vedligeholdelse af sonofons master
Fra : Georg

Dato : 17-09-03 18:33

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-03 18:38

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in
news:3f689aec$0$13221$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20030917/BYGGERI/109
> 190032

Godt man ikke har Sonofon siger jeg så bare...

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Johnny

Dato : 17-09-03 20:46

Henrik Stidsen wrote:
> "Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in

> Godt man ikke har Sonofon siger jeg så bare...

Sikke et intelligent indlæg...

Hele pressemeddelsen kan læses her:
http://www.sonofon.dk/om_sonofon/vis_artikel.asp?ID=1330&area=nyheder&Lang=DK

At ISS har overtaget driften betyder jo bare, at Sonofon opnår en række
fordele ved driften.

--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Georg

Dato : 17-09-03 21:01

Inttilligent eller ej. Ingeniøren skriver 1000 sendemaster/positioner. Det
bekræfter jo min påstand om, at TDC har mindst det dobbelte antal. De har
ihvertfald en bedre dækning generelt.

Mvh Georg, der bruger TDC, og gerne oplyser om TDC`s og Sonofons
sendepositioner på Sydfyn og Langeland

Fra : Johnny

Dato : 18-09-03 17:56

Georg wrote:
> Inttilligent eller ej. Ingeniøren skriver 1000 sendemaster/positioner. Det
> bekræfter jo min påstand om, at TDC har mindst det dobbelte antal. De har
> ihvertfald en bedre dækning generelt.

Nu har TDC sammenlagt jo også langt flere kunder... Flere kunder kræver
flere master... Igen er det jo et spøgsmål om, hvordan masterne er
placeret. Bare fordi man har flere master, så betyder det ikke man har
bedre dækning. TDC dækker bedre visse steder og Sonofon bedre andre steder.

At TDC så har nogle store kapacitetsmæssige problemer (ikke mulighed for
at ringe og SMSe) er så en helt anden sag
(http://www.mobildebat.dk/viewtopic.php?t=10365)

Fra : Jean

Dato : 17-09-03 21:03

Johnny skrev:
> Sikke et intelligent indlæg...

Måske er det ikke intelligent, men når man ser på ISS ry... fra nogle af de
steder, de har overtaget rengøring og vedligholdese, ja, så vil jeg faktisk
osse sige; "Godt man ikke har Sonofon", indtil ISS og Sonofon har bevist
noget andet.

> At ISS har overtaget driften betyder jo bare, at Sonofon opnår en række
> fordele ved driften.

Måske, lad os nu se...

> Siemens S55/M50

Sådan en har jeg osse... M50 altså...

> Teleselskab: Sonofon

Ikke underligt, du føler dig truffet...

Mvh Jean

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-03 21:42

"Jean" <askme@ifyouwantit> wrote in

> [...]
> ja, så vil jeg faktisk osse sige; "Godt man ikke har Sonofon",
> indtil ISS og Sonofon har bevist noget andet.

Præcis hvad jeg mente - ISS har ikke det bedste ry og jeg vil tro at
et sådant firma er mindre interreseret i at smide alt og arbejde 8
dage i døgndrift hvis en mast går i udu set i forhold til operatøren.

Alt ialt har jeg svært ved at se fordelene i det ud over måske noget
økonomi for Sonofon (et overskud der hurtigt kan forsvinde hvis ISS
klokker i det).

Fra : ASC

Dato : 18-09-03 11:42

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> .: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
> Nerd is a word only used by those who can't pronounce 'Intellectual'.

Hej,

nu kan man jo lægge meget i ordene "vedligeholdelse af sendemaster". I dette
tilfælde, skal det nok ikke tolkes som om, at en eller anden tilfældig ISS
medarbejder (undskyld ISS), får lov til at bytte rundt på udstyr og
ledninger, men derimod, at ISS er ansvarlig for at området omkring
sendemasterne er præsentabelt, eksempelvis ved at fjerne grafitti, bekæmpe
ukrudt etc.

Dette er blot hvad jeg tror det er - ikke nødvendigvis hvad kontrakten rent
faktisk går ud på!

Med venlig hilsen
ASC

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-03 14:14

"ASC" <aage-schrader(no-spam)@mail.sonofon.dk> wrote in

> [...]
> ISS er ansvarlig for at området omkring sendemasterne er
> præsentabelt, eksempelvis ved at fjerne grafitti, bekæmpe ukrudt

Det kan selvfølgelig godt være det bare er det - og hvis det ikke er
mere end det så går det næppe ud over driften (med mindre de
misligholder træerne så de gror op og ødelægger senderen...)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-09-03 21:45

On Wed, 17 Sep 2003 20:42:07 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<nospamforme@hs235.dk> wrote:

> [...]
>et sådant firma er mindre interreseret i at smide alt og arbejde 8
>dage i døgndrift hvis en mast går i udu set i forhold til operatøren.

Tror nu nok at der er nogle klasuler i den aftale angående det/de
punkter såfremt at det også bliver noget som ISS skal tage sig af.
Flemming Jacobsen