Telmore sænker prisen. Pro forsvinder.
Fra : Fischer

Dato : 16-09-03 12:32

Pressemeddelelse fra Telmore:
----------
TELMORE erkender behovet for enkelthed

Nu sænker TELMORE igen minutprisen med 15 øre. Alle TELMORE kunder taler
fremover til 85 øre i minuttet og sender SMS til 20 øre. Dermed skærer
selskabet hårdt igennem og forenkler tilbuddet til kunderne.
I den skærpede konkurrence med øget uigennemsigtighed på markedet skal
kunderne være sikre på, at TELMORE er det mest sikre og gennemskuelige valg.
Usikkerheden om lavprisselskabernes vilkår og priser er stærkt stigende og
skaber forvirring hos mange mobilkunder.

- Hos TELMORE lytter vi til vores kunder, og de vil have enkelthed. Det er
årsagen til TELMOREs markante succes i Danmark, hvor selskabet på blot tre
år har fået over 400.000 aktive kunder. Vi må vedkende os brugernes ønsker
og behov, der er forankret i pris, funktionalitet, kvalitet og service. I et
hårdt marked er det vigtigt, at kunderne føler sig trygge ved det selskab de
har valgt, udtaler Frank Rasmussen.

- Med lanceringen af Pro produktet henvendte vi os først og fremmest til
erhvervsmarkedet. Produktet har dog fået så stor en interesse fra
eksisterende kunder, at vi har besluttet, det er enklere at tilbyde dette
produkt til alle og ikke skelne mellem privat og erhverv. Det betyder, at de
kunder, der har betalt for en oprettelse til Pro, naturligvis får deres
penge tilbage, fortsætter Frank Rasmussen.

- Fokus vil, udover enkle og konkurrence-dygtige priser, ligge på
produktudvikling og nye spændende features, hvor TELMORE med ansættelse af
20 nye udviklere står stærkt i fremtiden, slutter Frank Rasmussen.

----------

Klog beslutning IMHO!

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 12:37

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu sænker TELMORE igen minutprisen med 15 øre. Alle TELMORE kunder
taler
> fremover til 85 øre i minuttet og sender SMS til 20 øre.

Ovennævnte priser er vel stadig inkl.. moms, når der afregnes med
erhvervskunder..?

Hr. Bjørn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-03 12:47

Bjørn Jørvad skrev:

>Ovennævnte priser er vel stadig inkl.. moms, når der afregnes med
>erhvervskunder..?

Priser er inkl. moms for alle (selvfølgelig).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 12:56

KLIP

> Priser er inkl. moms for alle (selvfølgelig).

O.k. ... så giver udspillet stadig stof til grundig eftertanke.

Hr. Bjørn

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-03 12:42

Fischer wrote:

> [...]
>
> Nu sænker TELMORE igen minutprisen med 15 øre. Alle TELMORE kunder taler
> fremover til 85 øre i minuttet og sender SMS til 20 øre.

Men jeg savner stadigvæk, at de fortæller om opkaldsFORSØGSafgiften i
deres reklamer.

Hvis telmore seriøst mener det med enkelthed, så fjerner de også
opkaldsFORSØGSafgiften.

Jeg begriber den ikke. Netto forlanger sgu da heller ikke 25 øre i
entre, når jeg ikke finder noget som jeg vil købe.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 12:53

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg begriber den ikke. Netto forlanger sgu da heller ikke 25 øre i
> entre, når jeg ikke finder noget som jeg vil købe.

På den anden side vil de så gerne have, du bliver lidt længere...

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 12:56

"Bjørn Jørvad" <hrbjoern_AT_post.tele.dk> wrote in message

> På den anden side vil de så gerne have, du bliver lidt længere...

Øøøøh.. blander du nu ikke Fakta sammmen

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 12:59

"HRO >" <<not supplied> skrev i en meddelelse

KLIP

> Øøøøh.. blander du nu ikke Fakta sammmen

Det har du sgú ret i..

I Netto skal man nok ud af lemmen så hurtigt som muligt...

Hr. Bjørn

Fra : Fischer

Dato : 16-09-03 13:04

> På den anden side vil de så gerne have, du bliver lidt længere...

Nix - det er Fakta.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 13:09

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nix - det er Fakta.

Jep - og det er afklaret i et andet svar i tråden.

Et spørgsmål:

Anvender Telmore de samme roamingafgifter som TDC, når man rejser i
udlandet..?

Kan jeg anvende mit slavekort/bi-kort hos Telmore..?

