Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt kamera i 2 mpix klassen
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-09-03 16:01

Hej

Jeg vil gerne købe et nyt kamera, men syntes det er lidt svært at
gennemskure markedet. Jeg tror at 2 Mpix ville passe meget fint, da jeg ikke
har planer om store papirbilleder.

Jeg har kigget lidt på Nikon Coolpix 2100. Den ser rimelig ok ud, og kan
opfylde mine krav.

Kan den anbefales, eller er der andre jeg burde tage et kig på?

Mit budget 2-3000 kr.

På forhånd tak
Hans Mouridsen

Fra : Morten Bested

Dato : 21-09-03 16:18

Ingen tvivl om at nikon CP 2100 er et fint kamera til prisen. Ellers kan du
tage et kig på Canon A70, som er lidt dyere,
men også har 1 ekstra megapixel og mulighed for mange manuelle
indstillingsmuligheder, hvilket du nok bliver glad for i længden.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-09-03 17:09

Hejsa

> [...]
> men også har 1 ekstra megapixel og mulighed for mange manuelle
> indstillingsmuligheder, hvilket du nok bliver glad for i længden.

Hvad er det for nogle manuelle indstillinger A70 har? Hvor stort er A70 rent
fysisk?

Jeg vægter også størrelsen og batteri levetid.

Mvh
Hans

Fra : Edmund

Dato : 21-09-03 17:29

Hans Mouridsen skrev:

> Hvad er det for nogle manuelle indstillinger A70 har? Hvor stort er
> A70 rent fysisk?
>
> Jeg vægter også størrelsen og batteri levetid.

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70.html

Der er jo også A60 som har samme fysiske størrelse men med 2 MP
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a60.html
Kr 1936 hos www.shopmand.dk

Om enten a60 eller a70 skriver steves-digicams.com at de aldrig har haft
et kamera der havde så lang batteri levetid

--
Mvh Edmund

Fra : ThomasM

Dato : 21-09-03 17:35

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message

> http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70.html
>
> Der er jo også A60 som har samme fysiske størrelse men med 2 MP
> http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a60.html
> Kr 1936 hos www.shopmand.dk

Til sammenligning kan du se Nikon 2100 her
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/nikon2100.html - du kan se
størrelsen på billedet med cd'en - er også på Canon anmeldelserne.

/ThomasM

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-09-03 18:07

Morten Bested <morten@bested.net> wrote:

> [...]
> du tage et kig på Canon A70, som er lidt dyere, men også har 1 ekstra
> megapixel og mulighed for mange manuelle indstillingsmuligheder, hvilket

Så synes jeg også, at det i retfærdighedens navn skal nævnes, at Nikon
2100 også har en søstemodel med 3 megapixel, som hedder 3100. De to
Nikon og de to Canon er også mine favoritter i klassen.
Den oprindelige spørger vil jeg råde til at se sig godt for,
hvad prisen angår. Platan Foto i København har Nikon 2100 til kr.
2.150,- iflg. Edbpriser.dk. Der findes mange andre billige steder bl.a.
på nettet. Så pas på ikke at betale for meget. Det er i orden at give
lidt ekstra for god service hos en lokal fotohandler, men man skal være
klar over det. Det er ærgerligt ugen efter at opdage, at man kunne have
sparet kr. 800,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg