Ny telefon, hjælp!! bla. Siemens M55 vs. S~
Fra : A. Aberin

Dato : 09-09-03 03:36

Hej, jeg står og skal have ny telefon.
Hvad er den tekniske forskel på de to telefoner?

Hvorfor er en M55 egentlig billigere end en S55, når førstnævnte er en nyere
model.

Læste lidt om problematikken vedr. de S55, som TDC solgte angående SIM-lock
og sådan.
Så hvor kan man købe den billigste S55, som er uden abonnement og uden nogle
form for SIM-lock?
Skal bruge den hos Telomore.

Endvidere er der nogle andre telefoner, som kan foreslås?
Har også kigget lidt på en en Ericsson T310.

Til sidst, er der nogle "butikker", man skal holde sig fra?

På forhånd tak.
Alexander

Fra : John Pedersen

Dato : 09-09-03 05:09

Hej Alexander

Hvad og evt. hvor har du læst om problematikken ved. S55?

på forhånd tak

John

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 09-09-03 07:59

John Pedersen wrote:
> Hej Alexander
>
> Hvad og evt. hvor har du læst om problematikken ved. S55?
>
> på forhånd tak

Jeg har personligt kun hørt gode ting om S55, og vil selv have en. TDC
skulle dog have indført en ny slags sim-lås så telefonen kun kan bruges på
deres net, som ikke kan brydes endnu (eller kan den?)
Anyway, jeg venter bare på at den går lidt ned i pris.

--
Jacob

If I lived back in the wild west days, instead of carrying a six-gun in
my holster, I'd carry a soldering iron. That way, if some smart-aleck
cowboy said something like "Hey, look. He's carrying a soldering iron!"
and started laughing, and everybody else started laughing, I could just
say, "That's right, it's a soldering iron. The soldering iron of
justice." Then everybody would get real quiet and ashamed, because they
had made fun of the soldering iron of justice, and I could probably hit
them up for a free drink.

Fra : ØKOSYS

Dato : 09-09-03 11:02

Jeg er nu helt tilfreds med min. Jeg købte den, så jeg kunne benytte den
sammen medmin IPAQ. En lækker lille telefon. Skiftede fra en Nokia8210.

mvh

John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-09-03 15:57

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message

> [...]
> deres net, som ikke kan brydes endnu (eller kan den?)
> Anyway, jeg venter bare på at den går lidt ned i pris.

Jo den kan godt brydes.. Jeg fik den åbnet for en uge siden.. og nu skulle
der også være et program, så man bare kan åbne den på pc´en.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 09-09-03 16:39

Bjarke Hansen wrote:
> "Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message

> Jo den kan godt brydes.. Jeg fik den åbnet for en uge siden.. og nu
> skulle der også være et program, så man bare kan åbne den på pc´en.

hehe... perfekt.

--
Jacob

Sometimes I think I'd be better off dead. No, wait, not me, you.

Fra : A. Aberin

Dato : 09-09-03 19:49

Er der slet ikke nogen, som kan fortælle mig om forskellen på en S55 og en
M55?

M55'eren er jo nyere, så hvorfor er den så billigere?
Er den "dårligere" ?

Det billigste sted jeg har kunne finde en S55 uden sim-lock og uden abb. er
hos www.monatel.dk til 1299,-
Der står dog umiddelbart ikke lige noget om farve, kabel eller kamera, men
mon ikke man kan regne med at den har farven som er vist, og at der intet
følger med?

Er der nogen som har fundet den billigere?

Mvh. Alexander

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 09-09-03 19:58

A. Aberin wrote:
> Er der slet ikke nogen, som kan fortælle mig om forskellen på en S55
> og en M55?
>
> M55'eren er jo nyere, så hvorfor er den så billigere?
> Er den "dårligere" ?

Det er 2 forskellige produktlinier, S'eren er den bedste.

> [...]
> Der står dog umiddelbart ikke lige noget om farve, kabel eller
> kamera, men mon ikke man kan regne med at den har farven som er vist,

Jeg har ikke set den billigere. Og der følger garanteret ikke noget som
helst med.

Fra : A. Aberin

Dato : 09-09-03 20:08

> Det er 2 forskellige produktlinier, S'eren er den bedste.

Ok tak, hvordan er S'eren bedre?

> Jeg har ikke set den billigere. Og der følger garanteret ikke noget som
> helst med.

Har du selv prøvet at handle hos dem?
Lidt underligt der ikke står noget omkring farven.

Tak for responsen
Mvh. Alexander

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-09-03 22:20

On Tue, 9 Sep 2003 20:57:35 +0200, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@email.dk> wrote:

>Det er 2 forskellige produktlinier, S'eren er den bedste.

Der var på et tidspunkt en der sammenlignede bogstaverne med
den måde Mercedes angiver sine serier. Jo højere bogstav
detso mere luxuriøs og flere faciliter.

