Oprettelse af TDC mobil abonnement
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-03 21:54

Hej

Da jeg købte min Siemens S55 i El-giganten, skulle man jo oprette et sådan
Mobiltalk abonnement....

Der stod det skulle være mobiltalk med Zone... Nu glemte ham manden bare at
sætte kryds under Zone som tillægsabonnemt.. Jeg satte mit sign på papiret
den 25/8

Først idag har jeg modtaget brev fra TDC. Hvor de skriver at abonnementet er
gælgende fra 9/9.. Men der står ikke rigtigt noget specifikt om
abonnementet.. Kun "du har valgt abonnementet: Mobiltalk"

Vil det så sige jeg er sluppet for zone?

Men det er godtnok langt tid synes jeg det har taget at oprettet det.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-09-03 22:07

>Men det er godtnok langt tid synes jeg det har taget at oprettet det.

Tja jeg valgte at oprette et Mixit med Regning og valgte at få min
nummer flyttet over fra telmore. Jeg oprettede abb. i starten af
september og har stadig ikke hørt noget som helst af hverken den ene
eller anden slags.
Flemming Jacobsen

Fra : Ped

Dato : 13-09-03 07:56

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
> nummer flyttet over fra telmore. Jeg oprettede abb. i starten af
> september og har stadig ikke hørt noget som helst af hverken den ene

Det samme her. Mit ellers udmærkede duet abonnement skulle laves om til
MobilBonus, fordi duet ikke understøtter GPRS. Det var i midten af
august, og jeg har stadig ikke hørt en lyd.

Jens L. Pedersen

Fra : Big Mann

Dato : 13-09-03 12:33

Duet understøtter da gprs det startede 4/8-03 sammen med mms

Fra : Ped

Dato : 14-09-03 21:05

Big Mann wrote:
> Duet understøtter da gprs det startede 4/8-03 sammen med mms

Øh... 2-3 forskellige medarbejdere ved hotline telefonerne samt 1 i en
Telebutik har samstemmende fortalt mig, at duet ikke understøtter
GRPS... - og at jeg af den grund ikke kunne få min bærbare på nettet med
højere hastighed end 9600, medmindre jeg fik mit telefonabonnement lavet
om...

Desuden kunne jeg ikke overføre mit nuværende (ADSL) internet abonnement
til min bærbare computer, selvom der på TDC's hjemmeside står at det kan
man godt. Forklaring: TDC Bredbånd og ADSL er to helt forskellige
afdelinger, og de kommunikerer eller samarbejder overhovedet ikke,
selvom det er indenfor samme firma...! TDC er ret billigt til salg her
hos mig lige i øjeblikket...

Jeg gider ikke i aften, men i morgen aften vil jeg prøve at hente en
GPRS opsætning til min telefon, og så se om det virker.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Jochke

Dato : 15-09-03 13:25

Ped wrote:

> [...]
> GRPS... - og at jeg af den grund ikke kunne få min bærbare på nettet
> med højere hastighed end 9600, medmindre jeg fik mit

Det er ganske forkert. Som Big Mann skrev, er det for en lille måneds tid
siden blevet muligt at få GPRS med Duet. De må have været misinformeret.

> [...]
> overhovedet ikke, selvom det er indenfor samme firma...! TDC er ret
> billigt til salg her hos mig lige i øjeblikket...

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Er det ikke bare en router og et
netkort i din bærbar du skal have for at komme på?

Desuden er TDC bredbånd det samme som ADSL og høre under det tidligere TDC
Internet, der nu er lagt sammen med TDC TeleDanmark, så de nu hedder TDC
Totalløsninger. Forvirret? Kan jeg godt forstå. :)

>og de kommunikerer eller samarbejder overhovedet ikke, selvom det er
indenfor samme firma...!

Både ja og nej. TDC består af et holdingselskab med datterselskaber inden
for de enkelte hovedforretningsområder. Datterselskaberne er selvstendige
selskaber der ikke har noget direkte med hinanden at gøre. Der er
selvfølgelig en form for intern samarbejde. Grunden til at det er delt op og
så besværligt at hitte ud af er for konkurrencens skyld. Du ved... det med
TeleDanmarks tidligere monopol.

>TDC er ret billigt til salg her hos mig lige i øjeblikket...

Nu har du da fået de korrekte oplysninger. Så kan du lige genoverveje hvor
meget du synes TDC er værd. :D

/Jochke

Fra : Jochke

Dato : 16-09-03 18:18

Jochke wrote:

> Det er ganske forkert. Som Big Mann skrev, er det for en lille måneds
> tid siden blevet muligt at få GPRS med Duet. De må have været
> misinformeret.

Måske jeg lige skulle tilføje. Dem der har oprettet Duet abn. efter 24/7-03
er automatisk tilmeldt GPRS. Mens dem før denne dato lige skal tilmelde sig,
da der er noget teknisk halløj i systemet der skal oprettes manuelt.

Det gælder for alle at de skal have tilsendt en opsætning til telefonen.

