Rullemenu
Fra : Info5

Dato : 09-04-01 14:17

Jeg har lavet en hjemmeside i FP2000, hvor jeg på startsiden har anbragt en
rullemenu (formular) med alle de overordnede interne links, så jeg er fri
for at skulle have en fast ramme i skærmens venstre side til disse links.
Når jeg aktiverer rullemenuen i min startside (lad os kalde den vindue 1),
åbner den side, hvortil der linkes, i et nyt vindue (vindue 2) - i vindue 1
er det fortsat startsiden, der vises, og den valgte link vises nu i markeret
tilstand i rullemenuen. Når jeg så i vindue 2 åbner rullemenuen og aktiverer
en anden intern link, kommer denne nye side også frem i det samme vindue,
men i rullemenuen smutter markeringen tilbage til den øverste link.

Hvis jeg i vindue 1 åbner rullemenuen igen og aktiverer en ny intern link,
forbliver side 1 fortsat på startsiden (med den nye link markeret), men den
nye link aktiveres i vindue 2.

I HTML ser det således ud:

<form action="http://xx@xx.xx.dk" method="GET"
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'tekst')">
<option selected value="../index.htm" >Startside</option>
<option value="../link1.htm">Link 1</option>
<option value="../link2.htm">Link 2</option>
<option value="../linkx.htm">Link X</option>

</select> <p/>
</form>
<!--mstheme--></font></body>

Hvad gør jeg galt?

Frank

Fra : Leif Rasmussen

Dato : 11-04-01 12:21

Info5 wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>

> Hvad gør jeg galt?
>
> Frank
>
> ??? godt spørgsmål... hvis du gør som følger burde det jo nok virke...
men der er flere muligheder !!