"Gode" film jeg hader
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-04-01 12:57

Foranlediget af en løbende diskussion i en anden tråd kunne jeg godt tænke
mig at høre, om der er andre end mig, der tit og ofte er uenige med den
offentlige mening om, hvilke film der er mesterværker. Jeg hader fx selv

Pulp Fiction
Blinkende Lygter
The Big Chill

Måtte de hurtigst muligt blive glemt, skrottet og strøget af filmhistorien!

Andre forslag?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-04-01 13:01

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:

> Måtte de hurtigst muligt blive glemt, skrottet og strøget af filmhistorien!

Jeg er nu uenig i de to første. Sidstnævnte har jeg ikke set.

> Andre forslag?

Klart Armageddon!

--
Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader

ICQ: 33584449 / 24h

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-04-01 17:43

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Klart Armageddon!

Nu er der da vist ingen, som nogensinde har påstået, at "Armageddon" er en
god film, så den gælder ikke! Det skal være film, som generelt er accepteret
som enestående/fremragende, men som du af en eller anden grund hader som
pesten.

Niels

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-04-01 21:34

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:

> [...]
> som enestående/fremragende, men som du af en eller anden grund hader som

Damn... Så kan jeg slet ikke finde på nogen. Nogen nævnte "Generals
Daughter", som jeg fandt forudsigelig og uden nogen som helst form for
dybde, men om den er accepteret som god, skal jeg ikke kunne sige.

Ellers har jeg set 9/10 af alle film som er nævnt i denne tråd, og jeg
har kunnet li' alle nævnte. Men tro nu ikke at jeg kun er til
mainstream, de mere snævre film er jeg også til (her tænker jeg ikke på
porno :)).

Fra : Christian Andersen

Dato : 09-04-01 13:05

Niels Søndergaard taught me all about sex, drugs and this:

> [...]
>The Big Chill
>
>Måtte de hurtigst muligt blive glemt, skrottet og strøget af filmhistorien!

What Women Want
Star Wars (alle sammen)
Gladiator (den eneste film jeg nogensinde er gået fra)
Fagre Voksne Verden
Borte Med Blæsten

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Staalanden

Dato : 09-04-01 14:35

On Mon, 09 Apr 2001 14:04:46 +0200, Christian Andersen
<nfgj3l001@sneakemail.com> wrote:

> [...]
>
>What Women Want
>Star Wars (alle sammen)
>Gladiator (den eneste film jeg nogensinde er gået fra)
Damn de er alle fremragende i min bog
Måske ikke lige WWW.
Det er nu meget interessant at man kan være så forskellig i opfattelse af
hvad der godt?

Fra : William Zichousen

Dato : 09-04-01 16:51

"Christian Andersen" <nfgj3l001@sneakemail.com> wrote in message > Gladiator
(den eneste film jeg nogensinde er gået fra)

Fortæl lidt om hvorfor?

Fra : Claus Nielsen

Dato : 09-04-01 18:13

>Fortæl lidt om hvorfor?

Man måtte sikkert ikke sove i biografen...

Mvh, Claus Nielsen
---
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Christian Andersen

Dato : 09-04-01 19:36

William Zichousen taught me all about sex, drugs and this:

>"Christian Andersen" <nfgj3l001@sneakemail.com> wrote in message > Gladiator
>(den eneste film jeg nogensinde er gået fra)
>
>Fortæl lidt om hvorfor?

Jeg kom til en scene i et fængsel i Colloseum i Rom.

De to personer snakkede om ting der egentlig ikke interesserede mig.

Så gad jeg ikke spilde tid på det mere.

Fra : Hulemanden

Dato : 10-04-01 00:36

> De to personer snakkede om ting der egentlig ikke interesserede mig.
> Så gad jeg ikke spilde tid på det mere.

Det vil så sige, at du interesserede dig for emnet i enhver samtale i enhver
scence i samtlige andre film du har set. Du har vide interesser eller må
være af meget nysgerrig natur

Hvad var det så lige i samtalen i Gladiator, der interesserede dig så lidt,
at ingen af de senere samtaler i filmen virkede tillokkende nok til at
blive?

Fra : Christian Andersen

Dato : 10-04-01 08:54

Hulemanden taught me all about sex, drugs and this:

[Gladiator]

Wow.

Du er sgu god til at generalisere!

