Hvad er 3 ????
Fra : Wolff

Dato : 16-09-03 21:53

Jeg har været inde og kigge på denne her hjemmeside www.3.dk

Det er åbenbart en hel ny teknik til nogen sindsyge fede telefoner.

Mit problem er bare, der er ingen priser overhovedet! I mine ører lyder det
enormt dyrt!

Er der nogen som kender mere til det her 3? Og hvad det kommer til at koste!

Wolff

Fra : FB

Dato : 16-09-03 13:23

"Wolff" <wolff@postman.dk> wrote in message
> [...]
det
> enormt dyrt!
>
> Er der nogen som kender mere til det her 3? Og hvad det kommer til at

Det er jo slet ikke startet endnu. Det har endda været i TV2 nyhederne for
et stykke tid siden.

Mvh
FB
--
Gratis sms - Gratis Java spil - Gratis unlock
-- > http://Mobil.DontDoIt.dk < --

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 16-09-03 13:31

"Wolff" <wolff@postman.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har været inde og kigge på denne her hjemmeside www.3.dk
>
> Det er åbenbart en hel ny teknik til nogen sindsyge fede
> telefoner.

Kan du huske at staten ville tjene kassen på at sælge licenser til et
nyt mobilnet?
UMTS
http://om.tdc.dk/artikel.php?dogtag=art_4315_8213
krav 30% dækning i 2004 og 80% i 2008 (befolkning, ikke areal)

Var der ikke noget med at de gerne ville udskyde udbygning, da de (alle
firmaerne) glemte at gemme nogle penge til at lave sendemaster

> Mit problem er bare, der er ingen priser overhovedet! I mine ører
> lyder det enormt dyrt!

Det tror jeg godt du kan regne med. Men har man behovet så betaler man
vel.

> Er der nogen som kender mere til det her 3?

Hutchison 3G Enterprises
HI3G

> Og hvad det kommer
> til at koste!

Tænk på hvad en licens har kostet:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=12032
De penge skal ind igen (+ renter) og Du (og andre kunder) skal betale.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jensb

Dato : 16-09-03 13:54

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Wolff" <wolff@postman.dk> skrev i en meddelelse

Du kan kigge lidt på den svenske side, der er de startet : http://www.tre.se
Om priserne så bliver helt anderledes i Danmark, det ved man selvfølgelig
ikke noget om, der kan vi kun vente og se.

Jens

Fra : Morten Nielsen

Dato : 17-09-03 11:55

> Du kan kigge lidt på den svenske side, der er de startet :
http://www.tre.se
> Om priserne så bliver helt anderledes i Danmark, det ved man selvfølgelig
> ikke noget om, der kan vi kun vente og se.

I Sverige er de faktisk den billigste operatør. Vi kan jo kun håbe på at de
kan være med på det danske markeds vilde mobilpriser

Største minus er dog at telefonerne er låst til de applikationer som 3
ønsker du skal bruge. Du kan ikke bare installere dine egne javaprogrammer
på den.

Men fedt plus: Hele 3's netværk understøtter Assisted GPS, og alle deres
telefoner har AGPS modtagere, så vi kan få nogle fede Location-Based
services!

/Morten

Fra : Camilla

Dato : 16-09-03 20:04

> [...]
det
> enormt dyrt!
>
> Er der nogen som kender mere til det her 3? Og hvad det kommer til at

en ny mobil operatør som vil udbyde umts - mobilt bredbånd - i danmark.
3 har allerede lanceret i bla. sverige, england og italien.
telefonerne er helt vildt store - så kan jo selv bedømme om de er fede el.
ej.

Fra : Silas Alstrup

Dato : 18-09-03 10:48

> [...]
> 3 har allerede lanceret i bla. sverige, england og italien.
> telefonerne er helt vildt store - så kan jo selv bedømme om de er fede el.

Nu er den åbenbart væk fra deres side, men de havde en NEC klap telefon, som
ikke virkede så voldsom, iforhold til andre smartphones på markedet.

Hilsen Silas

Fra : Thomas W. Olsen

Dato : 17-09-03 00:03

Hej gruppe

Er ikke helt sikker, men tror ikke der er tale om det nye UMTS, men derimod
det der kaldes 2 1/2 net som bla. Siemens satser på. Dvs. det er en
optimeret udgave af det eksisterende GSM-net. Måske?

Mvh. Thomas

Fra : Jacob Riis

Dato : 16-09-03 23:48

"Thomas W. Olsen" <Thomaswolsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det der kaldes 2 1/2 net som bla. Siemens satser på. Dvs. det er en
> optimeret udgave af det eksisterende GSM-net. Måske?

Det er 3G de lancerer. Hvis det var 2.5 G så ville de vel også kalde sig 2,5

GPRS bliver kaldt 2.5 G

Jeg ved ikke lige hvad Siemens påtænker. Måske tænker du på den japanske
standard der nogen gange bliver kaldt "i-Mode". Jeg synes jeg har læst noget
om denne standard er på vej flere steder i verden.

--
Jacob

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 18-09-03 08:48

Hej Jacob!

Jacob Riis wrote:
> [...]
> japanske standard der nogen gange bliver kaldt "i-Mode". Jeg synes
> jeg har læst noget om denne standard er på vej flere steder i verden.

Jeg ved heller ikke hvad Siemens satser på, men jeg brugte "i-mode" i over et år
her i Tyskland. Det er bare en anden form af WAP (programsproget er så XHTML i
stedet for WML) og bæreteknologien er GPRS. "i-mode" er en mobil internet-portal
med en egen - for dyr - prisstruktur.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using o2 (Germany) GPRS

Fra : No1

Dato : 19-09-03 21:00

> [...]
> stedet for WML) og bæreteknologien er GPRS. "i-mode" er en mobil internet-portal

Oprindeligt brugte i-mode deres eget "cHTML". Det kan godt være de har
skiftet til XHTML. I WAP 2.0 kan man godt bruge XHTML.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-09-03 10:34

> [...]
> lyder det enormt dyrt!
>
> Er der nogen som kender mere til det her 3? Og hvad det kommer

Skræmmende læsning:
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2019162/

Mobilerne er låst til software som er godkendt af 3, og derfor er stort
set ubrugelig hvis man skifter selskab. Desuden er det forbudt at flytte
sim-kortet over i en mindre gsm telefon, hvilket mange[1] i Italien og
England har gjort.

[1] mange er ikke defineret, men formuleringen er brugt i jp.dk

Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-09-03 16:09

> Skræmmende læsning:
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2019162/

Det er da betryggende at Forbrugerstyrelsen går ind i netop dette.

/Morten

Fra : No1

Dato : 19-09-03 20:58

> Mit problem er bare, der er ingen priser overhovedet! I mine ører lyder det
> enormt dyrt!

Ingen priser er da billigt