Multimessages
Fra : Jimmy

Dato : 08-09-03 21:32

Hej

Een af mine telefoner ser multipart messages som f.eks. tre separate SMS, en
anden ser det som een lang SMS.

Hvad er det ved SMS'erne, der gør, at nogle telefoner kan finde ud af at
kæde multipart messages sammen?

Og kan det emuleres fra en telefon, der ikke understøtter afsendelse af
lange SMS ved hjælp af et datakabel at sende to beskeder hurtigt og så
inkludere de tegn, der gør dem til multipart?

Mvh
Jimmy

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 09-09-03 03:03

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> anden ser det som een lang SMS.
>
> Hvad er det ved SMS'erne, der gør, at nogle telefoner kan finde ud af at

Det er din firmware der er for gammel. Det er en standard der ikke var tænkt
på ved de gamle telefoner så det kræver mindst en ændring af firmwaren for
at det kan lade sig gøre.

> Og kan det emuleres fra en telefon, der ikke understøtter afsendelse af
> lange SMS ved hjælp af et datakabel at sende to beskeder hurtigt og så
> inkludere de tegn, der gør dem til multipart?

Hvis du sender beskeder mned datakabel kan jeg ikke se nogle problemer i at
telefonen skulle kunne sende de lange
beskeder som normalt.

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Jimmy

Dato : 09-09-03 06:58

"Steven Nybo Andersen" <steven@1977privat.dk> wrote in message

> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du sender beskeder mned datakabel kan jeg ikke se nogle problemer i
> [...]

Hvordan skal de tre SMS formateres?

Der må jo skulle angives nogle tegn i starten af hver SMS, så den modtagende
telefon ser dem som een sammenhængende SMS.

Mvh
Jimmy

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 09-09-03 08:44

"Jimmy" wrote in message news:yZd7b.3$Yk1.0@news.get2net.dk...
> Hvordan skal de tre SMS formateres?
>
> Der må jo skulle angives nogle tegn i starten af hver SMS, så den
modtagende
> telefon ser dem som een sammenhængende SMS.

Jeg mener det har været oppe i gruppen før. Men den første og anden sms skal
starte med *LONG# (efterfulgt af mellemrum) og den sidste skal så starte med
*LAST# .... Så skulle en telefon der understøtter lange beskeder se dem som
én. Når man sender fra en mobil der understøtter det, sætter den bare selv
kommandoerne ind. Det passer også hvis man så regner efter... 3*160 - 3*7 =
459 tegn som der max kan være.....

Hygge...
Daniel

Fra : Jimmy

Dato : 09-09-03 09:46

"Daniel Alstrup" <nospam@nospam.com> wrote in message

> [...]
skal
> starte med *LONG# (efterfulgt af mellemrum) og den sidste skal så starte

Hvordan skal en telefon så kunne kende forskel på rækkefølgen?

Det virker i øvrigt heller ikke hos mig.

Derimod har jeg har held til at aflæse hvilke tegn der står i starten af
lange SMS:

é@ø(0 @ (Besked 1 af 3)
é@ø(0¡@ (Besked 2 af 3)
é@ø(0¿@ (Besked 3 af 3)

Det virker i hvert fald, men jeg ville nu gerne vide, hvordan jeg selv
skaber disse tegn, så jeg kan lave SMS af variabel længde.

> Det passer også hvis man så regner efter... 3*160 - 3*7 =
> 459 tegn som der max kan være.....

Det er sikkert noget Nokia-arbitrært noget at kunne skrive *LONG#, men det
er korrekt, at man kun har 153 tegn per SMS når man sender lange SMS.

Hvis nogen ved, hvordan man genererer ovenstående tegnfølge vil jeg meget
gerne høre fra dem her eller på mail.

Mvh
Jimmy