P800 som modem via GPRS
Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 16-09-03 10:20

Jeg har forsøgt at få min P800 til at virke som modem fra min bærbar
samt min Palm, men jeg kan ikke få den til at virke.
Hvis jeg bruger en dialup forbindelse til TDC virker det fint både via
BT og IR, men hvis jeg forsøger at bruge en GPRS opsætning så får jeg
godt nok kaldt op, men P800 overfører ikke et IP nummer til Palmen
eller den bærbar. Jeg har forsøgt med både IR og BT og med både et
Sonofon og en Telmore abonnement.
Der er ingen problemer med at bruge GPRS på telefonen - hverken til
WAP, browsing eller mail. Det virkede også på min "gamle" 68i.
Hvis jeg kikker i netværk på min bærbar når jeg er koblet op kan jeg
se at netværksmasken er 4x255 - og så er det klart, at det ikke
virker!

Har du en ide om hvad jeg gør forkert?

Med venlig hilsen

Lars Bo Wassini

Fra : ASC

Dato : 18-09-03 11:30

"Lars Bo Wassini" <lbw@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis jeg kikker i netværk på min bærbar når jeg er koblet op kan jeg
> se at netværksmasken er 4x255 - og så er det klart, at det ikke

Hej Lars,

det er ikke sikkert, at jeg kan givedig den rigtige løsning, men muligvis
hænger det sammen med den foretrukne opkaldsprofil, som du anvender på P800.

Når du forsøger, at opnå forbindelse fra lap-top til P800 og videre ud i
verden, så skal du sikre dig, at P800 ikke anvender din WAP profil som
opkaldsprofil. Hvordan det gøres er jeg ikke sikker på.

mvh
ASC

Fra : ASC

Dato : 23-09-03 12:08

ASC <aage-schrader(no-spam)@mail.sonofon.dk> wrote in article
<3f697b19$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

> [...]
> verden, så skal du sikre dig, at P800 ikke anvender din WAP profil som
> opkaldsprofil. Hvordan det gøres er jeg ikke sikker på.

Hej igen Lars,

så er jeg kommet lidt tættere på en mulig forklaring:

Når du downloader diverse GPRS settings til din P800, så lægger de sig som
CID1 CID2 etc. i din opsætning.
Når du forsøger at koble PDA og P800 sammen for at foretage en GPRS
transmission, så vil P800 altid forsøge, at anvende CID1. Hvis denne
position er belagt af dit GPRS-MMS indstilling, så kan transmissionen ikke
finde sted.

Hvis dette er tilfældet for dig, så er den eneste løsning formodentlig, at
du skal fjerne begge indstillinger, og så starte forfra med at få
indstilingerne lagt ind på din P800, men denne gang sørger du for, at WAP
indstillingerne er de første som bliver lagt ind.

PS alt dette er selvfølgelig under forudsætning af, at din teleudbyder
tillader at du via dine GPRS WAP settings kan foretage webbrowsing.

mvh

ASC

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 06-10-03 19:55

On 23 Sep 2003 11:07:52 GMT, ASCfjern-dette wrote:

> så er jeg kommet lidt tættere på en mulig forklaring:

Jamen - det løste mit problem Jeg slettede alle internet profiler og
oprettede en ny manuelt - og så virker det bare
Om mms så virker aner jeg ikke - og det er sådan set også ligegyldigt!

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : JMo.

Dato : 06-10-03 20:08

Lars Bo Wassini <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> wrote in

> Jamen - det løste mit problem Jeg slettede alle internet profiler og
> oprettede en ny manuelt - og så virker det bare
> Om mms så virker aner jeg ikke - og det er sådan set også ligegyldigt!

Hvis du senere vil grave lidt videre i det, eller hvis andre sidder med
samme problem:

Som ASC skrev, så har de forskellige profiler i telefonen et CID.

Når du angiver opkaldsnummer i PC'en, skal du sørge for at referere til det
rigtige CID, hvilket gøres på formen[1]:

*98*n# - hvor n er CID-nummeret

Hvis du f.eks. har WAP-profilen som CID 1, og internet-profilen som CID 2,
bliver opkaldsnummeret fra PC'en

*98*2#

[1] Det er primært SonyEricsson der bruger denne version. Nokia bruger som
regel formen *99***n#