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 10-04-01 09:58

"Christian Andersen" <nfgj3l001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> Hulemanden taught me all about sex, drugs and this:
>
> [Gladiator]

> Wow.
>
> Du er sgu god til at generalisere!

Måske er han det, men ikke desto mindre kan man snildt komme til den
konklusion udfra det du skrev!

--
Nicholas

Fra : Christian Andersen

Dato : 10-04-01 09:57

Nicholas F. Bryde taught me all about sex, drugs and this:

>"Christian Andersen" <nfgj3l001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

>enhver

>Måske er han det, men ikke desto mindre kan man snildt komme til den
>konklusion udfra det du skrev!

_Kan_ man det? Da kun hvis man har lyst til at starte en fuldstændig
unødvendig diskussion.

Men ok da.

Nej, jeg har ikke interesseret mig for emnet i enhver samtale i enhver
film jeg nogensinde har set.

Er I glade nu?

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 11-04-01 12:34

> [...]
> Men ok da.
>
> Nej, jeg har ikke interesseret mig for emnet i enhver samtale i enhver

Hvorfor udvandrede du så fra Gladiator?

--
Anders Ebbesen
It's only after you've lost everything that you're free to do anything.

Fra : killgore

Dato : 13-04-01 12:32

"Anders Ebbesen" <aebbesen@tribalddb.dk> skrev i en meddelelse
> "Christian Andersen" <nfgj3l001@sneakemail.com> wrote in message

> Hvorfor udvandrede du så fra Gladiator?
>
> --
Hvorfor Christian udvandrede ved jeg ikke, men jeg kunne godt selv have
fundet på at gøre det. JA ja, filmen er flot, men så er det heller ikke
værre, og det kan i hvert fald ikke "bære" hele filmen. Derudover er
handlingen lam (den desillusionerede helt skal have hævn), hvilket dog ikke
nødtvendigvis gør en film dårlig - der skal blot være noget "andet" - og det
er der ikke... Emnet Senatet vs. pøbelen bliver totalt overfaldisk
behandlet - det virker som om at dem der har lavet filmen kun har læst de 4
første linier i en historiebog. Det der står på de 4 linier er ikke
nødtvendigvis forkert - men der er lidt mere til sagen. Derudover er
person-relationerne /konflikterne også totalt trivielle...
Det var lidt om hvorfor jeg synes Gladiator er en ringe film, der kun har
fået succes i kraft en en aggresiv og intens markedsføring.

/Killgore

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-04-01 13:01

Anders Ebbesen taught me all about sex, drugs and this:

>Hvorfor udvandrede du [...] fra Gladiator?

Fordi den var kedelig. Jeg prøvede endda at få pengene tilbage for
billetten, men det giver de ikke pengene tilbage for.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 12-04-01 10:09

For lækkert- jeg troede jeg var i et fåtal omkring mit had til Gladiator
(Oscar's- HA!)

Gladiator prøver at være noget den ikke kan bære. Den prøver at være en
storfilm.
Scener hænger meget kantet sammen, vi hopper fra kamp, til en gård i
Spanien, til where-ever in the desert, til Colluseum fordi det er pænt med
computergrafik.
Russel Crowe er pinlig uambitiøs i sin rolle, virkelig en
karekterskuespiller a rang der ikke kan rumme meget mere en Sylvester
Stallone til hver en tid kunne præstere bedre (se evnt. Copland)

Min yndlings-hade scene i filmen er 'der hvor' han sidder og snakker med
'ham den sorte' (undskyld udtrykket- husker ikke navnet på aben). Der er
ørken så langt øjet rækker bag den kære Russel og IH hvor er det smukt (i
det ufokuserede kamera) HVIS de ikke prøvede at dække over at det var
kulisse havde de givet os et skarpt billede!

Gladiator er PINLIG og er blevet blæst større op end en tysk Zeppeliner-
Gladiator er en Hindenburger.

/Jeppe M.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-04-01 13:23

"Niels Søndergaard" wrote:

> Andre forslag?

Shakespear in love
Den Sjette Sans
Den engelske patient

--
/Lars

HTML software gratis: <http://go.to/HTMLEasyColors>
A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-04-01 13:52

Lars Hoffmann wrote:

> Shakespear in love
> Den Sjette Sans
> Den engelske patient

glemte lige:

Eyes wide shut

Fra : Hans Pedersen

Dato : 11-04-01 16:44

On Mon, 09 Apr 2001 14:51:55 +0200, Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac>
wrote:

>Eyes wide shut

Den har netop fået ry for at være en af de værste Kubrick-film, så den
gælder vidst heller ikke helt. Men jeg synes den er enorm god!

