Mobiltelefon med MMS, kamera samt IR
Fra : Henrik Bøgh

Dato : 10-09-03 16:38

Hejsa alle sammen

Jeg er ude efter en ny telefon og kigger på Nokia 3510i og Siemes S55 (m.
kamera) hvorfor der er dukket nogle spørgsmål op for begge telefoner:

Hvilken opløsning er billedet?
Hvilken opløsning og farvedybde har displayet?
Kan det passe at 3510i ikke har IR (jeg ved godt at begge to har Bluetooth,
men det er ikke relevant)?
Hvordan overføres billeder til PC?
På min nuværende Siemens ME45 ligger billederne som .bmp-filer og lydene som
..mid (MIDI) filer. Filudveksling sker gennem alm. explorer på computeren
via IR. Kan S55 også det?
Jeg har tidligere haft Nokia (6210 og 3310) og kunnet konstatere at
softwaren i telefonen generelt er mere eller mindre fuld af fejl det første
års tid telefonen er på markedet. Hvordan er 3510i på det punkt?
Hvor slagfast er telefonen?
Er der telefoner fra andre fabrikanter (f.eks. Sony/Ericsson eller Motorola)
som jeg bør tage med i mine overvejelser?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Five-foot-nine, I didn't know they stacked shit that high"
-- R. Lee Ermey as GSG Hartman in 'Full Metal Jacket'

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 10-09-03 16:50

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilken opløsning og farvedybde har displayet?
> Kan det passe at 3510i ikke har IR (jeg ved godt at begge to har

Så er det ikke 3510i du tænker på.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Maze

Dato : 10-09-03 18:44

Henrik Bøgh wrote:
> Er der telefoner fra andre fabrikanter (f.eks. Sony/Ericsson eller Motorola)
> som jeg bør tage med i mine overvejelser?

Jeg synes da lige du burde kigge på S/E T610. Den har indbygget kamera,
farvedisplay (65K), Irda, Bluetooth. Se mere på
http://www.sonyericsson.com/t610/

--
/Maze
"Of all the things I've lost, I miss my brain the most" Ozzy Osbourne

P.S.: Hvis du vil sende en mail, så fjern triple-x..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-09-03 19:27

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> wrote in message

> Hvilken opløsning er billedet?

Må være dig svagt skyldig... kig på producenternes hjemmesider... men det er
nu ikke voldsom opløsning... max 640*480

> Hvilken opløsning og farvedybde har displayet?

S55 har nu ikke nær så godt display, som man kunne forvente.. tror kun det
er 16 farver, eller sådan noget..

> Kan det passe at 3510i ikke har IR (jeg ved godt at begge to har
Bluetooth,
> men det er ikke relevant)?

den har hverken det ene eller det andet på 3510i

S55, følger der serielt datakabel med, samt der er indbygget bluetooth og
IR

Ja, det fungere på samme måde