SMS gateway/provider
Fra : "Martin Husted Hartv~

Dato : 09-04-01 15:17

Hej,

Jeg er lige faldet over dk.teknik.telefoni.mobil, og tror der måske er nogen
der hjælpe.... Jeg har et lille problem der i alt sin enkelthed består i, at
jeg skal sende en sms via email. Det i er i sig selv ikke så svært, men
hvordan finder ud af hvilken provider der skal benyttes ??? Umiddelbart har
jeg i Danmark 4 :

Mobilix:       phone-number@sms.mobilix.dk
Sonofon:       phone-number@note.sonofon.dk
Tele Danmark:   phone-number@sms.tdm.dk
Telia:      phone-number@sms.telia.dk

Kan nogen sige mig hvorledes man finder den rigtige at sende til, da jeg er
af den opfattelse, at det ikke er en brugbar løsning at sende til alle 4.

Hilsen
Martin

--
Posted from root@gamma.dou.dk [130.225.156.12]

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-04-01 15:37

"Martin Husted Hartvig" skrev:

>Kan nogen sige mig hvorledes man finder den rigtige at sende til, da jeg er
>af den opfattelse, at det ikke er en brugbar løsning at sende til alle 4.

Du kan se nummerserierne her:
http://www.tst.dk/dk/nummerforhold/nummerlister.htm

Der kan du se hvem der ejer nummeret, og derved hvem du skal sende
til.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Martin Husted Hartvi~

Dato : 09-04-01 16:13

Hej Lasse,

Tak for linket... Måske skrev jeg mit spørgsmål lidt forkert, da jeg står
og skal bruge det i et program og havde håbet at man kunne spørger
provideren om telefon nummeret havde en "konti" ved selskabet. Jeg har
prøvet på at lave en socket forbindelse på port 25 til eksempelvis
sms.tdm.dk og kalde "EXPN telefonnr.", men ved ved sms.tdm.dk får jeg en
timeout og ved en af de andre en anden fejl......

Hilsen
Martin

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-04-01 16:16

Martin Husted Hartvig skrev:

>Tak for linket... Måske skrev jeg mit spørgsmål lidt forkert, da jeg står
>og skal bruge det i et program

Til web?

>og havde håbet at man kunne spørger
>provideren om telefon nummeret havde en "konti" ved selskabet.

Det tror jeg ikke du skal regne med.

Hvis det er et script til web du skal bruge, så kan du bruge denne
del, jeg ved ikke helt om den er opdateret, da jeg har lavet et andet
script [se min signatur], der ikke sender SMS som email.

if ($to < 20599999) { $to = "$to@sms.tdm.dk"; }
elseif ($to < 20999999) { $to = "$to@note.sonofon.dk"; }
elseif ($to < 21999999) { $to = "$to@sms.tdm.dk"; }
elseif ($to < 22999999) { $to = "$to@note.sonofon.dk"; }
elseif ($to < 24999999) { $to = "$to@sms.tdm.dk"; }
elseif ($to < 25399999) { $to = "$to@note.sonofon.dk"; }
elseif ($to < 25799999) { $to = "$to@sms.tele2.dk"; }
elseif ($to < 26999999) { $to = "$to@sms.mobilix.dk"; }
elseif ($to < 28999999) { $to = "$to@gsm1800.telia.dk"; }
elseif ($to < 30749999) { $to = "$to@sms.tdm.dk"; }
elseif ($to < 40499999) { $to = "$to@sms.tdm.dk"; }
elseif ($to < 40999999) { $to = "$to@note.sonofon.dk"; }
elseif ($to < 66899999) { $to = "$to@sms.tdm.dk"; }

Fra : Martin Husted Hartvi~

Dato : 09-04-01 16:26

Hej Lasse,

Jo, det er til web, dog ikke som sms.fergusons.dk og ikke som script, det
skal bruges i en java serverside applikation, men det er muligt at omskrive
det du har sendt, kan også se der mangler nummer... Takker dog for det du
har sendt.

Forresten, hvis ikke sms.fergusons.dk sender pr mail, er det så fordi du
har din egen gateway stående ??

Hilsen
Martin

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-04-01 16:56

Martin Husted Hartvig skrev:

>men det er muligt at omskrive
>det du har sendt, kan også se der mangler nummer... Takker dog for det du
>har sendt.

Hvilke numre er det der mangler. Selvom jeg ikke bruger scriptet lige
nu, så ville det da være rart at have den opdateret.

>Forresten, hvis ikke sms.fergusons.dk sender pr mail, er det så fordi du
>har din egen gateway stående ??

Jeg låner lidt :)

Fra : Thomas

Dato : 09-04-01 20:11

> Jeg låner lidt :)

Ssshhhh.....

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.