HBH-60 Bluetooth headset
Fra : Jimmy

Dato : 12-09-03 09:54

Hey

Lige et spørgsmål ang. batteri levetid. Jeg har købt et nyt headset, som jeg
har fået byttet, da det ikke virkede. Jeg fik byttet det til et headset der
sjovt nok var ladet lidt op. Jeg har brugt headsettet i en uges tid, og får
nu følgende resultater:

10:36 Tændt
13:00 Opkald
13:01 Opkald slut
13:38 Opkald
13:44 Opkald slut
13:44 Betteri på 2 blink
22:10 Slukker headset
08:02 Tændt
16:04 Opkald
16:05 Opkald slut
22:34 Slukker headset
08:03 Tændt
08:20 Opkald
08:22 Opkald slut
08:58 Opkald
09:00 Opkald slut
10:05 opkald
10:10 Opkald slut
21:57 Slukker headset
08:00 Tændt
09:45 Opkald
09:47 Opkald slut da headsettet slukker

Ret frustrerende at headsettet slukker. Der var ingen advarselsbip eller
noget. Jeg nåede aldrig at opdage at batteriindikatoren kun blinkede 1 gang,
eller at den blev rød (som den jo gør når der ikke er så meget strøm
tilbage).
I alt har headsettet været tændt i 41 timer og 39 minutter
Ud af de 41:39 er der tale om taletid i ca. 19 minutter
headsettet skulle have en standby tid på 72 timer i.flg. SonyEricsson
headsettet skulle have en taletid på 2,5 time i.flg. SonyEricsson. Hvor af
jeg har talt 28,5%
Jeg har talt med det sted hvor jeg har fået byttet headsettet, og de siger
20 timers blandet brug (øhhh... hvad man så kan bruge det til)???
Regner vi 28,5% fra de 72 timer Så får jeg det til at vi kan trække ca. 20,5
timer fra standby tiden
Det resultat jeg får er at headsettet skulle give en standbytid på 51,5
timer og en taletid på 19 minutter
Jeg mangler altså 10 timer og nogle minutter...

Hvad gør man i sådan et tilfælde her?
Det er da frustrerende at der mangler tid, så skal jeg jo oplade konstant
for ikke lige pludselig at den cutter midt i en samtale. Jeg har ikke testet
samtaletiden, men jeg gætter på at der i hvert fald ikke er nok til en
samtale med min mor. Hvad jeg så mener med det er vel ca. en 2 timers tid +-
nogle minutter. Har den cuttet ca. 14 procent i samlet standby tid cutter
den det vel også i samtaletiden. Det skulle give en samtaletid på ca. 2
timer og 9 minutter. Så det skal nok lykkedes hvis min mor ringer lige når
jeg har opladet headsettet.

Nå, men mit egentlige spørgsmål her er:
Når man får et nyt headset, er der så allerede strøm på. Burde man ikke selv
skulle lade det op første gang?
Er der noget galt med mit headset?

Håber nogen kan kaste lidt lys over sagen?

--

Jimmy

Fra : MJ

Dato : 12-09-03 13:24

> Hvad gør man i sådan et tilfælde her?
Lader lidt oftere ???

> Nå, men mit egentlige spørgsmål her er:
> Når man får et nyt headset, er der så allerede strøm på. Burde man ikke
selv
> skulle lade det op første gang?
Mit var der også strøm på da jeg fik det

> Er der noget galt med mit headset?
Det tror jeg næppe. Producenten har vil bare været lidt optimistisk da de
har opgivet st.by og taletid.

> Håber nogen kan kaste lidt lys over sagen?
Har selv et HBH-60, men lader det blot op når det er ved at være dødt.

--
MJ

Fra : No1

Dato : 12-09-03 16:14

> [...]
> timer og en taletid på 19 minutter
> Jeg mangler altså 10 timer og nogle minutter...

Hvordan lader du dit batteri? Det har stor indflydelse på
batterilevetiden. Hold altid godt med strøm på. Og så en gang i mellem
skal du aflade det helt og en gang i mellem skal du lade det lade i lang
tid, gerne 10-15 timer - fx natten over.

Fra : Jimmy

Dato : 16-09-03 07:30

> [...]
> skal du aflade det helt og en gang i mellem skal du lade det lade i lang
> tid, gerne 10-15 timer - fx natten over.

Det lyder meget som den måde hvorpå jeg gør det.