Er brugen af viderestilling (hovedkort til bi-kort) med tanke på
ovennævnte gratis..?

Med tanke på ovennævnte, afregner jeg så alt med Telmore..?

Hr. Bjørn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-09-03 14:28

> Anvender Telmore de samme roamingafgifter som TDC, når man rejser i
> udlandet..?

Ja.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 14:38

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Ja.

Tak for svaret.

Så mangler jeg kun følgende:

Kan jeg anvende mit slavekort/bi-kort hos Telmore..helst flyttet med
over..?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-03 14:41

Bjørn Jørvad skrev:

>Kan jeg anvende mit slavekort/bi-kort hos Telmore..helst flyttet med
>over..?

Telmore har pt. ingen produkter hvor du kan bruge flere SIM-kort med
det samme nummer.

>Er brugen af viderestilling (hovedkort til bi-kort) med tanke på
>ovennævnte gratis..?

Pt. er kun viderestilling til telefonsvarer gratis.

>Med tanke på ovennævnte, afregner jeg så alt med Telmore..?

Det kort du viderestiller FRA er det kort der betaler for
viderestillingen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 14:52

KLIP

> Telmore har pt. ingen produkter hvor du kan bruge flere SIM-kort med
> det samme nummer.

Et slavekort/bi-kort har ikke samme telefonnummer som hovedkortet, men
et selvstændigt telefonnummer.

Visse operatører tillader ikke opringning direkte til slave-/bi-kortet,
men naturligvis ringen ud fra det.

Det må således dreje sig om at stille et kort med selvstændigt nummer
til rådighed..gratis.

Dette gør Telmore altså ikke, forstår jeg..?

> Det kort du viderestiller FRA er det kort der betaler for
> viderestillingen.

Jep - men der er blot en (oprindelig) oprettelsesudgift på 300 kr. for
slave-/bi-kortet.

Disse penge ville jeg nødig betale igen.

Selve afregningen for udgående kald fra slave-/bi-kortet påføres
hovedkortet og der er således ikke nogen specielle yderligere
omkostninger, da viderestilling fra hovedkort til slave-/bi-kort er
gratis. Der er naturligvis telefonsvarer med i pakken, hvis opkaldet
ikke besvares (nogen steder).

Hr. Bjørn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-03 14:56

Bjørn Jørvad skrev:

>Et slavekort/bi-kort har ikke samme telefonnummer som hovedkortet, men
>et selvstændigt telefonnummer.

Nej - men ofte er kort nr. 2 med hemmeligt nummer, fordi man ønsker at
sælge produktet som "2 SIM-kort med samme telefonnummer".

>Visse operatører tillader ikke opringning direkte til slave-/bi-kortet,
>men naturligvis ringen ud fra det.

Ja, det er jeg klar over.

>Det må således dreje sig om at stille et kort med selvstændigt nummer
>til rådighed..gratis.

Det gør Telmore ikke, ligesom jeg ikke har set andre lavprisselskaber
med denne mulighed.

>Dette gør Telmore altså ikke, forstår jeg..?

Nej - du kan se hvad Telmore kan tilbyde på deres hjemmeside.

>Jep - men der er blot en (oprindelig) oprettelsesudgift på 300 kr. for
>slave-/bi-kortet.

Du skriver ikke hvor det er du har produktet. Dine indlæg er en smule
forvirrende - kom med lidt flere informationer...

>Disse penge ville jeg nødig betale igen.

Det kommer du heller ikke til hos Telmore - ikke så længe de ikke har
produktet Hvis de på et tidspunkt tilbyder det, så er jeg nu altså
ret overbevist om, at du ikke slipper for et eventuelt
oprettelsesgebyr, fordi du tidligere har bestilt et lignende produkt
hos en konkurrent.

> [...]
>omkostninger, da viderestilling fra hovedkort til slave-/bi-kort er
>gratis. Der er naturligvis telefonsvarer med i pakken, hvis opkaldet

Hvad der er med og hvordan det foregår (du skriver naturligvis), det
er jo helt op til det teleselskab der tilbyder dig det. Telmore har
ikke et produkt som det du ønsker.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 15:12

KLIP

> Du skriver ikke hvor det er du har produktet. Dine indlæg er en smule
> forvirrende - kom med lidt flere informationer...

Både TDC og Sonofon tilbyder et hoved-/bi-kort produkt.

Jeg anvender Sonofons produkt på min egen firmatelefon.

