Skift fra Telmore til CBB rent praktisk
Fra : Jacob Riis

Dato : 17-09-03 15:42

Jeg regner med at skifte over til CBB når den gratis GPRS ophører hos
Telmore og man skal til at betale for det.

Jeg melder mig til hos CBB (CBB switch) Men hvordan får jeg fat i de penge
som jeg stadig har til gode hos telmore? Sørger CBB for at jeg får fat i dem
eller hvordan foregår det?

--
Jacob

Fra : SvendeBent

Dato : 17-09-03 15:46

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse
> [...]
penge
> som jeg stadig har til gode hos telmore? Sørger CBB for at jeg får fat i

Du får en check fra telmore med de penge du havde til overs på din telmore
konto.

Fra : Doktoren

Dato : 17-09-03 16:04

> Du får en check fra telmore med de penge du havde til overs på din
telmore
> konto.

Tidligere kunne man også få dem overført til sin bankkonto....

Jeg har også overvejet et skift, da der er 16 øres forskel på
minutpriser for ikke at tale om ca. 9 kr. / mb GPRS (Telmore ca.
18kr/mb og CBB 9kr/mb)....

men jeg vil lige vente at se om telmore har et modtræk.... Jeg ville
egentlig være ked af at skulle skifte efter at have været hos telmore
siden starten men som lægestuderende og stadig 4 år tilbage, så må
man jo spare hvor man kan...

Fra : Oros

Dato : 17-09-03 16:08

Doktoren wrote:
> [...]
> egentlig være ked af at skulle skifte efter at have været hos telmore
> siden starten men som lægestuderende og stadig 4 år tilbage, så må

Tjaeh personligt skifter jeg ikke, jeg er også en af de her fanatiske
telmore-supportere, MEN jeg kan ikke lade være med at sidde med tanken om at
CBB skyder sig selv i foden? At det er et dristigt udspil osv. Men ikke
desto mindre så kan jeg med mit forbrug snakke nok så længe derudaf uden det
mærkes. Ville da også være ærgeligt at betale og sætte penge ind hos CBB
hvis deres satsning ender i en rabundus ik?

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Henning Lund

Dato : 17-09-03 16:41

Oros skrev:

> Tjaeh personligt skifter jeg ikke, jeg er også en af de her fanatiske
> telmore-supportere, MEN jeg kan ikke lade være med at sidde med
> tanken om at CBB skyder sig selv i foden?

Hvorfor dog det, det er da os forbrugere der er torskedumme at betale så
meget i minutpris på noget som selskaberne har tjent tykt på gennem
årene, driften af mobiltelefoni tåler langt lavere priser, bare vent og
se hvad det koster om et ½ år.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Oros

Dato : 17-09-03 20:59

Henning Lund wrote:
> [...]
> så meget i minutpris på noget som selskaberne har tjent tykt på gennem
> årene, driften af mobiltelefoni tåler langt lavere priser, bare vent

Jeg sidder med følgende overvejelser.
Hvorfor sænker man prisen _yderliggere_ når man allerede har den billigste
pris? Er det fordi at første prisdyk ikke gav den foventede (måske
_nødvendige_ kundetilgang for at priserne kan løbe rundt?) Skal der nu
lokkes flere til at indbetale startgebyret, og hurtigt, for at dække lidt på
en ellers tom kistebund? Ja jeg ved det ikke, men at bekæmpe sin egen
billigste pris virker dybt hul i hovedet på så'n en alm. fyr som mig...

Nu kører hverken CBB eller Telmore jo på eget net. Så der er jo en helt
naturlig smertegrænse for hvad der kan løbe rundt for dem.

Fra : Henning Lund

Dato : 18-09-03 05:01

Oros skrev:

> [...]
> billigste pris? Er det fordi at første prisdyk ikke gav den foventede
> (måske _nødvendige_ kundetilgang for at priserne kan løbe rundt?)

Tjae skal der være priskrig eller ikke?

> Nu kører hverken CBB eller Telmore jo på eget net. Så der er jo en
> helt naturlig smertegrænse for hvad der kan løbe rundt for dem.

Der er langt ned til den endnu

Fra : Peter

Dato : 18-09-03 10:17

> Ville da også være ærgeligt at betale og sætte penge ind hos CBB
> hvis deres satsning ender i en rabundus ik?

Det tror jeg næppe. Her en udtalelse fra CBB Mobils adm. direktør
Teddy Søgaard Pedersen i en pressemeddelse fra igår:
"Vores kernesunde økonomi i CBB betyder, at vi i løbet af efteråret
kan komme endnu længere ned i pris. Teleanalytikere har talt om, at
prisen pr. minut kommer ned på omkring 50 øre, og vi er parate til
fortsat at sænke priserne. Nogle af vores konkurrenter har på det
senest hævet priserne, men hos CBB skal kunderne vide, at vi fortsat
tjener så godt, at vi har mulighed for at sætte priserne ned løbende."

Sidste år havde CBB er overskud på 10,1 mio.

Mvh

Peter

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 18-09-03 19:40

"Peter" <bruneivan@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tjener så godt, at vi har mulighed for at sætte priserne ned løbende."
>
> Sidste år havde CBB er overskud på 10,1 mio.

Ja, borset fra de fik eftergivet en gæld til aktionærerne på ca. 12.5 mio,
plus
renter. Det ser i dereds regnskab ud som om de har modposteret denne
"indtægt"
på deres bruttoavance. Så korrigeret for denne post er resulatet negativt
med
nogle mio (Pænt analyseret).

Inden jeg bliver "slagtet" for denne udtalelse, kan interesseret rekvirere
deres
regnskab. Her står det sort på hvidt.

/Frank

Fra : Hien

Dato : 19-09-03 17:10

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle mio (Pænt analyseret).
>
> Inden jeg bliver "slagtet" for denne udtalelse, kan interesseret rekvirere

Hej Frank!

Hvor kan jeg finde regnskaberne for CBB henne?

--
Mvh,
Hien

Fra : cogco

Dato : 17-09-03 16:11

Har lige modtaget en mail/reklame fra Telmore, hvori der bl.a. står:

"Nu sænker vi prisen igen - denne gang falder prisen på taletid med 15 øre.
Det vil sige, at du fra og med i dag den 16. september taler til 85 øre i
minuttet. SMS prisen er uændret på 20 øre."

Så jeg bliver hængende hos dem indtil videre

Claus

Fra : BorreBoy

Dato : 17-09-03 16:31

"cogco" <cogco@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det vil sige, at du fra og med i dag den 16. september taler til 85 øre i
> minuttet. SMS prisen er uændret på 20 øre."

Yesterdays news

Fra : Esben

Dato : 17-09-03 17:06

Hej.
Ja nu er Telmore også gået lidt ned i pris, men matcher de CBB på priserne
( 64 øre ) nej det gør de ikke, men jeg er sikker på at det kommer, Telmore
er nu engang et fornuftigt bekendtskab rent prisoverskuelighedsmæssigt,
hvorimod CBB er noget træge at gennemskue i forhold.
Så Frank Rasmussen du skal sænke priserne noget mere for at komme på no 1
pladsen, men nu har du jo også lige scoret 11+ millioner personligt sammen
med de andre 3 foundere hver, bare ved at sælge ud til tele dk. lad os der
har betalt de 11+ x 4 millioner få en lavpris der rykker, som du kan se er
vi de trofaste der hænger ved, og det må da være noget du kan belønne med
endnu lavere fornuftige priser.
Esben