Erfaringer med samsung s300 søges
Fra : Lise

Dato : 09-09-03 20:36

.... eller med s100 for den sags skyld, men for mig at se er der kun
farvedisplayet til forskel.

Kunne godt tænke mig at høre om erfaringer med denne tlf. Er den
brugervenlig og robust? Bliver man træt af klappen i længden?
Med andre ord, er det værd at investere 3000 kr?

På forhånd tak!

MVH
Lise

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 09-09-03 21:35

Lise <lisesbrevkasse@hotmail.com> skrev i
meldingsnyheter:3f5e2b86$0$6686$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> brugervenlig og robust? Bliver man træt af klappen i længden?
> Med andre ord, er det værd at investere 3000 kr?

Jeg har hatt en S100.

Pluss:
Virker robust
Bra menysystem
Flott skjerm (den er noe større, les høyere, enn på S300)
Flott lyd
Samsungtelefoner har lite feil.
Meget god radiofølsomhet, takket være ekstern antenne
IrDA
Leveres med ekstra batteri, datakabel og handsfree
Leveres med PC-programvare. Denne kan også lastes ned fra Samsungs
hjemmeside.
JAVA
Gode taster
GPRS
16-kanalers polyfoni med meget god lyd. S300 har 40 kanaler!
Blinkende varsellys for at man har dekning, at man har fått SMS osv. Kan
vises i en rekke farger.
Kan fås til en overkommelig pris. S100 til rundt 2500 kr (NOK) og S300M til
3300 kr (NOK). S300 ligger vel noe mellom. Alle priser uten abonnement.

Minus:
Vanskelig å overføre bilder som passer til displayet.
Vanskelig å overføre ringetoner (de skal først konverteres til et spesielt
lydformat)
Kalenderen kan kun ha én oppføring pr dag. Dog kan man legge inn oppføring
på en annen dag, og deretter kopiere til ønsket dag. Veldig lettvint, ikke
sant...
Eget synkroniseringsprogram kan lastes ned, men det har få innstillinger, og
er dårlig i forhold til Nokia, Siemens og Sonyericsson.
Kort batteritid, men det er til å leve med; man får jo med ekstra batteri.
Har ikke MMS (dog finnes det i S300M)
Begrenset hva man kan overføre via IrDA
Ekstern antenne (men det gir bedre radiofølsomhet)

Dersom man vil bruke telefonen til primært å ringe med, og ønsker en
kvalitetstelefon, er S100/S300/S300M en alle tiders telefon.
Til dataoverføring finnes bedre telefoner. Det var derfor jeg kvittet meg
med min S100. Ellers var jeg svært godt fornøyd med den!!!

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 10-09-03 06:25

"Lise" <lisesbrevkasse@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugervenlig og robust? Bliver man træt af klappen i længden?
> Med andre ord, er det værd at investere 3000 kr?

Telefonen kan købes uden abb. og uden SIM lås for kr. 2499 incl. moms.
Altså S300M modellen.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen

Fra : Lise

Dato : 10-09-03 09:15

> Telefonen kan købes uden abb. og uden SIM lås for kr. 2499 incl. moms.
> Altså S300M modellen.

Hvor?

Fra : Fischer

Dato : 10-09-03 09:32

> Hvor?

http://www.shopmore.dk

*Fischer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-09-03 09:34

Lise skrev:

>Hvor?

www.shopmore.dk

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : Lise

Dato : 10-09-03 09:42

> www.shopmore.dk

Ok, 1000 tak! Hmm.. meget lokkende tilbud

Fra : HappyDane

Dato : 13-09-03 22:21

Samsung SGH S300M er en suveræn telefon, den funger dog ikke på det danske
GPRS net (Ikke hos TDC), og jeg ved den er tilbagekaldt fra TDC's butikker.
Glæder mig til jeg får min tilbage fra rep. (ovenstående problem).

Er tidligere nokia mand, men jeg er faldet for samsungen, blot dens display
tager kegler, alt står soleklart i hele 65.000 farver.

Efter Samsungen, no more Nokia for me!

Martin

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 14-09-03 00:21

"HappyDane" <ae@tdcadsl.dk> skrev i melding
> [...]
display
> tager kegler, alt står soleklart i hele 65.000 farver.

Hadde det ikke vært for at jeg ikke fant PC-programvaren og synk-programmet
på høyde med det man bør kunne forvente, hadde jeg også valgt Samsung.

Jeg hadde en S100 i en uke, og bortsett fra dataoverføringsmulighetene, var
det en alle tiders telefon.

Dog synes jeg det ytre fargedisplayet på S300 burde vært som på S100. På
S300 er det fargedisplay, som på grunn av strømforbruket slås av (slukkes)
etter meget kort tid. Dermed skal man trykke på en eller annen tast hver
gang man vil slå på (tænde) displayet. Når displayet er avslått, fungerer
det som speil.

På S100 er det et monokromt display, som aldri slås av. Dermed kan man hele
tiden lese klokkeslettet (vha store tall), samt batterinivå og
antennesignal. Jeg synes det er bedre, og vil heller gi avkall på
fargeskjerm i det ytre displayet.

Mvh

Thorolv Valentinsen