Headset
Fra : Per Nielsen

Dato : 16-09-03 09:17

Hejsa.

Hvilke headsets kan i anbefale? Skal bruges både til spil, men også til at
tale i "telefon" over nettet. Skal være af rimelig kvalitet, være til at
holde ud at have på i længere tid osv.. Har i nogle gode forslag? Evt.
forslag til andre nyhedsgrupper hvor spørgsmålet kunne være relevant?

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-09-03 09:18

Har forventninger om at det kommer til at funke sammen med det nye program
Skype, som bruges til "telefoni" over nettet.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 16-09-03 10:41

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har forventninger om at det kommer til at funke sammen med det nye program
> Skype, som bruges til "telefoni" over nettet.

Jeg er ekstremt godt tilfreds med mine Plantronics Audio70 (Til pc brug)
(Bruger GN Netcom til alm. telefoni)

Du skal dog ikke have for høje forventninger til "Skype" & tro, at det kan
afløse din fastnet telefon - Som alt andet IP telefoni, er man MEGET
afhængig af Quality Of Service (QoS). - QoS sælges pt ikke af de danske
ISP´er. (På "standard" internet tilslutninger).

QoS er en slags garanti af svartiderne (og udsving af disse) mellem givne
lokationer i IPnettet (Internettet) –QoS er en forudsætning for at kunne
levere konstant god talekvalitet!

Hvis du kører med Msn Messenger kan du evt afprøve det & se hvordan du
finder talekvaliteten. - Det er en af de bedste "peer to peer" voice
programmer, jeg til dato har testet. Fungerer fortrinligt til mit ”spille
behov”

Mvh Ole

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-09-03 10:54

"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ekstremt godt tilfreds med mine Plantronics Audio70 (Til pc brug)

Jeg kan se at de fås til ca. 300,- inkl. forsendelse.

> (Bruger GN Netcom til alm. telefoni)

Hvor fås de henne og til hvilken pris? Bruger du dem til stemmesamtale via
MSN Messenger?

> [...]
> afhængig af Quality Of Service (QoS). - QoS sælges pt ikke af de danske
> ISP´er. (På "standard" internet tilslutninger).

Skype kræver selvfølgelig også at brugeren i den anden ende også har Skype
installeret. Men det er da noget der er ved at vinde frem, og er specielt
interessant i forbindelse med udlandsopkald. At kvaliteten en gang imellem
(ikke hele tiden) måske er lidt lavere end almindelig telefoni, synes jeg
opvejes for en stor del af de sparede telefonpenge .

> QoS er en slags garanti af svartiderne (og udsving af disse) mellem givne
> lokationer i IPnettet (Internettet) -QoS er en forudsætning for at kunne
> levere konstant god talekvalitet!

Jeg ved ikke så meget om det, havde tænkt mig at det kunne komme an på en
prøve .

> [...]
> finder talekvaliteten. - Det er en af de bedste "peer to peer" voice
> programmer, jeg til dato har testet. Fungerer fortrinligt til mit "spille

Kører "alle" spil godt sammen med Voice over Messenger? Eller er det mere
specifikke spil du tænker på i den forbindelse?

Fra : Ole Sørensen

Dato : 16-09-03 11:34

> Jeg kan se at de fås til ca. 300,- inkl. forsendelse.

Det lyder korrekt....købte dem selv for 3-4 mdr. siden & mener det var i det
pris lejde.

> Hvor fås de henne og til hvilken pris? Bruger du dem til stemmesamtale via
> MSN Messenger?

Hmmm..... de kan erhverves i enhver telebutik til omkring 1500,-. - Jeg
bruger dem kun til alm. telefoni & ikke via pc´en.

> [...]
> (ikke hele tiden) måske er lidt lavere end almindelig telefoni, synes jeg
> opvejes for en stor del af de sparede telefonpenge .

Jeg har ikke selv haft "fornøjelsen" af at teste Skype.....men tvilvler på,
at de har udviklet en bedre VoIP komprimering end eksempelvis Cisco & andre
store netværksproducenter!
Men jo....man kan affinde sig med en del, hvis alternativet er 10 - 20,- i
minuttet

> Jeg ved ikke så meget om det, havde tænkt mig at det kunne komme an på en
> prøve .

Det lyder som det absolut fornuftigste!

> Kører "alle" spil godt sammen med Voice over Messenger? Eller er det mere
> specifikke spil du tænker på i den forbindelse?

Jeg har endnu ikke prøvet et spil ell. lign. hvor messenger ikke kunne køre
i baggrunden. (Følgende har jeg spillet på fornyligt med messenger 6.0:
Vietcong, Armyops., GTA-Vice City MP

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-09-03 11:46

> Hmmm..... de kan erhverves i enhver telebutik til omkring 1500,-. - Jeg
> bruger dem kun til alm. telefoni & ikke via pc´en.

Well, det er vist mig der har misforstået lidt her.

> [...]
på,
> at de har udviklet en bedre VoIP komprimering end eksempelvis Cisco &

Måske ikke, men der vel også en prisforskel? Skype er freeware.

> Men jo....man kan affinde sig med en del, hvis alternativet er 10 - 20,- i
> minuttet

Nemlig. Er der en måde hvormed man kunne checke om ens ISP kører med QoS?

Det lyder jo meget fornuftigt.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 16-09-03 12:48

> på,
> andre
>
> Måske ikke, men der vel også en prisforskel? Skype er freeware.

Yep! - Og det var det jeg mente! - De har problemer med "acceptabel"
talekvalitet uden QoS & derfor formoder jeg, at det ikke er bedre på
freeware software - Der findes iøvrigt allerede et utal af andre
freeware VoIP klienter. (Roger wilco, teamspeak osv.)

> Nemlig. Er der en måde hvormed man kunne checke om ens ISP kører med QoS?

Mig bekendt er det meget nemt.....der er nemlig ingen herhjemme pt. (Og når
det kommer bliver det en betalbar ydelse!) - QoS fungerer egentlig ved at
man prioriterer trafikken.....så reelt giver det dårligere performence for
alle os andre, for hvergang man sælger en QoS løsning. - Dertil kommer at
der er en begrænsning på hvor stor en procent sats af en ISP´s trafik der
kan opprioriteres (Mener at kunne huske at det er 10 - 15%) - Dertil kommer
problematikken ved brug mod eksempelvis andre lande, hvor det skal i transit
mellem flere ISP´er......så som almindelig dødelig bruger er QoS ikke
aktuel.

> køre
>
> Det lyder jo meget fornuftigt.

Yep...er meget positiv overfor Messenger....bare en skam, at det ikke
understøtter "point to multipoint", så man kunne være 3 ell. flerepå samme
samtale.

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-09-03 15:15

> [...]
transit
> mellem flere ISP´er......så som almindelig dødelig bruger er QoS ikke

Ok, takker for forklaringen.

Fra : Nicolaj

Dato : 16-09-03 20:01

Hej,

Bare lidt et kort indspark ang. Skype, har netop testet det og det har
en fremragende lydkvalitet, det afhænger selvfølgelig af hastigheden
man er koblet op med, men indtil videre virker det meget
overbevisende. Ingen ekko eller delay e.l. overhovedet. Hvor meget
bandtwidth det trækker kan jeg ikke sige med sikkerhed, iflg.
hjemmesiden skriver de "3-16 Kilobytes/sec" når man foretager opkald
og "0-0.5 Kilobytes/sec while idle"...men som sagt, har ingen konkrete
målinger af mine egne.

Men jeg tror da helt sikkert at freeware P-to-P telefoni går en stor
fremtid i møde - er sikker på at det nok skal sætte rav i telemarkedet
på den ene eller anden måde....

Nicolaj

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-09-03 08:50

"Nicolaj" <drlandau@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmesiden skriver de "3-16 Kilobytes/sec" når man foretager opkald
> og "0-0.5 Kilobytes/sec while idle"...men som sagt, har ingen konkrete

Det lyder da virkelig godt. Jeg kører med 512/256 Cablemodem, og jeg har
nogle venner som kører med 256/128, så det lyder som om der er håb om at det
ville køre fint . Hvilket headset bruger du?

> Men jeg tror da helt sikkert at freeware P-to-P telefoni går en stor
> fremtid i møde - er sikker på at det nok skal sætte rav i telemarkedet
> på den ene eller anden måde....

Det ville da heller ikke være af vejen . De fleste husstande har
efterhånden computer, og de hurtigere bredbåndsforbindelser er i hastig
vækst. Så teleselskaberne bliver nødt til at tage det alvorligt indenfor en
overskuelig fremtid..

Fra : Carlsen

Dato : 17-09-03 19:29

> Hvilke headsets kan i anbefale? Skal bruges både til spil, men også til at
> tale i "telefon" over nettet. Skal være af rimelig kvalitet, være til at
> holde ud at have på i længere tid osv.. Har i nogle gode forslag?

Mine billige til 50 kr. i bilka er fine...jeg spillede fra 18 - 04 uden
problemer^^

-LC

Fra : Mikkel Westh

Dato : 20-09-03 16:38

> [...]
> holde ud at have på i længere tid osv.. Har i nogle gode forslag? Evt.
> forslag til andre nyhedsgrupper hvor spørgsmålet kunne være relevant?

Jeg kan varmt anbefale Plantronics .90 headset.
Det er modellen over .70. De spiller helt fantastisk, og mikrofonen er i
top.
Måske er de ikke så tjekkede at sidde med, men de varmer godt om ørene,
spiller godt, klemmer ikke, og er en fornøjelse at bruge.
De koster 449,- hos Boomtown.net, og det er inkl. en switch så du kan skifte
mellem headset og højtalere.
Køb dem..Og gør det stærkt..

Mvh. Mikkel