Det ville så være nærliggende (grundet samarbejdet) at tro Telmore kunne
tilbyde det samme produkt eller en omkostningsfri "connection" via TDC.

Hr. Bjørn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-03 15:35

Bjørn Jørvad skrev:

>Både TDC og Sonofon tilbyder et hoved-/bi-kort produkt.

Yup.

>Jeg anvender Sonofons produkt på min egen firmatelefon.

OK.

>Det ville så være nærliggende (grundet samarbejdet) at tro Telmore kunne
>tilbyde det samme produkt eller en omkostningsfri "connection" via TDC.

TDC har en nogle aktier i Telmore. Telmore kan helt sikkert (ligesom
alle andre) købe sig til denne mulighed, men man har ladet være med at
tilbyde et sådant produkt (indtil videre) - sikkert fordi man
vurderer, at det er begrænset hvor mange penge der er i det.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 15:44

KLIP

> [...]
> tilbyde et sådant produkt (indtil videre) - sikkert fordi man
> vurderer, at det er begrænset hvor mange penge der er i det.

Selve bi-kortet er der ingen penge i, det er der så til gengæld i
kundens air time mv.

Det er vel blot at aktivere et nummer i mummerbasen (der er tildelt/købt
af selskabet) og så lidt hokus pokus i MTX´n.

Hr. Bjørn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-03 16:12

Bjørn Jørvad skrev:

>Selve bi-kortet er der ingen penge i, det er der så til gengæld i
>kundens air time mv.

Der er et eventuelt oprettelsesgebyr.

>Det er vel blot at aktivere et nummer i mummerbasen (der er tildelt/købt
>af selskabet) og så lidt hokus pokus i MTX´n.

Blot? Der skal udvikles software-systemer til administration osv. Ting
og sager koster, og Telmore har (indtil videre) valgt (som andre
lavprisselskaber) at lade være med at tilbyde disse specielle services
- som koster.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 16:21

KLIP

> Der er et eventuelt oprettelsesgebyr.

Naturligvis -- Det ligger på ikke over 300 kr.

> Blot?

For mig at se/læse er alle ønker/krav *blot* et spørgsmål om at gøre det
.... i denne NG..

> [...]
> og sager koster, og Telmore har (indtil videre) valgt (som andre
> lavprisselskaber) at lade være med at tilbyde disse specielle services

Hvis man vil henvende sig til erhvervskunder og ønsker de skal springe
på vognen, skal man så ikke tilbyde de samme faciliteter som kollegerne
(nogen kalder dem også for konkurrenterne) og endda gerne nogle der er
bedre..?

Hr. Bjørn

Fra : H3nrik V!

Dato : 16-09-03 21:37

In news:3f672a54$0$48890$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjørn Jørvad <hrbjoern_AT_post.tele.dk> typed:

> For mig at se/læse er alle ønker/krav *blot* et spørgsmål om at gøre
> det ... i denne NG..

Jow... Frank lytter...!

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling...
About dual channel DDR: http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 21:44

"H3nrik V!" <vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:bk7s6p$4kc$1@sunsite.dk...

KLIP

> Jow... Frank lytter...!

Jeg er sikker på, han kun gør det, så lang tid det gavner virksomhedens
renommé og indtjening..!..

Hr. Bjørn

Fra : H3nrik V!

Dato : 16-09-03 22:27

In news:3f67760c$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjørn Jørvad <hrbjoern_AT_post.tele.dk> typed:

> Jeg er sikker på, han kun gør det, så lang tid det gavner
> virksomhedens renommé og indtjening..!..

Tjah... Men så længe vil det også gavne mig, så det er jeg helt tilfreds
med...!

--
/H3nrik V!
Opel Omega 2.0i *GLS* 1988 161nm/122hk @ 5400rpm 175nm/64hk @ 2600rpm

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 23:15

"H3nrik V!" <vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:bk7v3q$e9p$1@sunsite.dk...

KLIP

> Tjah... Men så længe vil det også gavne mig, så det er jeg helt
tilfreds
> med...!

Hvem ville ikke det....men det er altså ledelsen, der kører
virksomheden..!

Hr. Bjørn

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 16-09-03 17:39

> [...]
> og sager koster, og Telmore har (indtil videre) valgt (som andre
> lavprisselskaber) at lade være med at tilbyde disse specielle services

Men det er på vej.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 17:40

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men det er på vej.

Rene Ord For Lommepengene.

