Hjælp! Mine spilledåse fryser :-(
Fra : Herbert

Dato : 21-09-03 17:59

Hej Gruppe

Jeg Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt. Min computer er på det
sidste begyndt og fryse, når jeg vil spille på den F.eks. Play Star Trek
Elite Force II, Enter The Matrix, RavenShield og lign. Spil.
Køre WinXP pro med alle updates. Hardware: MSI K7T266 Pro2 bundkort, 512MB
ram, Geforce 4 TI4200, SB Audigy, diskdrev samt brænder. Sidste nye
via-driver, nvidia-driver samt DirectX 9.0b

Hvad kan være galt? Jeg har prøvet alt, tror jeg....

Alle seriøse ideer er meget velkommen.

På forhånd tak

Erik

Fra : Ivan G

Dato : 21-09-03 18:14

"Herbert" <herbert007@hotmail.com_remove> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Jeg Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt. Min computer er på det
> sidste begyndt og fryse, når jeg vil spille på den

Kunne lyde som et varmeproblem. Hiv låget af dyret og undersøg om noget er
overophedet.

Fra : Herbert

Dato : 21-09-03 18:28

> Kunne lyde som et varmeproblem. Hiv låget af dyret og undersøg om noget er
> overophedet.

Det er tjekket. Intet er for varmt.... Har et ok air flow. Men måske kan det
være min Zalman VGA heatpipe ZM80A-HP som er gået i stykker? Den følese dog
lige varm på begge sider.....

/Erik

Fra : Michael Holm

Dato : 21-09-03 18:29

Jeg er også sikker på at det er et varmeproblem. Tag tøjet af og sæt en stor
ventilator til at blæse ind i den. Så ved du det med sikkerhed.

--M

Fra : ASKF

Dato : 21-09-03 23:58

Herbert ytrede sig i <bkkn2g$2dvp$1@news.cybercity.dk> med dette:

>Det er tjekket. Intet er for varmt.... Har et ok air flow. Men måske kan det
>være min Zalman VGA heatpipe ZM80A-HP som er gået i stykker? Den følese dog
>lige varm på begge sider.....

Det kan også være PSUen det er galt med.

Jeg har selv været ude for noget lignende, og investerede i flere
blæsere, da jeg troede det var der problemet lå. Skiftede også gfx-kort,
og oplevede blot at problemet også var der når jeg ikke spillede
(prøvede at skifte gfx-kort til et gammelt TNT2/M64 uden det hjalp).
Først efter at jeg har skiftet PSU (fra en 300W til en 350W) virker alt
fint igen.
--
Mvh. Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"Det med `samfundstjenstligt incitament' er noget sejlivet sludder"

Fra : Herbert

Dato : 22-09-03 12:00

> [...]
> via-driver, nvidia-driver samt DirectX 9.0b
>

> Hvad kan være galt? Jeg har prøvet alt, tror jeg....

Nu har jeg prøvet både med en stor ventiltor og en ny PSU og ingen af
tingene hjælper

Håber på flere bud

/Erik

Fra : Mercenary

Dato : 22-09-03 12:25

> Nu har jeg prøvet både med en stor ventiltor og en ny PSU og ingen af
> tingene hjælper
>
> Håber på flere bud

Jeg har selv haft, og kender flere der har, samme problem med GF4 Ti4200 fra
InnoVision.
Det eneste der hjalp var at bytte kortet ud :(

It's a long shot.....for hvad er chancen for at det netop er sådan et kort
du sidder med ?

/Merc

Fra : Herbert

Dato : 22-09-03 15:04

> [...]
> Det eneste der hjalp var at bytte kortet ud :(
>
> It's a long shot.....for hvad er chancen for at det netop er sådan et kort

Bingo, det var sq kortet, som er i stykker. prøvet med et gl. Geforce2MX og
det spiller Kan nu også, at en af lytterne som ikke har det så
godt.......

Mange tak for alle svarene

/Erik

Fra : Peter

Dato : 23-09-03 11:18

"Mercenary" <Asifyouwouldgetmy@e-mail.dk> wrote in message news:<3f6edc0a$0$97255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> Det eneste der hjalp var at bytte kortet ud :(
>
> It's a long shot.....for hvad er chancen for at det netop er sådan et kort

Samme her

Ingen reklamer til denne adresse

formel14x5c6@hotmail.com tak

Fra : Mark

Dato : 22-09-03 17:26

Prøv med en ordentlig strømforsyning. AMD sluger enormt. Det første år
gik fint, (Jeg har præcis samme bundkort,) men nu har jeg store
problemer med at den ikke kan trække skærmen ved max hastighed. Jeg
har fået at vide at der skal et 500 watt strømforsying til. De satans
AMDer :(

Fra : Ivan G

Dato : 22-09-03 17:39

> [...]
> problemer med at den ikke kan trække skærmen ved max hastighed. Jeg
> har fået at vide at der skal et 500 watt strømforsying til. De satans

Fis! Min XP2500+@3000+ kører fint med en 300W.........Så det kommer jo nok
an på hvor meget skrammel der ellers er fyldt på....

Fra : Mark

Dato : 22-09-03 20:58

On Mon, 22 Sep 2003 18:39:00 +0200, "Ivan G" <nogen@microsoft.dk>
wrote:

>Fis! Min XP2500+@3000+ kører fint med en 300W.........Så det kommer jo nok
>an på hvor meget skrammel der ellers er fyldt på....

Ja, den kører fint. Lod du mærke til at jeg sagde at min kørte fint
det første år??

Fra : hekola@msn.com

Dato : 22-09-03 20:24

Du skal da bare ha' en ordenlig køler som denne:
http://www.sjove-billeder.dk/index.php?sjove_billeder=cooling.JPG&side=sjove_billeder

Undskyld, kunne ikke lade være