Problemet "Nokia 3510i"
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 19:43

Hvad er der galt med Nokia 3510I???

Jeg har 18 venner som har/havde sådan en, og de har alle problemer med den.

Nu er spørgsmålet bare: Har Nokia sendt en mobiltelefon på markedet for kun
at tjene penge, og ikke at tænke på deres kunder. Jeg syntes at der er
forkasteligt at såmange mobiler blandt mine venner, og helt sikkert også
rigtig mange andres, er istykker inden for et halvt år.

Jeg har selv en nokia 3310 nu, og den står snart for udskiftning, men om den
nye blir en Nokia tvivler jeg på.

Fra : Poul Johannsen

Dato : 13-09-03 18:01

Hej

Hvilke problemmer?

Jeg har selv haft en og kender to der også har sådan en. Og vi har aldrig
haft problemmer med 3510i

Mvh Poul

Fra : CS

Dato : 13-09-03 18:00

<BogH> skrev i en meddelelse
> Hvad er der galt med Nokia 3510I???
>
> Jeg har 18 venner som har/havde sådan en, og de har alle problemer med
den.

Vi kender ikke dine problemer med 3510i, så prøv at beskrive dem!?

- CS

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-09-03 19:33

<BogH> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtig mange andres, er istykker inden for et halvt år.
>
> Jeg har selv en nokia 3310 nu, og den står snart for udskiftning, men om

Min kæreste og jeg har hver en 3510i og kender da også en del andre der har
sådan en.. Vi og vennerne har ingen problemer med den.. Det eneste problem
er nok nærmere telefonregningen, men det er jo ikke Nokia's skyld
Jeg har kun haft Nokia telefoner, 3210, 3310, 3410, 3510i, 5110, 6110, 6210,
ingen af dem har jeg haft problemer med.

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 19:39

<BogH> skrev i en meddelelse
> Hvad er der galt med Nokia 3510I???

Det er let at "ridse" op hvad der er galt med en 3510 i... Den er grim,
klodset, knapperne sætter sig... den er i bund og grund noget skod !

Nokia er normalt mit foretrukne mærke... men med 3510i har de helt klart
lavet en bommert !

--
MVH.
Anders Skalsted

www.nokia-unlock.dk

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 13-09-03 20:20

<BogH> skrev i melding
> [...]
> rigtig mange andres, er istykker inden for et halvt år.
>
> Jeg har selv en nokia 3310 nu, og den står snart for udskiftning, men om

Nye 3100 er en meget bra telefon. Den har bedre skjerm enn 3510i, og den kan
kobles til PC med DKU-5 kabel, siden den har pop-port. Kabelen koster dog
mellom 400 og 500 kr...

På 3100 finnes også snarveier, noe Nokia vanligvis ikke har hatt i menyene
tidligere, i allfall ikke som annet enn ved å taste inn tall. PÅ
Sonyericsson og Siemens har det derimot vært standard.

Telefonen har en 4-veis navigasjonstast. Derfra har man snarveier: Opp/ned =
telefonbok (som tidligere). Venstre = Skrive tekstmelding. Høyre = Eget
valg. Her kan man legge inn noen valg, blant annet en liste over snarveier.

Telefonen har lang batteritid.

Tastaturet er meget lettbetjent.

Telefonen ligger godt i hånden, og takket være de skarpe kantene/linjene har
man god føling med den.

Les mer om dem på www.nokia.dk

Imidlertid kommer det ennå en telefon i 3xxx - serien, nemlig 3200 (4.
kvartal i år). Den har innebygget kamera og lommelykt. Lommelykten er kjent
fra 5100, og slett ingen dum idé. Videre har den IrDA. Når det gjelder
deksler, kan man skreddersy utseendet selv, i en grad man ikke har kunnet
før.

Når det gjelder Nokia og kvalitet, er det helt på det rene at Nokia har hatt
mange feil, også sett i forhold til antall solgte mobiler. Kritikken har
vært massiv, både fra kunder og forhandlere. Likevel tror jeg/ser det ut
som, at Nokia har tatt all kritikken til etteretning, og forbedret
kvalitetssikringen. I 2003 har jeg hatt nokiamodellene 3510i, 3650 (2 stk),
5100 og 3100. Ingen av dem har hatt feil.

Jeg har hatt 18-19 Nokia'er siden 1995. Jeg har hatt problemer med 3 av dem.
I 2 tilfeller var det maskinvarefeil (display på en 6310 og vibrator på en
6210). Det siste tilfellet var programvarefeil på en 3510 (en modell mange
kjøpere opplevde programvarefeil på). Ellers har telefonene fungert helt
feilfritt. Nå skal det tillegges at jeg behandler telefonene pent, og jeg
har normalt ikke hatt telefonene i mer enn ca 3-4 måneder. Ja, det er en dyr
"hobby", jeg vet det...

Hva sier dere lesere, spesielt de av dere som jobber med salg/reparasjon av
mobiler?

Mvh

Thorolv Valentinsen