Nokia 3310 "NO SERVICE"
Fra : Per H. Nielsen

Dato : 06-09-03 13:23

Hej,

Min datters 3310 er pludselig begyndt at skrive NO SERVICE.

Det er ikke som resultat af mislykket unlock eller flash, da telefonen
blev unlocket for ca. 1.5 år siden og har kørt problemfrit lige til nu.

Jeg har prøvet at sætte et datakabel på den og læst info med Noktools.
IMEI nummer, User Code mv. ser ud til at blive læst korrekt.

Derimod står låsene til en masse E'er og Cobba ID står til 00 00 00 00.

Jeg har herefter prøvet at at resette låsene og opdatere FAID. Når der
herefter læses info ser låsene fornuftige ud igen, men Cobba ID står stadig
til 00 00 00 00 og telefonen siger stadig "NO SERVICE".

Kan det ud fra ovenstående konkluderes, at der er tale om en hardwarefejl
eller er det værd at forsøge med en komplet reflash af software?

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>