Katteudstiling
Fra : Kolonorma

Dato : 21-09-03 15:28

Gruppen er hel død idag på sådan en ellers røvsyg søndag?

De er nok alle på katteudstilling i Svinninge... Var selv ude en tur og
kigge i dag. Jeg har altid kun haft huskatte så jeg må sige at der er ret
sotr forskel racerne imellem. Der var over 200 katte vil jeg tro.

JEg synbes så måske det er lidt makabert at man smider sin mis i et bur et
helt fremmed sted og så forlader den - gu ved hvor længe. Enkelte sad ved
deres katte men langt de fleste katte sad alene - nogele sov og hvor
ligeglade, imens andre miavede højlydt efter sin moar....

Måske man skulle ha sig sån en maine coon...`?

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-09-03 16:16

Jeg er så en af dem der ikke var plads til i Svinninge Men det er
nok meget heldigt, for jeg er syg idag
Jo, nogle vil nok mene det er synd for katten at lade den sidde i et
bur hele dagen i en forvirrende hal, men langt de fleste ansvarsfulde
udstillere, lader deres kat blive hjemme hvis den ikke kan lide at
blive udstillet. Som du selv skriver så lå de fleste katte og sov, og
hvis de var skræmt fra vid og sans, så ville de jo ikke lægge sig til
at sove

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Kolonorma

Dato : 21-09-03 16:29

jeg vil sige ca 20% sov, 30% lå i kattebakken.. (!) - selvom de fleste havde
"kurve", 20% miauvede efter moar, 20% blev slæbr rundt på, og de sidste 10

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-09-03 16:34

Mine ligger også altid i kattebakken Det er køligt for dem at
ligge der tror jeg.
Hvor er det synd at de sidder og kalder efter deres mor Det har
jeg også set, dog kun 2 gange, og jeg har udstillet jævnligt i snart 3
år.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

On Sun, 21 Sep 2003 17:29:21 +0200, "Kolonorma"

Fra : Jane

Dato : 21-09-03 17:18

Kolonorma skrev i <news:3f6db555$0$32519$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Gruppen er hel død idag på sådan en ellers røvsyg søndag?

Nettet har været dødt på dele af Sjællandt for isdn og adsl kunder
hos TDC, så måske det er noget af grunden. Det slemme tordenvejr
tog sine ofre.
Personligt var jeg forbi lægevagten for at blive tjekket for en
mulig lungebetændelse (negativ - er bare syg af noget influenza
agtigt noget).

Jane - der for alvor er ved at stresse over sin flytning

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-09-03 17:28

On 21 Sep 2003 16:17:51 GMT, Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak>
wrote:

>Personligt var jeg forbi lægevagten for at blive tjekket for en
>mulig lungebetændelse (negativ - er bare syg af noget influenza
>agtigt noget).

L: Velkommen i klubben! Jeg har været syg 3 gange nu på to uger

Fra : *Henriette* Risle.dk

Dato : 22-09-03 09:42

Hej NG!

Jeg var også til katteudsilling i går Og vil bare sige at selvom at jeg
som tidligere nævnt ikke har nogen katte at udstille selv. (har kun to alm.
huskatte!

Men jeg syens at det var utroligt dejligt at rende rundt og se på alle de
utrolig flotte katte, det var i hvet fald køreturen værd

Det vil meget gerne gøre en anden gang, jeg holder lige øje med om nogen her
i gruppen på et senere tidspunkt annocenrer noget om udstillinger

Mvh.

Henriettte

--
Se mine dyr: www.risle.dk/dyr.htm
HP: www.risle.dk

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 22-09-03 11:29

Hejsa!!

> [...]
jeg
> som tidligere nævnt ikke har nogen katte at udstille selv. (har kun to

Nu irritere den sætning mig altså. Jeg udstiller selv huskatte og der er tit
en del huskatte på udstillingerne.

Hilsen
Heidi

Fra : Charlotte

Dato : 22-09-03 11:57

Hej Heidi

Heidi Bojsen <Heidi.bojsen@tdcadsl.dk> skrev:
>Nu irritere den sætning mig altså.
>Jeg udstiller selv huskatte og der er tit
>en del huskatte på udstillingerne.