Fra : Keld Petersen

Dato : 13-04-01 10:18

Efter min mening er den det værste gang hø jeg har set i mange år...

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-04-01 20:07

"Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> skrev i en
meddelelse news:FuzB6.81$JR4.1012@news.get2net.dk...
> Efter min mening er den det værste gang hø jeg har set i mange år...

Enig. Kejserens nye klæder.

Niels

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 09-04-01 13:38

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message

> Pulp Fiction
> Blinkende Lygter
> The Big Chill

Natural Born Killer. Dog er der andre der deler min mening, halvdelen af
publikum forlod salen før filmen var slut da jeg var inde at se den.
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nyt billede d. 30/1-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/prinsessen2.jpg

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 09-04-01 13:39

Harem med Ben Kingsley og Natascha Kinski.
Alle film med Jean Claude VanDamme.
Speed 2 ( ok så også nr. 1 )

Anders

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-04-01 13:50

Anders Sune Jensen wrote:

> Harem med Ben Kingsley og Natascha Kinski.
> Alle film med Jean Claude VanDamme.
> Speed 2 ( ok så også nr. 1 )

Der er vidst ingen af ovenstående der er anerkendt som gode film

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 09-04-01 14:33

Lars Hoffmann skrev i meddelelsen <3AD1AFF5.DFB86AA5@hoffmann.ac>...

>Der er vidst ingen af ovenstående der er anerkendt som gode film

Det er rigtig nok, men hvis man set Harem, tror jeg man altid føler, at det
er på sin plads at advare andre mod at begå samme fejl. Iøvrigt har
Nasstassja Kinski faktisk lavet en film, der er endnu dårligere - jeg kan
ikke lige huske hvad den hedder og gider ikke tjekke IMDB, men Harvey Keitel
er desværre (for ham altså) også med.

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 09-04-01 13:54

"Anders Sune Jensen" <anders@tycho.dk> wrote in message

> Harem med Ben Kingsley og Natascha Kinski.
> Alle film med Jean Claude VanDamme.
> Speed 2 ( ok så også nr. 1 )

Speed 2 er da ikke almindelig opfattet som en god film?! Tværtimod.
Til gengæld vil jeg gerne tilføje "Talented Mr. Ripley"

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : harry

Dato : 10-04-01 14:06

er det "gode" film?

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 09-04-01 14:30

Interessant debat

Personligt kan jeg ikke lide

Saving Private Ryan
Pulp Fiction (eller også er det fordi så mange synes den er sååå fed)
X-men
Titanic (hvis vi ellers udvider kriteriet til film der har haft succes)
Platoon
Jules et Jim
The Firm
Mission Impossible
Sense and Sensibility
Elizabeth
Singin' in the Rain
Wild at Heart

der er sikkert flere, men det var dem jeg lige kunne komme i tanke om

Fra : Kalle Palle Hanbjerg

Dato : 09-04-01 17:44

Jørgen Flainard <smallerb@hotmail.com> wrote in message

> Interessant debat
>
> Personligt kan jeg ikke lide
>
> Saving Private Ryan
> Pulp Fiction (eller også er det fordi så mange synes den er sååå fed)

Aha....

Så du hader den altså, fordi flertallet synes den er fed?
"Jeg er i hvert fald ikke en medløber, ligesom alle dem, der siger de elsker
Pulp Fiction, fordi det er det smarte at sige!"

Faktum er, at du lader din smag styre af andre, hvad enten du så er
"medløber" eller som dig "modløber"... :)

- K.P.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 09-04-01 18:04

Kalle Palle Hanbjerg skrev i meddelelsen <9asong$m6b$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]
>
>Faktum er, at du lader din smag styre af andre, hvad enten du så er
>"medløber" eller som dig "modløber"... :)

Måske har jeg udtrykt mig lidt forkert. Jeg bryder mig ikke om Pulp
Fiction - jeg synes den var kedelig OG dårlig. At den så ryger på hadelisten
er fordi så mange sýnes den er fed. Jeg lader absolut ikke min smag styre af
noget som helst andet end mig selv - og min bedre halvdel (det siger hun jeg
skal skrive).Men jeg skal da gerne indrømme at når der er en film jeg ikke
bryder mig om, som alle andre kan lide, så får den lige en tand til når jeg
skal kritisere den - men det er jo ikke det samme som at lade sin smag
styrer. Måske mere en trang til at provokere lidt

Fra : Malene Hald

Dato : 12-04-01 19:34

> [...]
> X-men
> Titanic (hvis vi ellers udvider kriteriet til film der har haft succes)

Du lyder godt nok som om du bare ikke kan lide film fordi de har succes ... men
du har også en en del af mine favorit film med på listen ....