Hr. Bjørn

Fra : Michael Bruun

Dato : 16-09-03 12:52

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis telmore seriøst mener det med enkelthed, så fjerner
> de også opkaldsFORSØGSafgiften.
> Jeg begriber den ikke.

Det bør vel ikke være Telmores problem, om den du ringer til er hjemme? Selv
om telefonen ikke bliver taget, så skal opkaldsforsøget jo stadig
transporteres gennem nettet, og dermed har Telmore (og ethvert andet
teleselselskab) i princippet udgifter på det.

Michael

---
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."
(Gallagher)

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-09-03 23:14

Michael Bruun wrote:

> [...]
> transporteres gennem nettet, og dermed har Telmore (og ethvert andet
> teleselselskab) i princippet udgifter på det.

Og Netto har noget husleje, strøm, personale der har lagt varerne på
plads og andre omkostninger ved at jeg bare går rundt i deres
forretning, men alligevel skal jeg ikke betale entre for betræde Nettos
"net" (lokaler). Ej heller skal jeg betale "afgift" for at få udleveret
varer udover varens pris.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Citatteknik, signatur...hvad er nu det for noget?
Læs mere på http://www.usenet.dk/netikette

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 12:54

> [...]
>
> Jeg begriber den ikke. Netto forlanger sgu da heller ikke 25 øre i
> entre, når jeg ikke finder noget som jeg vil købe.

HØRT HØRT...!!!!

Fra : Doktoren

Dato : 16-09-03 12:55

hvor har du/I dette fra... jeg har ikke set en nyhedsmail/meddelelse
fra telmore ???

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-03 12:56

Doktoren skrev:

>hvor har du/I dette fra... jeg har ikke set en nyhedsmail/meddelelse
>fra telmore ???

Pressemeddelelsen kan ses på hjemmesiden (det kan alle
pressemeddelelserne):
http://www.telmore.dk/presse/160903.html

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 16-09-03 13:05

> hvor har du/I dette fra... jeg har ikke set en nyhedsmail/meddelelse
> fra telmore ???

Den står bl.a. på Telmores hjemmeside. 'Om Telmore' -> 'Presse'

*Fischer

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-09-03 13:04

In dk.teknik.telefoni.mobil, Fischer wrote:

>Det betyder, at de kunder, der har betalt for en oprettelse til Pro,
>naturligvis får deres penge tilbage, fortsætter Frank Rasmussen.

Gælder det også dem som har købt Pro sammen med en mobiltelefon? Jeg
købte en Samsung C100 sammen med Telmore Pro i en samlet pakke.

--
Lars Stokholm

With a mind that renders everything sensitive,
what chance do I have here? - Kate Bush (Not This Time)

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 16-09-03 13:20

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Gælder det også dem som har købt Pro sammen med en mobiltelefon? Jeg
> købte en Samsung C100 sammen med Telmore Pro i en samlet pakke.

Dette tilbud var til kr. 995 incl. gratis Pro. opgradering. Telefonen er i
den senere tid solgt
til kr. 1195,- så du har altså sparet kr. 200, plus du har fået Pro fordele
i denne periode
uden beregning.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Fischer

Dato : 16-09-03 13:35

> [...]
> den senere tid solgt
> til kr. 1195,- så du har altså sparet kr. 200, plus du har fået Pro

Bob, bob, bob ...... (the Julekalender)
Det er da vist lidt lusket.

Jeg havde selv nær købt dette tilbud, hvis ellers en kollega havde sagt ja
til at købe telefonen til 900,-
På den måde havde jeg fået Pro-oprettelse til ½ pris.
Godt han sagde nej, for ellers havde jeg jo skyllet en hund ud i lokummet!

*Fischer

Fra : Doktoren

Dato : 16-09-03 13:36

> [...]
Telefonen er i
> den senere tid solgt
> til kr. 1195,- så du har altså sparet kr. 200, plus du har fået Pro

Mener du at vi (jeg har også købt en) har givet 1000 for telefonen og
ingenting for opgraderingen....?
I følge faktura har vi kun givet 796 for telefonen og så 199 for
opgraderingen.... så reelt er det vel 400 vi har sparet (hvis vi får
de 200 for oprettelsen tilbage

mvh

Lars

Fra : Doktoren

Dato : 16-09-03 13:38

"Doktoren" <REMOVElkh79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I følge faktura har vi kun givet 796 for telefonen og så 199 for
> opgraderingen.... så reelt er det vel 400 vi har sparet (hvis vi får

Jeg har lige tjekket min konto. Det ser ud til at man får de 199
tilbage, som Pro opgraderingen koster. Jeg har i hvert fald fået 199
godtgjort på min konto...
Hygge

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-09-03 13:43

In dk.teknik.telefoni.mobil, Doktoren wrote:

>Jeg har lige tjekket min konto. Det ser ud til at man får de 199
>tilbage, som Pro opgraderingen koster. Jeg har i hvert fald fået 199
>godtgjort på min konto...

