Krigen fortsætter CBB+ til 69 øre.
Fra : Fischer

Dato : 17-09-03 12:54

CBB Mobil+ sænker minutprisen til 69 øre i minuttet fra næste onsdag.
http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4743&sid=1

*Fischer

Fra : Lars Christensen

Dato : 17-09-03 13:15

On Wed, 17 Sep 2003 13:53:43 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>CBB Mobil+ sænker minutprisen til 69 øre i minuttet fra næste onsdag.
>http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4743&sid=1

Gad vide hvornår den første mobiltelefoni udbyder falder fra?

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved

Fra : Doktoren

Dato : 17-09-03 13:28

> Gad vide hvornår den første mobiltelefoni udbyder falder fra?

Jeg mener at have hørt at vi skulle ende omkring 50 øre inden et halvt
år... tror nok det var en eller anden, der var med i TV2 nyhederne,
der påstod dette... jeg aner ikke om der er hold i det... om ikke
andet ser det da lovende ud

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-09-03 17:32

"Doktoren" <REMOVElkh79@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> år... tror nok det var en eller anden, der var med i TV2 nyhederne,
> der påstod dette... jeg aner ikke om der er hold i det... om ikke

Ja så kan det vel snart knap betale sig at have fastnet mere.
Sidder og tænker lidt på dengang jeg gav 4kr i min mellem kl 8 og 19...

Venligst

Fra : Henning Lund

Dato : 17-09-03 18:14

Søren Christensen skrev:

> Ja så kan det vel snart knap betale sig at have fastnet mere.
> Sidder og tænker lidt på dengang jeg gav 4kr i min mellem kl 8 og
> 19...

Jeg gav over en 10ér pr minut da jeg fik min første mobiltelefon.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Hien

Dato : 17-09-03 13:37

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i

Så er det da kun dejligt jeg selv er CBB Mobil+ kunde..

--
Mvh,
Hien

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-09-03 12:25

"Hien" <hien@REMOVE.hien.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det da kun dejligt jeg selv er CBB Mobil+ kunde..

Hvad er forskellen på at være normal CBB kunde og + kunde hos CBB?
Minutprisen er billigere, men koster det noget ekstra?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-09-03 13:24

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> skrev:

>Hvad er forskellen på at være normal CBB kunde og + kunde hos CBB?
>Minutprisen er billigere, men koster det noget ekstra?

Tada - det står på hjemmesiden!

http://www.cbb.dk/pqz/cbbMobilPlus.jsp

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-09-03 18:15

Fischer skrev bl.a.:
> CBB Mobil+ sænker minutprisen til 69 øre i minuttet fra næste
> onsdag. http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4743&sid=1

Var det ikke bedre at fjerne opkaldsafgiften frem for at sænke
priserne?
--
Rødkjærsbro ByNet
- nu i farver.....

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-09-03 18:48

Lars Raaby skrev:

>Var det ikke bedre at fjerne opkaldsafgiften frem for at sænke
>priserne?

At fjerne opkaldsafgiften er vel også at sænke priserne

Opkaldsafgiften udgør helt sikkert en ikke-ubetydelig del af
omsætningen - så det kommer an på om det er forbrugerens eller
teleselskabets briller du har på når du siger sådan.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henning Lund

Dato : 17-09-03 19:43

Lars Raaby skrev:

> Var det ikke bedre at fjerne opkaldsafgiften frem for at sænke
> priserne?

Og læg mærke til at SMS prisen heller ikke røres, jeg vil tro der sendes
flere SMSér en der tales for i minutter.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-09-03 21:08

"Henning Lund" <hvis du fjerne dette.hla@tdcspace.dk> skrev:

>Og læg mærke til at SMS prisen heller ikke røres,

Jeg er ret overbevist om, at den procentmæssige indtjening på en SMS
er lavere end et minuts tale.

>jeg vil tro der sendes
>flere SMSér en der tales for i minutter.

Korrekt - Telmore meldte for nylig disse tal ud:

|TELMOREs produktion, kundernes forbrug, er også i markant vækst. I
|forhold til tallene pr. 31. december 2002 er minutforbruget steget til
|103,3 millioner minutter, hvilket svarer til en vækst på 69 %.
|Produktionen af SMS-beskeder er også vokset eksplosivt til ca. 223
|millioner beskeder, hvilket er en vækst på hele 79 % i forhold til
|tallene for blot seks måneder siden. Siden 1. juni er den imponerende
|vækst i produktionen fortsat.

Jeg er dog lidt i tvivl - hvilken periode dækker tallene over?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henning Lund

Dato : 18-09-03 05:05

Lasse Hedegaard skrev:
> Jeg er ret overbevist om, at den procentmæssige indtjening på en SMS
> er lavere end et minuts tale.

Ja selvfølgelig er den det, men med det antal der sendes, tjenes der
mange penge der, selskaberne er jo ikke dumme, de ved nok hvad deres
kunder benytter telefonen til.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-09-03 08:31

> [...]

>Ja selvfølgelig er den det, men med det antal der sendes, tjenes der
>mange penge der, selskaberne er jo ikke dumme, de ved nok hvad deres

Ifølge Telmores tal, så sendes der ca. dobbelt så mange SMSer som der
ringes (i minutter). Jeg tror fortjenesten på et minut er mere end det
dobbelte af en SMS [*1] - konkurrencen har simpelthen presset
SMS-priserne ned hurtigere end minutpriserne. SMS-priserne har vi set
rasle ned for lang tid siden (og de rykker sig stadig lidt af og til,
men ikke meget) - nu er tiden kommer til minutpriserne.