Men det ér svært ikke at lade sig styre af andres mening - jeg kan fx heller
ikke fordrage Titanic, men det er ikke filmens skyld, nærmere end det er alt Leo
deCaprio hysteriet, den forfærdelige Celine Dion ballade, og James Camerons "I'm
the king of the world" ved Oscaruddelingen - for selve *filmen* er jo godt nok
lavet, både teknisk, manusskript og skuespil mæssigt.

Malene

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-04-01 13:25

"Jørgen Flainard"
> Sense and Sensibility
> Elizabeth

Nøj, det er da ellers gode film efter lille migs mening. Og det siger jeg, selvom
det næppe er film (især S&S af Jane Austen, husmoderromantikeren over alle),
hankøn på min alder "bør" anse for "gode" film.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Staalanden

Dato : 09-04-01 14:35

Åndernes hus
Frøken Smilla

Fra : William Zichousen

Dato : 09-04-01 16:53

"Staalanden" <staalanden@jyde.dk> wrote in message > Frøken Smilla

Ditto, men bogen er faktisk værre endnu.
Et misk mask uden retning og et håbløst plot.

Fra : Lars Josephsen

Dato : 09-04-01 14:56

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> writes:

> [...]
> mig at høre, om der er andre end mig, der tit og ofte er uenige med den
> offentlige mening om, hvilke film der er mesterværker. Jeg hader fx selv

Jeg er ret uenig i din bedømmelse af Pulp Fiction, men her er min
liste:

Francis Ford Coppola's Dracula
Titanic
Gladiator
Terminator 2
Dances with Wolves
Rain Man

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-04-01 13:26

"Lars Josephsen"
> Dances with Wolves

Det er hård læsning, noget af denne tråd. Det her er en af mine
yndlingsfilm.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 09-04-01 16:31

'Gode' film jeg hader:

- Alle film instrueret af Oliver Stone eller Luc Besson (okay, jeg har ikke
set dem alle, eftersom jeg ikke er maochist. Men alle dem jeg har set hader
jeg ubetinget)
- Blade Runner (okay jeg hader den ikke ligefrem, men jeg er altid ved at
falde i søvn når jeg ser den)
- Mine Aftener i Paradis (zz)
- Seven + Silence of the Lambs. (Moderne hollywood mainstream horror sucks
som regel - jeg foretrækker klart Texas Chainsaw eller Dawn of the Dead)
- Okay, kult-horror kan også sucke ret meget. Dario Argento er efter min
mening voldsomt overvurderet.

Det var hvad jeg sådan lige umiddelbart kunne komme på

mvh Michael

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 10-04-01 16:07

"Michael Thomsen" <mus-mit@fynbib.dk> wrote in message

> - Blade Runner (okay jeg hader den ikke ligefrem, men jeg er altid ved at
> falde i søvn når jeg ser den)

Enig. Samme gælder Rumrejsen 2001, den FATTER jeg ikke hvorfor der er så
meget hype omkring. Jeg forstår måske godt at den var populær da den blev
lavet, men idag....

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 10-04-01 17:26

"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> wrote:

> [...]
>meget hype omkring. Jeg forstår måske godt at den var populær da den blev

Nu vi er ved Kubrick, så:
Ondskabens Hotel
A Clockwork Orange
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 11-04-01 11:37

"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> writes:

> Enig. Samme gælder Rumrejsen 2001, den FATTER jeg ikke hvorfor der er så
> meget hype omkring. Jeg forstår måske godt at den var populær da den blev
> lavet, men idag....

Wow. Jeg fatter ikke hvordan man kunne falde i soevn under 2001. Jeg
er mundlam. :)

- ask

--
ask bjoern hansen - http://ask.netcetera.dk/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-04-01 13:29

"Ask Bjoern Hansen"

> Wow. Jeg fatter ikke hvordan man kunne falde i soevn under 2001. Jeg
> er mundlam. :)

Den er langsommere end en skildpadde, der prøver at efterligne en snegl.
Derfor.

Jeg hadede den ikke (har kun set den en gang), men fandt det svært at inter-
essere mig vildt for den.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-04-01 16:32

Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9as7sp$cmr$1@news.cybercity.dk...

> Andre forslag?

Hm, Pulp Fiction bliver vi nok aldrig enige om, men jeg kan da sagtens være
med på den der med, at have en væsentlig anden opfattelse end den offentligt
alment accepterede. Jeg ved ikke, om der ligefrem er film, jeg hader. Jeg
ser det meste, men der er da film, der keder mig mere end andre.

Jeg har det f.eks. ikke specielt godt med fransk nybølge. Jeg kan sagtens se
og beundre, hvad de gjorde, men det virker kedeligt og forældet. Jeg er
sikkert for ung.

Fellini siger mig heller intet. Spild af celluloid.

2001: A Space Odyssey. Jeg forstår den (nogenlunde) og kan se dens
betydning, men det ændrer ikke, at jeg synes, den er betydeligt
overvurderet. Jeg kan dog sikkert hive et par favoritter fra Kubrick frem,
som du afskyr, Niels :)

De store Oscarvindere som Out of Africa, Danser med ulve (kedelig og
ligegyldig) og Silence of the Lambs (middelmådig thriller) er heller ikke
altid min kop te. De er for glatte og ufarlige.

Schinders liste. Jeg har venner, der synes, at det er den mest bevægende
film, de har set. Jeg synes bare, den er flad og slutningen irriterende og
kalkuleret. I det hele taget har jeg det ikke særligt godt med størstedelen
af Spielbergs produktion siden første halvdel af 80'erne.

MVH
Jens

Fra : William Zichousen

Dato : 09-04-01 16:55

"Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk> wrote in message
Schinders liste.Jeg synes bare, den er flad og slutningen irriterende og
> kalkuleret. I det hele taget har jeg det ikke særligt godt med
størstedelen
> af Spielbergs produktion siden første halvdel af 80'erne.

Sandt. En helt overflødig film, et opkog, der intet nyt bringre. Sentimental
udbytning af biografgængere.

Fra : Claus Nielsen

Dato : 09-04-01 22:32

>Silence of the Lambs (middelmådig thriller)

Tja, når du har ret, har du ret. :)

Folks fascination af filmen og/eller hr. Hannibal Lecter er total
ubegribelig for min lille hjerne. Jeg har mistanke om, at det er samme
form for "massehysteri" som, når folk kalder Gladiator for god.

Mvh, Claus Nielsen
---

Fra : Gergen

Dato : 09-04-01 17:16

> [...]
> Blinkende Lygter
> The Big Chill
>
> Måtte de hurtigst muligt blive glemt, skrottet og strøget af

Den Eneste Ene
Godfather

--
Christian
-----

Fra : nikolaj borg

Dato : 09-04-01 21:16

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
> Pulp Fiction
> Blinkende Lygter

Jeg synes begge, at de er rimelige, men ikke mesterværker som sådan, 7-8/10
i min bog, dvs.
underholdende, men så heller ikke mere end det.

> Andre forslag?

Helt klart.

Saving Private Ryan
Mars Attacks
Apollo 13

/Nikolaj

Fra : Laa

Dato : 09-04-01 22:07

nikolaj borg <nsipkaoml@jborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9at59p$l4o$1@news.inet.tele.dk...

> Helt klart.
>
> Saving Private Ryan
> Mars Attacks
> Apollo 13

ENIG! I alle tre tilfælde.

På min liste står desuden:

Reservoir Dogs
Idioterne
og ... jeg vover mig ud på kanten... Rumrejsen år 2001.

Fra : Claus Nielsen

Dato : 09-04-01 22:17

>Reservoir Dogs

Tsk, tsk... Mr. Pink styrer da for vildt! :)

>Idioterne

Idioterne er da vist ikke en såkaldt "god film"?

