Topcom Bredbånds router BR204
Fra : Andrew

Dato : 21-09-03 20:14

Hi

Sorry this is in English...Danish not good enough yet!

I have the above router, does anyone know if it supports UPnP. I want to get
MSN voice and cam working but can't seem to figure it out.

Help would be appreciated....you may reply in Danish I can read and
understand it ok.

Thanks again

Andrew

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-09-03 20:35

"Andrew" <andrew_annemette@hotmail.com> crashed Echelon writing

> I have the above router, does anyone know if it supports UPnP. I want
> to get MSN voice and cam working but can't seem to figure it out.

Nopes it does not....yet. As you can read from the specs the router is
"upgradeable" to new functions, and that would only be a matter og writing
some software for uPnP.

--
Bjarke Andersen

Fra : jens

Dato : 21-09-03 20:55

> Nopes it does not....yet. As you can read from the specs the router is
> "upgradeable" to new functions, and that would only be a matter og writing
> some software for uPnP.

Men behøver den det ?
Sæt pcèn som DMZ, start voice/video og find portene i commandprompten med
netstat -ano

Indsæt de rellevante porte i virtual server og fjern DMZèn igen.

Eller installer Upnp på XP fra kontrolpanel-windowscomponents-network units
..

Topcommen har efter bedste overbevisning noget der minder om Upnp.......

Mvh Jens som ikke er meget for det udenlandske sprog.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-09-03 21:19

On Sun, 21 Sep 2003 21:55:02 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

> Sæt pcèn som DMZ, start voice/video og find portene i commandprompten med
> netstat -ano
>
> Indsæt de rellevante porte i virtual server og fjern DMZèn igen.

Portene tildeles/forhandles dynamisk, og er altså ikke det samme
fra gang til gang.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : jens

Dato : 21-09-03 21:25

> Portene tildeles/forhandles dynamisk, og er altså ikke det samme
> fra gang til gang.

Hmm, det er da ikke særligt praktisk ?

Mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-09-03 06:09

On Sun, 21 Sep 2003 22:24:44 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

> Hmm, det er da ikke særligt praktisk ?

Hmm, næ fra et port-mappping synpunkt, har du ret, men der er nu
mange protokoller, der virker sådan (en af de ældre er FTP), så i
praksis skal en NAT-implementation forstå de protokoller, der
NAT'es.

Alternativet er sådan noget snask som UPnP.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : jens

Dato : 22-09-03 06:37

> [...]
> praksis skal en NAT-implementation forstå de protokoller, der
> NAT'es.
>
> Alternativet er sådan noget snask som UPnP.

Ja tak, jeg har været udsat for hvad Upnp, det er ikke småting der kan ændre
sig helt automagisk.

Det skal man ikke lege med hvis man vil have bare lidt kontrol over hvad der
kan tilgås udefra da.................uhauha.

Men sådan skal det vel gå hvis man lader XP bestemme hvad der er mit eller
vores.....

Jeg er så heldig at Upnp kan slås fra i min router, det er ikke alle routere
der har den egenskab.

Mvh Jens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-09-03 21:26

"jens" <mkg@jellingnet.dk> crashed Echelon writing

> Men behøver den det ?
> Sæt pcèn som DMZ, start voice/video og find portene i commandprompten
> med netstat -ano

MS's kommunikationssoftware har aldrig være glad eller hjælpsom hvad NAT
angår.

--
Bjarke Andersen

Fra : Andrew

Dato : 21-09-03 22:05

Hi

Thanks for the replies. I have enabled the DMZ, and that has enabled me to
connect to somebody else starting a voice conversation. However if I try and
start my own it always fails. Yes the port is dynamic so it is not just a
matter of opening the correct port.

I guess I will just have to wait until Topcom upgrade the firmware to
support UPnP !

Andrew

Fra : Andrew

Dato : 24-09-03 14:18

Here is the reply i got from Topcom support:
Hi

We have now tested Topcom 204 with default settings, we used MSN 6.0 video
and sound, and it tested ok!
It's seems that you might have a firewall in your nettwork, software on one
computer, or a router from your ISP?

Best regards

Topcom Nordic Support
00 800 5760 5760

So I will try going back to default settings and see if I can get it to
work.

Andrew

Fra : Allan / Kolding

Dato : 22-09-03 18:47

Ved Messinger 6,0 er der ingen problemmer.
ved pågældende router.

Allan / Kolding

KLIP