Billigt abonnement
Fra : Jonas Christensen

Dato : 06-09-03 20:08

Hej!

Jeg har fået overbevist mine forældre om, at de skal ha' en mobiltelefon, så
de er til at få fat på. (Lyder det lidt omvendt? :))
Det bli'r nok mest en taske-telefon, som der ikke vil blive ringet ret meget
fra. Derfor har jeg overvejet, at et tank-op-abonnement er smartest.
Problemet er, at alle de selskaber jeg har undersøgt (sonofon selvhenter,
cbb, telmore, smarttalk), kræver, at der snakkes for min. x kr. pr. 3. måned
f.eks., hvis der ikke skal opkræves et eller andet gebyr. Et andet punkt,
der skal overvejes, er brug i udlandet. Det kunne være lækkert i hvert fald
at kunne ringe til telefonen uanset hvor i verden den er.

Så... spørgsmålet er: hvilket abonnement er det billigste, hvis der snakkes
meget lidt og det samtidig skal kunne bruges i udlandet?

- Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-03 20:45

"Jonas Christensen" <jonas@REMOVEzaf.dk> wrote in message
> [...]

snakkes
> meget lidt og det samtidig skal kunne bruges i udlandet?

Det kan jeg ikke lige svare på, men CBB har altså ingen mindste forbrug om
måneden.
Fra man køber en startpakke skal der bare indbetales nyt taletid inden for 6
måneder.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-09-03 08:40

"FB" <.> skrev i en meddelelse

> [...]
> måneden.
> Fra man køber en startpakke skal der bare indbetales nyt taletid inden for 6

Det er vel også en form for mindsteforbrugkrav, at der skal indbetales mindst
kr. 99 hver 6. måned. Derudover koster det 300 (kr. 499 i investering, deraf får
man for kr. 199 i taletid) for at få udlandstelefoni tilknyttet sin CBB Mobil.
Hos Telmore koster det "kun" kr. 99.

Claus

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-09-03 20:52

Jonas Christensen wrote:

>spørgsmålet er: hvilket abonnement er det billigste, hvis der
> snakkes meget lidt og det samtidig skal kunne bruges i udlandet?

Telmore?
Hans

Fra : Henning

Dato : 06-09-03 23:01

On Sat, 6 Sep 2003 21:52:07 +0200, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>Telmore?

Taler eller SMS'er du ikke for minimum 50,- i de forgangne 3 mdr.
koster det 7,50 i ekspedition. Men OK, det er vel rimeligt billigt
alligevel?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Erling Simonsen

Dato : 07-09-03 07:45

Jonas Christensen skrev:

> Så... spørgsmålet er: hvilket abonnement er det billigste, hvis der snakkes
> meget lidt og det samtidig skal kunne bruges i udlandet?
>
> - Jonas

Hej.
Efter min bedste overbevisning er det Mixit kontant fra TDC.

For det første får man et gratis simmkort med 10 kr. taletid.

For det andet behøver man ikke at fylde for mere end 50 kroner på kortet
og så kan det holde et helt år. Der er ingen krav om mindsteforbrug.

For det tredie koster det kun 1 kr. i min for tale og 0,20 kr. for sms.

For det fjerde kan man ringe til og fra udlandet (godt nok nogle dyre
takster)

m.v.h.
Erling S.

Fra : Fischer

Dato : 07-09-03 09:01

> Efter min bedste overbevisning er det Mixit kontant fra TDC.
[klip]
> For det fjerde kan man ringe til og fra udlandet (godt nok
> nogle dyre takster)

Spørgsmålet er jo reelt umuligt at svare på, hvis man ikke kender det
faktiske forbrug og især forbruget i udlandet.

Telmore koster de 7,50 kr. i måneden ved lavt forbrug og de 99,- kr. for
udenlandstelefoni.
Så hvis nummeret skal bruges meget lidt i udlandet, kan Mixit Kontant være
en løsning. Ellers vil jeg tro at Telmore er den bedste løsning.

Endelig skal man være opmærksom på at Mixit Kontant kun kan bruges i visse
europæiske lande. F.eks. ikke i Norge og Holland - og slet ikke udenfor
Europa.

*Fischer

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-09-03 09:52

Erling Simonsen wrote:

> For det fjerde kan man ringe til og fra udlandet (godt nok nogle dyre
> takster)

....kommer lige i tanke om:

Jeg har Telmore uden udenlandstelefoni - men vil fx. gerne kunne ringe
til "Dansk Autohjælp" fra Flensborg, hvis uheldet skulle være ude:

....jeg har et Telia taletidskort tilovers fra en reservetelefon; kan man
ringe fra Tyskland til Danmark med dét?

....hvad er minutprisen i givet fald?

...og løber kortet ud på et tidspunkt?

....kan man i det sidste tilfælde sende det ind til Telia og få pengene
igen?

(...har nu i øvrigt ventet ½ år på, at TDC skal sende ca. 125 kr.
tilbage for "resten" af mit taletidskort - har rykket to gange, men de
har "travlt", siger de venlige mennesker, jeg har talt med i
telefonen...)
Hans

Fra : Fischer

Dato : 07-09-03 10:27

> ...jeg har et Telia taletidskort tilovers fra en reservetelefon;
> kan man ringe fra Tyskland til Danmark med dét?

Nej.
Kun TDC og Orange taletidskort kan benyttes i udlandet.

> ...og løber kortet ud på et tidspunkt?

Telia Cash er gyldig i 6 måneder fra der sidst er indsat penge.

*Fischer

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-09-03 10:41

Fischer wrote:

> Nej.

....nå, okay!

> Kun TDC og Orange taletidskort kan benyttes i udlandet.

Telmore - here I come!

> Telia Cash er gyldig i 6 måneder fra der sidst er indsat penge.

....hæ hæ - sku liige prøve - købte telefonen med kort 23.12.02 og har
ikke sat penge ind siden - men jeg kan da stadig ringe med dén...

Tak igen for hjælpen!
Hans

Fra : cl@us

Dato : 17-09-03 18:16

"Jonas Christensen" <jonas@REMOVEzaf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

snakkes
> meget lidt og det samtidig skal kunne bruges i udlandet?

Hej Jonas

prøv lige www.m1.dk inden du kaster dig ud i tank op, selvhenter osv.

Cl@us

Fra : Lars Christensen

Dato : 17-09-03 20:01

On Wed, 17 Sep 2003 19:16:14 +0200, "cl@us"
<cba@(fjerndette)tdcadsl.dk> wrote:

>prøv lige www.m1.dk inden du kaster dig ud i tank op, selvhenter osv.

Men husk at M1 har Abonnement pr. måned på 49 kr. Lidt dyrt hvis man
ikke bruger mobilen ret meget.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved