Og hvor ligger savegame filen i Rise of Na~
Fra : TexasFlood

Dato : 19-09-03 19:29

MVH

CJ

Fra : Emil Jensen

Dato : 19-09-03 22:27

Jeg har ikke spillet, men jeg ved mange spil gemmer deres savegames filer et
eller andet sted under dokumenter og ikke under selve spillets bibliotek.
Det forvirrer mange...

Mvh

Emil

Fra : TexasFlood

Dato : 20-09-03 09:47

Takker !

TF

Fra : ASKF

Dato : 20-09-03 14:11

Emil Jensen ytrede sig i
<3f6b74a4$0$24664$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> med dette:

>Jeg har ikke spillet, men jeg ved mange spil gemmer deres savegames filer et
>eller andet sted under dokumenter og ikke under selve spillets bibliotek.
>Det forvirrer mange...

Ikke nok med det, det er også ekstremt irriterende!

Jeg har f.eks. lavet forskellige partitioner til forskellige formål,
blandt andet er der en specielt til spil, en anden til mine
dokumenter+mail+news+billeder; den sidstnævnte har ikke plads til ret
mange save-filer, især ikke hvis de er på 128MB som for Divine Divinity.

Er der nogen der har et bud på hvorfor nogle spilproducenter er begyndt
at bruge andre placeringer, uden i det mindste at give en option for
selv at vælge ved installation, eller første gang man vil gemme?
--
Mvh. Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"Det med `samfundstjenstligt incitament' er noget sejlivet sludder"

Fra : Emil Jensen

Dato : 20-09-03 17:59

> Er der nogen der har et bud på hvorfor nogle spilproducenter er begyndt
> at bruge andre placeringer, uden i det mindste at give en option for
> selv at vælge ved installation, eller første gang man vil gemme?

Fordi det med Windows XP nu er muligt at logge på med forskellige profiler,
så hvis A saver et spil (som gemmes på dokument biblioteket) kan B ikke
bruge/misbruge det. Ganske ligesom B ikke kan rode med A's andre ting såsom
dokumenter osv.

Men det ville klæde producenterne hvis de kunne lægge valgmuligheden ud til
spil-folket, om de ville have deres savegames-filer på spil biblioteket
eller dokument biblioteket...

Mvh

Emil

Fra : ASKF

Dato : 21-09-03 23:49

Emil Jensen ytrede sig i <bki0vo$h9j$1@sunsite.dk> med dette:

> [...]
>bruge/misbruge det. Ganske ligesom B ikke kan rode med A's andre ting såsom

Ah, så det er forklaringen, altså at spilfolket nu har flyttet fra
Win98/Me til XP, for det var også sådan Win2K fungerede (og vist også
NT) - det er ved at være flere år siden jeg brugte Win98 til andet end
at spille nogle få gamle spil som ikke virkede under Win2K, så jeg
tænkte ikke lige over at det kunne være grunden.

>Men det ville klæde producenterne hvis de kunne lægge valgmuligheden ud til
>spil-folket, om de ville have deres savegames-filer på spil biblioteket
>eller dokument biblioteket...

Helt sikkert!