Det vidste jeg slet ikke, man kunne. Er det for alle katte uden
stamtavle eller hvad?

Mvh
Charlotte, der føler sig ganske uvidende

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-09-03 12:17

On 22 Sep 2003 10:57:10 GMT, Charlotte <askjaer@PVLKKofir.dk> (slet
PVLKK) wrote:

>Det vidste jeg slet ikke, man kunne. Er det for alle katte uden
>stamtavle eller hvad?

L: Ja, det er det.

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 14:24

*Henriette* Risle.dk skrev i

> kun to alm. huskatte!

Jeg har også en huskat men hun er ikke spor almindelig.
Hvordan ved du at dine katte er almindelige?
Er det mon ikke nærmest ualmindeligt at være en alimindelig kat?

Jeg syntes ihvertfald at dine katte ser ualmindeligt dejlige ud
ligesom alle andre katte jeg har set.

Kunne jeg ikke godt få dig til at kigge på:

Jane

Fra : Charlotte

Dato : 22-09-03 16:46

Hej Henriette

"*Henriette* Risle.dk" <risle@risle.dk> skrev i en meddelelse

> Og vil bare sige at selvom at jeg
> som tidligere nævnt ikke har nogen katte at udstille selv. (har kun to
alm.
> huskatte!

Altså, jeg vil da også sige, at du da ikke behøver skrive, at du har alm.
huskatte, som om det er "bare" og at de er almindelige
I mine øjne kan katte være nøjagtigt lige fine, dejlige, vidunderlige og
smukke, om de er racekatte med eller uden stamtavle, om de bliver brugt til
udstilling, om de er affaldskatte eller "almindelige" huskatte...
Og jeg er da 100 på, at du elsker din kat lige meget, om den er huskat eller
om den har en stamtavle (og jeg ved godt, det ikke var det, du mente i dit
indlæg...men jeg måtte bare lige *fnis*)

Men ja, jeg vil da måske også overveje at smutte omkring en udstilling på et
tidspunkt - bare sådan for at snuse.

Mvh
Charlotte, der elsker åååålle misserne og som aldrig har været på en
katteudstilling.

Fra : *Henriette* Risle.dk

Dato : 22-09-03 18:20

Hej Igen alle jer der har svartet!

Ja man bliver jo klogere for hver dag der går - ved at læse om katte
herinde!

Og jo - jeg har skam kun "almindelige" katte (som nok ikke helt er så
almindelige som en anden også skrev herinde) *S*

Hvis der er nogen der ved noget om hvor man f.eks. kan udstille almindelige
huskatte, ville jeg da blive meget intresseret, især nu hvor nogen siger at
det findes *S*

Hvda går de så efter på sådan en udstilling? Når det ikke lige er
race-katte?

Og jo, jeg holder utroligt meget af mine små missere *S* De er ligesom mine
børn. Så vil ikke undvære dem for noget i verden.

Men altså, lad os høre lidt mere om det med udstillinger til "alm." huskatte
*S*

Mvh.

Henriette

Fra : Tina

Dato : 22-09-03 18:59

> Men altså, lad os høre lidt mere om det med udstillinger til "alm."
> huskatte *S*
>
> Mvh.
>
> Henriette

Hej Henriette

Du kan udstille dine huskatte på alle de internationale udstillinger i
Danmark - dvs. du kunne faktisk sagtens have udstillet igår, hvis du havde
haft lyst

Den næste udstilling bliver i Roskilde - den løber over 2 dage, nemlig d.
18. - 19. oktober, og der kan udstilles huskatte om søndagen.
Se www.perseren.dk og klik din ind på udstillinger.

De fire klubber i Danmark som arrangerer udstillinger er:

www.racekatten.dk
www.darak.dk
www.perseren.dk
www.jyrak.dk

Der kan du finde alle datoer, hvor udstillngerne afholdes osv,

Held og lykke med dine dejlige ualmindelige skønne huskatte

MVH

Tina
Der både har dejlige helt unikke huskatte samt racekatte