Jeg håber at min søster ser det samme når hun kommer hjem.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-09-03 14:35

In dk.teknik.telefoni.mobil, Lars Stokholm wrote:

>Jeg håber at min søster ser det samme når hun kommer hjem.

Det ser sådan ud...

16.09.03 14:07:17 Tilbgf. Oprettelsesafgift [...] 199.00 kr.
16.09.03 14:18:24 Tilbgf. Oprettelsesafgift [...] 199.00 kr.
16.09.03 15:05:43 Tilbgf. Oprettelsesafgift [...] -199.00 kr.

En skam at den sidste skulle med. ;)

Fra : Lars Christensen

Dato : 16-09-03 13:43

On Tue, 16 Sep 2003 14:35:47 +0200, "Doktoren"
<REMOVElkh79@hotmail.com> wrote:

> [...]
>I følge faktura har vi kun givet 796 for telefonen og så 199 for
>opgraderingen.... så reelt er det vel 400 vi har sparet (hvis vi får

Hvis der står 796 for på fakturaen har Telmore et forklaringsproblem
:-/

Er der nogen der ved hvornår priserne træder i kraft?

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 16-09-03 17:40

"Lars Christensen" <spamtrap@zunzhine.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der står 796 for på fakturaen har Telmore et forklaringsproblem

Ja, hvis det ikke lige var fordi vi har valgt også at refundere de 199 for
Pro
for kunder der har købt telefon hos os.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-09-03 13:42

In dk.teknik.telefoni.mobil, Telmore - Frank Rasmussen wrote:

>Dette tilbud var til kr. 995

På den faktura jeg har fået, står der at telefonen har kostet mig 796
kroner. Ergo har jeg betalt 199 kroner for Telmore Pro.

>incl. gratis Pro. opgradering.

Det passer ikke, det har kostet mig 199 kroner. Jeg har købt det
sammen, betalt det sammen, men jeg kan klart skelne hvad jeg har
betalt for hvad, og det er 796 kroner for en Samsung C100 og 199
kroner for Telmore Pro. 199 kroner er ikke gratis i mine øjne.

>Telefonen er i den senere tid solgt til kr. 1195,- så du har altså
>sparet kr. 200,

Nej, jeg har sparet 399 kroner, men det kommer ikke sagen ved.

>plus du har fået Pro fordele i denne periode uden beregning.

Det har alle de andre også.

I har sat mig i en 99,5 kroners klemme nu. Det var nemlig min søster
der købte telefonen og opgraderede til Telmore Pro. Jeg købte så
telefonen af hende, og vi delte prisen for Telmore Pro. Hun fik altså
Telmore Pro for 99,5 kroner og jeg betalte 99,5 kroner, for at slippe
for at skulle betale 199 kroner for det. Det kan/kunne betale sig for
os begge, fordi hun taler mere end jeg. Men nu vil hun jo nok bede om
at jeg erstatter de 99,5 kroner hun ikke har fået noget ud af.

Fra : LA2

Dato : 16-09-03 17:43

> [...]
> Lars Stokholm
>
> With a mind that renders everything sensitive,
> what chance do I have here? - Kate Bush (Not This Time)

Det er del ikke Telmores problem at du har lavet en studehandel med din
søster?

LA2

Fra : Fischer

Dato : 16-09-03 18:19

> Det er del ikke Telmores problem at du har lavet en
> studehandel med din søster?

Men det er vel Telmores problem, at de indfører noget nyt og smart for at
nedlægge det få dage efter?
I dette tilfælde er Lars' problem dog løst.

*Fischer

Fra : LA2

Dato : 16-09-03 18:56

> [...]
> I dette tilfælde er Lars' problem dog løst.
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i

Det er vel ikke et problem når de personer der har tilmeldt sig pro bliver
gjort skadesløse. At vedkommende har lavet en videre handel med produktet er
da Telmore fuldkommen uvedkommende.
Det er ikke Gud vi taler om her men en telekommunikationsvirksomhed....suk

LA2

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-09-03 19:45

In dk.teknik.telefoni.mobil, LA2 wrote:

>At vedkommende har lavet en videre handel med produktet er da Telmore
>fuldkommen uvedkommende.