Mvh, Claus Nielsen
---

Fra : Dan Holt Jensen

Dato : 10-04-01 00:00

v1707@groenjord.dk,Ny-Internet writes:
>2001: A Space Odyssey. Jeg forstår den (nogenlunde) og kan se dens

>betydning, men det ændrer ikke, at jeg synes, den er betydeligt

>overvurderet.

nej nej nej

Du har misforstået noget

Der er ingen der overvurdere denne film, det er netop det der er så stort
ved den. En film lavet ved at lave store perspektiver og scner uden lyd og
ellers klassisk musik.

det er ikke noget med at overvurdere. Det er kunsten at man kan lave film
uden det store skuespil og alligevel få folk til at tænkte for vildt over
hvad filmen handlede om, og hvordan filmen passer ind i deres liv.

Der findes folk der har ændret deres måde at se det store perspektiv efter
den film.

Den kan ikke bedømmes med alm. film. Den er ikke lavet for at stå på
hylden ved siden af Toy Story og Mission Impossible.

Nej den vil gerne lægge i bunden af skabet sammen med Biblen, et billede
af din første kæreste og dine første fodboldstøvler !!!!

mvh

dan

Fra : Jeppe Møller

Dato : 12-04-01 10:15

> Nej den vil gerne lægge i bunden af skabet sammen med Biblen, et billede
> af din første kæreste og dine første fodboldstøvler !!!!

.... du får mig til at græde...

JeppeM

Fra : Dan Holt Jensen

Dato : 10-04-01 00:03

cnn@post6.tele.dk,Ny-Internet writes:
>Folks fascination af filmen og/eller hr. Hannibal Lecter er total

>ubegribelig for min lille hjerne.

Hmmm. Jeg er facineret da jeg led af mararidt 2-3 uger efter at have set
hr. hannibal første gang, da jeg ikke var ret gammel.

Hr. Hopkins er siden stort set blevet min definition for noget der er
meget ondt !!!

Fra : Tim Christensen

Dato : 17-04-01 22:28

"Dan Holt Jensen" <dhj@handelselever.dk> wrote in message

> Hr. Hopkins er siden stort set blevet min definition for noget der er
> meget ondt !!!

Sir Hopkins!!!

Jeg, synes også Silence of the Lambs er fed, ikke at den skræmmer mig. Jeg
tror faktisk at ikke der er nogen film der har formået at give mig mereridt.

Pulp Fiction er helt klart en mine favoritter, den bliver bare bedre for
hver gang man ser den.

Jeg hader hypen der var omkring Titanic, det er nok også derfor at jeg
aldrig har set den.

Saving private ryan, er efter min mening en rimelig overvurderet film.(selv
om den havde sine lyspunkter) , og jeg hader slutningen.

Godfather 3, jeg har ikke set de 2 første, men 3'eren var urimelig kedelig.

E.T. Hvorfor bliver det ireterende rumvæsen ikke nakket?

Psycho, gab.

The Exorcist, medmindre den skal ses som en komedie, skræmme nogen kan den
vidst ikke.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-04-01 13:33

"Tim Christensen"
> Jeg hader hypen der var omkring Titanic, det er nok også derfor at jeg
> aldrig har set den.

Jeg synes, den er bedre end sit rygte blandt filmentusiaster. Men måske er
det ikke en dårlig idé at vente, til hypen er godt overstået. Dog er den jo
ikke revolutionerende på nogen måde.

Fra : Dan Holt Jensen

Dato : 10-04-01 00:00

gergen@post.tele.dk,Ny-Internet writes:
>Godfather

hmmmm ifølge IMDB verdens bedste film !!

Fra : N/A

Dato : 10-04-01 17:31

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-04-01 17:31

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> writes:

> Ham IMDB (hvad de initialer end så står for), må ikke være alt for smart

Internet Movie DataBase.

www.imdb.com

deres film-vurderinger er baseret på brugerafstemninger (og
resultaterne er ganske rigtigt helt hen i vejret.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-04-01 23:27

On 10 Apr 2001 18:30:37 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>deres film-vurderinger er baseret på brugerafstemninger (og
>resultaterne er ganske rigtigt helt hen i vejret.)

Der er problemet som så mange andre steder: Det er mere interessant at
lave et statement, end bare at give en eller anden "vag" mening.

Af samme grund har nogle omdiskuterede film typisk langt flere stemmer
på "10" og "1", end på "9" eller "2". Den tendens ses jo også i
quizzer, hvor man fx skal stemme på "Bedste film" og "Værste film" -
og den samme film kan få flest stemmer i begge kategorier....