55'eren findes med bogstaverne A C M S SL ST - det er dog
ikke alle der fås i Danmark

Mvh
Knud

Fra : David Holm

Dato : 09-09-03 21:25

A. Aberin wrote:
> Er der slet ikke nogen, som kan fortælle mig om forskellen på en S55
> og en M55?
Jeg har prøvet at ridse de vigtigste forskelle op:
M55
4096 farvers palette men 256 farver på display af gangen
Dele af WAP 2.0
Kan bruge WAV filer som SMS og ringetone, samt midi filer (polyfoniske)
Har dynamic lights som kan blinke på forskellig vis ved SMS beskeder og lign
Har IKKE bluetooth eller IR

S55
256 farvers palette og 256 farver på skærmen af gangen
WAP 1.2.1
Kan bruge midi filer som ringe tone (polyfoniske)
Har bluetooth og IR

mvh

David

Fra : TS

Dato : 10-09-03 09:49

A. Aberin wrote:
> Er der slet ikke nogen, som kan fortælle mig om forskellen på en S55 og en
> M55?

Hej

Hvorfor få andre til at fortælle om forskellen? Kunne du ikke selv finde
ud af det ved at gå ind på producentens hjemmeside?

/TS

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-03 10:28

"> Hej

> Hvorfor få andre til at fortælle om forskellen? Kunne du ikke selv finde
> ud af det ved at gå ind på producentens hjemmeside?
>
> /TS

Fuld forståelse for at man gerne vil høre "folkets" mening og ikke kun
producentens mening. Meget af det fra producenten er øregas og glamur,
hvorimod manden på gaden som har haft telefonen et stykke tid kan fortælle
lige det du har behov for at høre ( ris/ros )
Jeg går nemlig selv med tanken om at anskaffe mig en M55 og tager gerne mod
andres erfaringer med kyshånd, inden jeg smider penge ud af vinduet på
noget, som producenten helt klart mener at jeg slet ikke kan leve uden, men
som jeg så selv finder ud af er noget værre crap. (taler af bitter erfaring)

Thomas.

Fra : A. Aberin

Dato : 10-09-03 11:56

"TS" <tosch@__email.__dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvorfor få andre til at fortælle om forskellen? Kunne du ikke selv finde
> ud af det ved at gå ind på producentens hjemmeside?
>
> /TS

Som Stoffer så rigtig siger, så vil jeg gerne høre andres erfaringer.
Jo, jeg har også kigget på producentens side og sammenlignet specs!

Alexander

Fra : TS

Dato : 10-09-03 13:33

> Som Stoffer så rigtig siger, så vil jeg gerne høre andres erfaringer.
> Jo, jeg har også kigget på producentens side og sammenlignet specs!
>
> Alexander

Hej.
Mit svar var nok mest møntet på at du spurgte om den tekniske forskel
mellem de to. Det er netop sådan noget man kan læse om på Siemens
hjemmeside. S55 har bluetooth og IR forbindelse - det er nok noget der
koster lidt ekstra at lave. Er S55 ikke også lidt mindre end M55?

Men for at komme med erfaringer; så synes jeg S55 er et stykke dejlig
teknik med nogle gode funktioner. Kvaliteten af knapperne er også ret så
god; selvom de nok sidder lidt for tæt på hinanden. Dog holder den ikke
så længe mht. batteri. Jeg ved ikke hvor producenterne får deres
batterilevetider fra. S55 skulle have op mod 300 timers standby tid. Den
hopper jeg ikke på. Jeg har sidt ladet min telefon op torsdag
eftermiddag og talt i den i omkring 5 minutter i perioden - og jeg
bliver nødt til at lade den op i dag, da batteriindikatoren er helt nede.
Min gamle Alcatel 511 havde noget længere batterilevetid.
Så kan det godt være at man siger at farveskærme tager noget mere
batteri - men er batteriteknologien ikke blevet forbedret de sidste 2½
år......

/TS

Fra : A. Aberin

Dato : 10-09-03 14:24

> [...]
> Så kan det godt være at man siger at farveskærme tager noget mere
> batteri - men er batteriteknologien ikke blevet forbedret de sidste 2½

Ok, fair nok
Nu er jeg vant til at skrive mange sms'er på en Ericsson T29s.
Skriver dem hurtigt og uden ordbog.
Hvordan er det at skrive sms'er på en Siemens uden benyttelse af ordbog?
Er der f.eks. en form for piletast ligesom på min gamle Ericsson, så man kan
vælge bogstavet med det samme, så man ikke skal sidde og vente inden man kan
vælge et nyt?

Mvh. Alexander

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-09-03 21:00

On Wed, 10 Sep 2003 14:33:07 +0200, TS <tosch@__email.__dk>
wrote:

> [...]
>eftermiddag og talt i den i omkring 5 minutter i perioden - og jeg
>bliver nødt til at lade den op i dag, da batteriindikatoren er helt nede.

De 300 timer er sandsynligvis til den selv slukker uden at
der overhovedet bliver rørt ved den. I det øjeblik at du
benytter den tænder lyset og så videre. Ringetonen bruger
også meget strøm ligesom GPRS bruger en hel del hvis det er
slået til (også selv om det ikke bruges).

Så aktiver viderestilling på alle opkald, slå BT, IrDA og
GPRS fra. Lad den helt op og læg den så uden at pille. Så
vil de 300 timer sandsynligvis holde.

/Knud