Der er ikke noget af det jeg har sagt der er usandt.

Fra : Fischer

Dato : 16-09-03 21:19

> Det er vel ikke et problem når de personer der har
> tilmeldt sig pro bliver gjort skadesløse.

Nej, det blev de heldigvis.
Hr. Telmore antydede bare at dem der havde købt telefon incl. opgradering
til Pro ikke ville få godtgørelse af Pro-delen.

Hvis de ikke havde fået godtgjort de 199,- kr. synes jeg det ville være fup,
da de ved køb af telefonen havde taget med i betragtning at de i pakken fik
en ydelse til en værdi af 199,- kr.
En vare som Telmore få dage efter devaluerede til 0,- kr.

> At vedkommende har lavet en videre handel med produktet
> er da Telmore fuldkommen uvedkommende.

Det er sådan set heller ikke essensen ....

> ....suk

Selv suk.

*Fischer

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 16-09-03 13:33

Fischer wrote:

> Klog beslutning IMHO!

100% enig. Jeg må sige den udmelding kommer som en stor overraskelse,
men det er da lækkert at se at Telmore erkender fejlen og retter det
så hurtigt!

Dog desværre ikke nogen ændring i prisen på GPRS :(

Det kan jo kun skyldes de priser de får fra TDC :(

--
Joergen Ramskov
Jabber ID: Pointwood[AT]jabber.shd.dk

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 16-09-03 19:26

Joergen Ramskov <jra@con.terra.dk> writes:
>Dog desværre ikke nogen ændring i prisen på GPRS :(

Det er dybt, dybt beklageligt - nu overvejer jeg endnu kraftigere et
skifte til CBB. Havde regnet med, at det var det næste, vi fik fra Telmore.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 16-09-03 20:14

Hej.

> Det er dybt, dybt beklageligt - nu overvejer jeg endnu kraftigere et
> skifte til CBB. Havde regnet med, at det var det næste, vi fik fra
Telmore.

Vi må håbe at Telmore snart får styr på de GPRS priser,
ellers har vi sikkert også snart et par abonnementer der bliver flyttet....

--
Hilsen
Peter

Fra : Lars Christensen

Dato : 16-09-03 21:12

On Tue, 16 Sep 2003 21:14:20 +0200, "Peter @ Team-PsHdO"
<pshdo@get2net.dk> wrote:

>Vi må håbe at Telmore snart får styr på de GPRS priser,
>ellers har vi sikkert også snart et par abonnementer der bliver flyttet....

Sådan som det er nu er det max 7000 kunder de mister. Nok ikke nok til
at starte en priskrig på når de har 400.000 kunder.

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 17-09-03 18:47

Hej.

> Sådan som det er nu er det max 7000 kunder de mister. Nok ikke nok til
> at starte en priskrig på når de har 400.000 kunder.

Vil det sige at GPRS reelt ikke er en parameter der vil blive kørt priskrig
på,
da det efter ovenstående udsagn åbenbart er under 2% der reelt bruger
GPRS.......??

Jeg så nu gerne at måneds-abonnementet for GPRS hos telmore forsvandt,
da telmore jo er et firma hvor man ikke skal betale "dummebøder"....

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Per Thomsen

Dato : 18-09-03 08:51

> Jeg så nu gerne at måneds-abonnementet for GPRS hos telmore forsvandt,
> da telmore jo er et firma hvor man ikke skal betale "dummebøder"....

LOL - Den sad.

Per

Fra : TDJ

Dato : 16-09-03 20:13

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in

> Pressemeddelelse fra Telmore:
> ----------
> TELMORE erkender behovet for enkelthed

Hmm.. måske er der bare for mange som har opdaget at de 199,- først
var tjent ind efter over 1100 minutter. (22 timers tale)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-03 22:10

TDJ skrev:

>Hmm.. måske er der bare for mange som har opdaget at de 199,- først
>var tjent ind efter over 1100 minutter. (22 timers tale)

Alle tager vel og regner på sådan noget før de tilmelder sig, ellers
er man da godt fjollet. 22 timer er ikke meget i erhvervslivet (for
nogle vil det kunne tjene sig ind på en uge), hvilket jo var hvad
Telmore Pro henvendte sig til.

Men helt personligt synes jeg det er fint at Telmore dropper
Pro-idéen, jo mere overskueligt - jo bedre.

Venligst,
Lasse Hedegaard