Transporttur til Norge
Fra : Rikke og Johnny

Dato : 21-09-03 19:47

Er der et par gutter der vil sejle en Grinde til Norge inden for nærmeste
fremtid?
mvh Johnny

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 22-09-03 12:57

On Sun, 21 Sep 2003 20:47:28 +0200, Rikke og Johnny wrote:

> Er der et par gutter der vil sejle en Grinde til Norge inden for nærmeste
> fremtid?

Hvorfra?

/\/\\

Fra : Rikke og Johnny

Dato : 22-09-03 16:26

Københavns Sydhavn
mvh Johnny

Fra : EA 2730

Dato : 23-09-03 01:43

Rikke og Johnny <Rix@post.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f6f14be$0$13195$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Københavns Sydhavn
> mvh Johnny

Hej Johnny

Det burde nok kunne lade sig gøre.
Kom med lidt mere info.

--
Med sejlerhilsen
Ejvind Andersen

Fra : Rikke og Johnny

Dato : 23-09-03 07:25

Hej igen
Ja jeg ligger i forhandlinger med en nordmand angående køb af vores båd. Det
kniber for ham at finde tid til at sejle den hjem, eller i hvert tilfælde
til Göteborg.
Hvornår det bliver er i virkeligheden op til den de personer der har lyst.
Jeg mener det må være rimeligt at udgifter i den forbindelse bliver dækket.
Altså turen går enten til Norge (Osloområdet) eller Göteborg.
mvh Johnny

Fra : EA 2730

Dato : 24-09-03 02:01

Rikke og Johnny <Rix@post.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f6fe784$0$13265$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
dækket.
> Altså turen går enten til Norge (Osloområdet) eller Göteborg.

Hej igen igen
Jeg håber at høre lidt mere og at det ikke bliver for sent på året.
Jeg vil glæde mig til turen.

--
Med sejlerhilsen
Ejvind Andersen

Fra : Rikke og Johnny

Dato : 24-09-03 09:03

Hej Ejvind

> Hej igen igen
> Jeg håber at høre lidt mere og at det ikke bliver for sent på året.
> Jeg vil glæde mig til turen.

Den er lagret og jeg vender tilbage når jeg ved noget mere.
mvh Johnny

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 24-09-03 16:58

"Rikke og Johnny" <Rix@post.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
Det
> kniber for ham at finde tid til at sejle den hjem, eller i hvert tilfælde

Hvis du ikke er klar over det: Du skal være sikker på at få skrevet i
kontrakten, at det er købers ansvar at afregne moms mv, specielt hvis du
afleverer den uden for EU (Norge). Ellers ved jeg ikke om du evt. kan
knaldes for smugleri...

God tur hvis det når så vidt.

mvh

Martin

Fra : Rikke og Johnny

Dato : 24-09-03 19:53

Hej Martin

> [...]
> kontrakten, at det er købers ansvar at afregne moms >mv, specielt hvis du
> afleverer den uden for EU (Norge). Ellers ved jeg ikke >om du evt. kan

Jeg takker for oplysningen. Det lyder nu utroligt at jeg kan knaldes når den
nye ejer er den der indfører den i sit hjemland.
Er der andre der kender til dette??
mvh Johnny

Fra : Tore Johannesen

Dato : 26-09-03 09:32

..
> [...]
> kontrakten, at det er købers ansvar at afregne moms mv, specielt hvis du
> afleverer den uden for EU (Norge). Ellers ved jeg ikke om du evt. kan

Ja, det er ganske sikkert noget bøvlet rod at sælge til et land
udenfor EU! Prøv evt. at kontakte nogle af de store forhandlere som
f.eks. Tempo både. De må vide hvad der skal til eller lad salget gå
gennem dem. Du mister selvfølgelig nogle penge, men alternativet er at
du risikerer at miste meget meget mere.

Bare for at illustrere bøvlet. Jeg købte bogen/dvd'en "BERSERK" på
nettet i Norge. Jo, den kom med posten samt en ekstraregning på 121.-
kr for importmoms/told/fortoldningsbegyr/moms af gebyr. Så når en
lille bog til 280,- kr. kan betyde en ekstraregning på 121,- så tør
jeg ikke tænke på hvad en Grinde vil løbe op i

mvh

Tore Johannesen
Rosa
Lynetten
www.rj85.dk

Fra : Rikke og Johnny

Dato : 27-09-03 20:48

Hej Tore
Nu er der jo bare lige den forskel, at i dit eksempel med bogen er det dig
der er køberen. Dvs det er dig der indfører noget til et EU-Land. Nu er det
jo mig der er sælgeren. Altså er det i dette tilfælde Nordmanden som er at
sammenligne med dig i dit bog-eksempel??
Da det er dig der er køberen er det også dig det påhviler at fortolde,
registrere, betale moms af etc..
Du mener da vel ikke at jeg skal betale moms af en båd jeg sælger privat??
Eller at jeg skal betale told i Norge for en båd jeg ikke ejer??
mvh Johnny

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 24-09-03 11:15

On Mon, 22 Sep 2003 17:26:08 +0200, Rikke og Johnny wrote:

> Københavns Sydhavn
> mvh Johnny

Well, hvis det stadig er relevant kunne jeg da meget vel være interesseret.
Mailer lige.

Mvh,
   /\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Alvin

Dato : 27-09-03 21:53

Gæt en vind....eller ring til told&skat og få svaret......husk at få en
henvisning til kilden eller skriftligt svar.

Fra : Rikke og Johnny

Dato : 28-09-03 07:36

Hej igen alle
Da jeg ikke vil knaldes for smugleri og ikke være ansvarlig for købers
toldforretning, ser jeg mig nødsaget til at droppe at sejle båden for køber.
mvh Johnny

Fra : Jan Ove Varøystrand

Dato : 03-10-03 10:23

Hei, jeg sitter her og leser litt om deres inlegg.

Det er eksakt samme handel om du selger båten til en Svensk Norsk eller
afrikaner. Du selger din båt og da er det opp til kjøper att eventuellt
fortolle in båten i et land som han tar den til.

I Norge er følgende regler. Den som fører in båten må deklarere denne på
første toll sted, betale MVA, og om det er en motor på båten over 9,9 heste
krafter så er det en avgift på sirka 130.- per heste kraft.

Du kan ikke trekke fra MVA som er betalt i danmark på en brukt båt.

Jeg importerte sjøl en båt fra Sverige tidligere i år så jeg har vart gjenom
dette alrede.

Som selger så førholder du deg kun til att få in peng på konto siden du
selger båten innen ett EU land.

Kjøper forplikter seg att gjøre det han ser som det riktige i henhold til
lover i det land han før den in i.
"Rikke og Johnny" <Rix@post.tdcadsl.dk> skrev i melding