/Jochke

Fra : Nick

Dato : 13-09-03 06:42

> Da jeg købte min Siemens S55 i El-giganten, skulle man jo oprette et sådan
> Mobiltalk abonnement....
> Men det er godtnok langt tid synes jeg det har taget at oprettet det.

Ja, hvis du ikke har skrevet at der skal være Zone (sat kryds) så har du det
heller ikke.

Det er typisk Elgiganten at være sløve til den slags. Da jeg sidst købte en
mobilos der, havde jeg fat i dem et hav af gange, hvor de hver gange
bedyrede, at NU havde de faxet oprettelsesskemaet ind. Men intet skete. Til
sidst var jeg nede og tage fat i skemaet selv, og faxede det ind mens en TDC
medarbejder stod klar ved en eller anden speciel fax som hun henviste til.
Først DA skete der noget. Elgigantens medarbejdere er ufaglærte til noget
der lignier minimumsløn, og de fleste er ret unge mennesker. Min erfaring
med dem er, at de er pisseligeglade med deres arbejde, de er der bare for at
tjene nogle penge og så er "den faglige stolthed over veludført arbejde" en
by i Rusland...

/Nick

Fra : John Pedersen

Dato : 13-09-03 09:53

Hej gruppe

Så vidt jeg ved, er zonen automatisk inkluderet i abb. Det er beskrevet på
TDCMobil hjemmesiden, hvordan man selv sætter zonen op.

I forbindelse med anvendelse af GPRS hos TDC lagde jeg mærke til en sjov
ting ( I kender den nok GPRS under 2 MB koster 75 kr hvor forbrug > 2
MB kun koster 25 kr.

Det kan hurtigt blive en dyr historie at bruge GPRS.

mvh
John

Fra : Jochke

Dato : 13-09-03 09:16

John Pedersen wrote:
> Hej gruppe

Hejsa

> Så vidt jeg ved, er zonen automatisk inkluderet i abb.

Det er desværre ikke korrekt. Det koster 30,- i kvartalet.

>Det er beskrevet på TDCMobil hjemmesiden, hvordan man selv sætter zonen op.

Jep nærmere betegnet:
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/produkter_services/abonnementer/zonen/kom_i_gang/index.jsp

> I forbindelse med anvendelse af GPRS hos TDC lagde jeg mærke til en
> sjov ting ( I kender den nok GPRS under 2 MB koster 75 kr hvor
> forbrug > 2 MB kun koster 25 kr.

Ja det er lidt ærgeligt, de gør det på den måde. :(

/Jochke

Fra : John Pedersen

Dato : 13-09-03 10:36

Du har ... ret. Det er det med at læse de små bogstaver.

Fra : Jochke

Dato : 14-09-03 20:34

John Pedersen wrote:
> Du har ... ret. Det er det med at læse de små bogstaver.

Hov, hov...synes da ikke det står med småt nogen steder. ;)

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/priser/abonnementer/stjernenummer_zonen/index.jsp?ComponentID=4107&SourcePageID=5730#4

/Jochke

Fra : Jochke

Dato : 13-09-03 09:27

Nick wrote:

> Ja, hvis du ikke har skrevet at der skal være Zone (sat kryds) så har
> du det heller ikke.

Korrekt.

> [...]
> er, at de er pisseligeglade med deres arbejde, de er der bare for at
> tjene nogle penge og så er "den faglige stolthed over veludført

Korrekt...de får mindstelønnen, men til gengæld får de provision for det de
sælger. Mobil abonnementer, forsikringer og lån er nogle af dem sælgeren
tjener godt på. Desværre kan den måde for aflønning give tvivlsom
vejledning. På den anden side kan jeg da godt se det fra virksomhedens side.
Går det virksomheden godt (læs: sælger en masse) får sælgerne også mere ud
af det.
Men det efterlader stadig kunderne som ofre.
Derfor vil jeg mene, hvis man vil oprette mobilabonnement, så tage hen til
den nærmeste TeleButik. Det svare lidt til, at jeg aldrig ville købe
computer i f.eks. Bilka, men tage hen til en rigtig computerforretning. Der
er det jo forretningens primære varegruppe.

/Jochke

Fra : Jochke

Dato : 13-09-03 09:33

Bjarke Hansen wrote:

> Der stod det skulle være mobiltalk med Zone... Nu glemte ham manden
> bare at sætte kryds under Zone som tillægsabonnemt.. Jeg satte mit
> sign på papiret den 25/8

Husk, det er menneskeligt at fejle.

> Vil det så sige jeg er sluppet for zone?

Ja. Du kan gå ind i en telebutik og få det oprettet, eller hvis du ikke lige
kommer forbi sådan en kan du gå her ind:
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/produkter_services/abonnementer/zonen/kom_i_gang/index.jsp

> Men det er godtnok langt tid synes jeg det har taget at oprettet det.

Hvis det er en nummerportering lyder det ikke vildt. Da der jo er en måneds
opsigelse, fra det gamle teleselskab. Men hvis det var en nyoprettelse, så
lyder det vildt, jo. Fik du ikke simkort og kode udleveret hos El-Giganten?
For så burde der ikke gå mere end 24 timer. Med mindre der er noget der er
gået galt.

/Jochke