Falsk reklame fra Telmore
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-09-03 23:44

I en af Telmores gyselige reklamer snakker de/han om dummebøder.

Han løfter telefonen og siger Nu koster det noget
Han lægger telefonen og siger Nu koster det ikke noget.

Men det gør det jo! 7,50 kr/mdr - det er da præcis en dummebøde!

Michael Lund Sørensen / Telmore kunde
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : rAnders

Dato : 11-09-03 00:27

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Han lægger telefonen og siger Nu koster det ikke noget.
>
> Men det gør det jo! 7,50 kr/mdr - det er da præcis en dummebøde!

Hvis han nu fortsætter i samme tempo i tre måneder, mon han så ikke får
ringet for de 50,- og så koster det jo ikke noget når han ikke taler i den.
Desuden kan man jo glæde sig over at det kun er 7,5 kr efter de første 3
måneder

rAnders. CBB kunde

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-09-03 00:56

"Michael Lund Sørensen" wrote:

> [...]
> Han lægger telefonen og siger Nu koster det ikke noget.
>
> Men det gør det jo! 7,50 kr/mdr - det er da præcis en dummebøde!

Snarere det med opkaldsafgiften, som kommer til at koste kassen, når han
taler i telefon i de intervaller.

Sjovt nok, så hverkende Telmore eller CBB laver reklame med den der
hersens opkaldsafgift.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 11-09-03 07:07

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Sjovt nok, så hverkende Telmore eller CBB laver reklame med den der
> hersens opkaldsafgift.

Det kunne måske skyldes, at det ikke er et konkurrenceområde.

> --
> Med venlig hilsen Carsten Riis

Nicolai

Fra : Max[DK]

Dato : 11-09-03 08:35

> Det kunne måske skyldes, at det ikke er et konkurrenceområde.

Men det kunne da være dejligt hvis det blev det

/Max

Fra : Doktoren

Dato : 11-09-03 08:44

"Max[DK]" <maxses@S-NOT_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men det kunne da være dejligt hvis det blev det

En smule er det vel også :) Jeg mener at smarttalk tager 50øre pr.
opkald i modsætning til CBB og Tmore der tager 25 øre... det kan jo
også blive til en del....

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 11-09-03 09:02

Doktoren wrote:

> En smule er det vel også :) Jeg mener at smarttalk tager 50øre pr.
> opkald i modsætning til CBB og Tmore der tager 25 øre... det kan jo
> også blive til en del....

Men Telmore (=TDC) beregner opkaldsafgiften også, når opkaldet ikke besvares.
Men heldigvis ikke, hvis der ringes til udlandet.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using o2 (Germany) GPRS

Fra : Doktoren

Dato : 11-09-03 09:11

også :) Jeg mener at smarttalk tager 50øre pr.

> Men Telmore (=TDC) beregner opkaldsafgiften også, når opkaldet ikke
besvares.
> Men heldigvis ikke, hvis der ringes til udlandet.

Det samme gør smarttalk, så det tror jeg ikke der er noget specielt
nedtur i... :(

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-09-03 21:47

Nicolai Larsen wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Det kunne måske skyldes, at det ikke er et konkurrenceområde.

Konkurrenceområde eller ej.

Opkaldsforsøgsafgiften er der...og produktet sælges på, at der kun
findes 1 krone pr. minut og 20 øre pr. SMS.
Den korrekte måde at markedsføre produktet på ville være 1 krone pr.
minut + 25 øre for opkaldsforsøg og 20 øre pr SMS.

Jeg har abonnement hvor det kun koster 25 øre for opnået forbindelse.
Så jo der er konkurrence på området.

Og det skæggeste er jo, at afgiften jo ikke går i statskassen, men i
teleselskabernes egen.
Så de 25 øre er mere et "entregebyr" eller noget i den stil. jeg er sgu
da glad for, at jeg ikke skal betale 25 øre hver gang jeg tjekker mail.

Fra : Grytt

Dato : 11-09-03 22:14

On Thu, 11 Sep 2003 22:47:09 +0200, Carsten Riis skrev bl.a.:

>Den korrekte måde at markedsføre produktet på ville være 1 krone pr.
>minut + 25 øre for opkaldsforsøg og 20 øre pr SMS.

Kan jeg gå ud fra, at der ikke betales opkaldsafgift for SMS?
--
en hilsen fra Henning i Brøndby

http://home1.inet.tele.dk/hgrytter/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-09-03 22:56

Grytt skrev:

>Kan jeg gå ud fra, at der ikke betales opkaldsafgift for SMS?

Ja, du betaler ikke noget udover den almindelige SMS-afgift, når du
sender en SMS. Du betaler ikke noget for at modtage en SMS.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610