Ovenstående er som sagt min påstand, jeg har intet belæg herfor.

[*1] Altså giver minutterne en større omsætning end SMSerne.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 18-09-03 09:43

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
>
> Ovenstående er som sagt min påstand, jeg har intet belæg herfor.
>
> [*1] Altså giver minutterne en større omsætning end SMSerne.

Til gengæld koster det uhyggeligt lidt at sende en sms for
teleselskaberne...

--
Joergen Ramskov
Jabber ID: Pointwood[AT]jabber.shd.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-09-03 10:53

Joergen Ramskov skrev:

>Til gengæld koster det uhyggeligt lidt at sende en sms for
>teleselskaberne...

Kilde? Ved du hvad Telmore giver pr. SMS?

Læs mit indlæg igen Som jeg skriver, så er jeg af den
overbevisning, at der er flere penge i et minuts taletid, end der er i
en SMS.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 18-09-03 11:40

Lasse Hedegaard wrote:

> Kilde? Ved du hvad Telmore giver pr. SMS?
>
> Læs mit indlæg igen Som jeg skriver, så er jeg af den
> overbevisning, at der er flere penge i et minuts taletid, end der er i
> en SMS.

Undskyld, det er mig der udtrykker mig dårligt - jeg tænkte på den
reelle kostpris for at sende en sms, ikke hvad feks. Telmore betaler
TDC for det.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-09-03 21:39

On Thu, 18 Sep 2003 11:52:54 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Kilde? Ved du hvad Telmore giver pr. SMS?

Hvis at vi ser bort fra evnt driftomksotninger fra Telmores side så
koster det ikke Telmore en skid sålænge at der kun sendes SMS'er
indenfor deres "eget" net. De begynder at koste dem så snart at der
sms's til et fremmed net. Hver gang at der sms's ud af Telmore skal
telmore ligge 20 øre ex moms til den udbyder som sms'en sendes til.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-09-03 22:06

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sms's til et fremmed net. Hver gang at der sms's ud af Telmore skal
> telmore ligge 20 øre ex moms til den udbyder som sms'en sendes til.

Noget du tror, eller noget du ved?
Tvivler på at Telmore taber på SMS.
P.T. tager de 20 øre inkl. moms for 1 SMS.
Dvs. at de jf. dig sender 4 øre + moms med hver SMS til en anden udbyder...

I don't think so.

Fra : LA2

Dato : 18-09-03 17:04

> Til gengæld koster det uhyggeligt lidt at sende en sms for
> [...]
Ja, men til gengæld så kannibaliserer sms'erne på minutterne, så der skal
medregnes det "tab" dette giver i prisfastsættelsen.
Selve prisen for at sende en sms er lav hvis du tænker på den strøm der skal
til. Men det er jo kun en lille del af den samlede udgift, der skal betales
til administration, betaling af kapital og udbygning/vedligeholdelse af
nettet.
Det du siger svarer til at et flyselskab, når de havde afdraget færdig på
deres flåde kun skulle tage sig betalt for det brændstof der bruges til en
rejse.

LA2

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 18-09-03 17:49

LA2 wrote:

> Ja, men til gengæld så kannibaliserer sms'erne på minutterne, så der skal
> medregnes det "tab" dette giver i prisfastsættelsen.

Det er meget lidt.

> [...]
> deres flåde kun skulle tage sig betalt for det brændstof der bruges til en

Selvfølgeligt skal de tjene på det (og der er SMS jo kun en af deres
indtægter), men hvis du sammenligner hvad en SMS besked koster og hvor
mange de kan sende afsted, så får du altså en ekstremt høj minutpris.

--
Joergen Ramskov
Jabber ID: pointwood@jabber.shd.dk

Fra : LA2

Dato : 18-09-03 18:57

> [...]
> indtægter), men hvis du sammenligner hvad en SMS besked koster og hvor
> mange de kan sende afsted, så får du altså en ekstremt høj minutpris.

Min pointe er netop at du ikke kan sammenligne de to produkter direkte. Og
slet ikke på hvor mange der kan sendes pr. minut. i forhold til et opkald.
Der er ikke stigende skala afkast på sms da de jo bla kannibaliserer på
opkald.
Det der adskiller sms fra en almindelig samtale, er at den anden part af
"samtalen" ved sms også betaler for at svare. Så hvis der foregår en
udveksling af sms under et minut vil forskellen være ved en sms pris på 20
øre og minutpris på en krone, og en antagelse at der skrives 4-5 sms i
minuttet af hver part, den at der vil blive betalt "dobbelt" takst da
recipienten også betaler for at afsende en sms som svar.

LA2

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 24-09-03 15:37

LA2 wrote:

> [...]
> Der er ikke stigende skala afkast på sms da de jo bla kannibaliserer på

Det kan godt være man ikke kan sammenligne de 2 produkter, men det
ændrer ikke ved at det stadigt er sindsyg dyrt i forhold til hvad feks.
TDC's reelle kostpris er.

> [...]
> minuttet af hver part, den at der vil blive betalt "dobbelt" takst da
> recipienten også betaler for at afsende en sms som svar.

Og? TDC får da samme indtjening ud af det.