Nokia 6310i IR-modeminstallation under Win~
Fra : Erik Nielsen

Dato : 13-09-03 10:11

Jeg har forgævet forsøgt at installere IR-modem til Nokia
6310i på en PC med Windows XP Professional.

Efter installationen kan der ikke ses noget IR-modem,
hverken i kontrolpanel>Nokia_Modem_Options
>Installed_Nokia_Modems eller i Windows oversigt over
installerede modemer.

Jeg fandt ud af, at PC Suite skal være installeret før
installation af modem.

På XP fås til sidst meddelelsen:
"Setup has installed modem with following connection method:
Modem with Infrared connection: unknowm port".

På en PC med Windows98 går installationen, som den skal.
Her fås meddelelsen:
"Setup has installed modem with following connection method:
Modem with Infrared connection: COM5".

Installationen lykkedes på Win98 uden at telefonen var til
stede (Skip IR Detect).

Jeg har også forsøgt med nyeste SW fra Nokia:

PC Suite:
http://www.nokia.com/cda1/0,1080,1219,00.html

Modem setup:
http://www.nokia.com/cda1/0,1080,1220,00.html

Jeg har prøvet installation på XP Professional både på en
bærbar og på en stationær PC.

--
Erik Nielsen
Rønne