Personligt har jeg endnu ikke smidt et 10-tal på IMDb - for den dag,
jeg falder over den film, der ubetinget må føles som at være "den
bedste", vil jeg ærgre mig over at jeg ikke kan give den bedre
karakterer, end hvad jeg i øvrigt har givet.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 11-04-01 09:45

"Niels Søndergaard" wrote:

> [...]
> The Big Chill
>
> Måtte de hurtigst muligt blive glemt, skrottet og strøget af filmhistorien!

Jeg kan nu meget godt lide Pulp Fiction, tiden har dog ikke været så god ved
den film.

Men tilgengæld kan jeg ikke klare Titanic, se der er en film, som kan få det
værste frem i mig.
--
mvh:
Magnus |Der er så doven, at han ikke kan

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-04-01 16:18

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg hader fx selv

> Pulp Fiction
> Blinkende Lygter
> The Big Chill

Jeg kommer i tanke om, at jeg også var ved at brække mig af kedsomhed, da
jeg så "Good Will Hunting".

Og gider nogen fortælle mig, hvad det er, der er så fantastisk ved "L.A.
Confidential" og "The Thin Red Line"?

Gaaaaaaaaab!

Niels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-04-01 13:38

"Niels Søndergaard"
> [...]
> mig at høre, om der er andre end mig, der tit og ofte er uenige med den
> offentlige mening om, hvilke film der er mesterværker. Jeg hader fx selv

En anden nævnte Copland i anden sammenhæng, og dens succes
fatter jeg ikke.
Jeg vil også nævne Magnolia, som desværre kedede mig mere, end
den interesserede mig. Og det er jo aldrig godt.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-04-01 17:26

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xwCD6.347$eY.172641@news101.telia.com...

> En anden nævnte Copland i anden sammenhæng, og dens succes
> fatter jeg ikke.

Hvilken succes? I hvert fald ikke økonomisk. Copland tjente sig selv hjem og
indbragte en rimelig fortjeneste (det var trods alt en
lavbudget-produktion), men heller ikke mere. Kritikermæssigt klarede den sig
også ok, med udmærkede anmeldelser (især fokuseret på Stallone), men ikke
noget overvældende.

Jeg synes, det var en glimrende og interessant, lille genrefilm. Velskrevet
historie, gode figurer. De stillistiske valg i slutningen var frække og
spændende, men placerer den også mere som independent film (=art cinema),
end som egentlig mainstream.

> Jeg vil også nævne Magnolia, som desværre kedede mig mere, end
> den interesserede mig. Og det er jo aldrig godt.

Et typisk problem ved kollektive fortællinger: Filmen kan virke retningsløs,
fordi den ikke fokuserer på en enkelt hovedperson i en lineær historie med
fremdrift og kausalitet. Samme problem som folk ofte har med Short Cuts,
eller for den sags skyld Pulp Fiction. Det er sikkert et spørgsmål om, man
kan finde figurer og konflikter, der interesserer een.

MVH
Jens

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-04-01 11:02

"Jens Thomsen"

> [...]
> også ok, med udmærkede anmeldelser (især fokuseret på Stallone), men ikke

Succes er det forkerte ord. Men jeg synes ikke, det er forkert at
kalde den for en film, der generelt betragtes som værende "god",
sådan som det indledende indlæg beskrev det.

--
Peter Brandt Nielsen
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 19-04-01 22:18

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> writes:

> En anden nævnte Copland i anden sammenhæng, og dens succes fatter
> jeg ikke. Jeg vil også nævne Magnolia, som desværre kedede mig
> mere, end den interesserede mig. Og det er jo aldrig godt.

Jeg har lige bestemt mig for at din og min filmsmag er absolut
forskellig.

http://www.filmcritic.com/misc/emporium.nsf/2a460f93626cd4678625624c007f2b46/1d8c05988206b7a98825684b00083eed?OpenDocument
daekker rimelig praecist min mening om Magnolia. Jeg syntes den er
taet paa genial.

Maaske det hjaelper at jeg bor 20 minutter fra omraadet hvor den
udspiller sig. Efter at have vaeret i det sydlige Californien i et
stykke tid er der ret mange film fra heromkring der giver mere
mening. I stedet for at foregaa i en eller anden abstrakt filmverden
med palmer kan jeg se at verden ligner nogenlunde den jeg ser hver
dag; folk snakker som dem omkring mig etc.

humn bumn.

- ask

--
ask bjoern hansen - http://ask.netcetera.dk/