det rent performance mæssigt nok ville være svært at få til at spille.

Man kan købe sig adgang til databasen - på flere niveauer, jeg er
sikker på, at man kan få en kopi til lokale servere.

Om ikke andet, så kunne de i første omgang blot bruge de data de i
forvejen har - altså information om deres egne kunder.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-09-03 13:23

Thorbjørn skrev:

>Noget jeg længe har syntes ku' være cool, var hvis forbrugsoversigten selv
>slog navnene op i en database, der rummer alle numre i landet (bortset fra
>hemmelige og udeladte numre, selvfølgelig).

Det ER foreslået herfra - og på et eller andet tidspunkt dukker det
nok også op

- Det gælder også for telefonsvarer-produkterne.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 15:04

Er der nogen der har fundet ud af hvor det er henne inde på Telmore siden?
Eller er det ikke tilgængeligt endnu?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-09-03 20:31

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev:

>Er der nogen der har fundet ud af hvor det er henne inde på Telmore siden?
>Eller er det ikke tilgængeligt endnu?

Jo. Du kan finde adressebogen under WebSMS hvor den har været længe.
Det nye er, at data også bruges i forbrugsoversigten, og du kan nu
også tilgå adressebogen under forbrugs-siderne.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 18-09-03 15:50

Lasse Hedegaard wrote:
> [...]
> adressebog. Deres navne vil herefter fremgå på din forbrugsside ved
> siden af telefonnummeret. Du kan således nemt og hurtigst se hvem du

Sjovt, det var lige præcis hvad jeg foreslog dem, under en eller anden
konkurrence de havde. Men jeg var sikkert ikke den eneste :)

--
Jacob

If you're a young Mafia gangster out on your first date, I bet it's
real embarrassing if someone tries to kill you.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 18-09-03 20:42

In news:bkcgm3$3b5$1@dknews.tiscali.dk ,
Jacob Skaaning <jskaaning@email.dk> typed:

> Sjovt, det var lige præcis hvad jeg foreslog dem, under en eller anden
> konkurrence de havde. Men jeg var sikkert ikke den eneste :)

Nej jeg har også skrevet det samme til dem -også i en eller anden
konkurrence :)
Burde vi ikke have en præmie eller lign ? :)
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 19-09-03 10:09

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Nej jeg har også skrevet det samme til dem -også i en eller anden
> konkurrence :)
> Burde vi ikke have en præmie eller lign ? :)

Jo, det syntes jeg ville være på sin plads. Jeg ville gerne have en S55, det
ville være deeejligt :)

--
Jacob

If you're a horse, and someone gets on you, and falls off, and then
gets right back on you, I think you should buck him off right away.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-03 22:47

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in

> Sjovt, det var lige præcis hvad jeg foreslog dem, under en eller
> anden konkurrence de havde. Men jeg var sikkert ikke den eneste
> :)

Viser da bare at de faktisk lytter til kunderne.