Farvekoder på et netværks kabel UTP 100 MB
Fra : pma

Dato : 18-12-00 14:44

Jeg skal trække nye netværkskabler UTP 100 MB.
Mit spørgsmål er, når de skal sættes i RJ45 vægdåserne, hvor skal de
forskellige farver ledninger så side???

I vægdåsen er der numre, men jeg ved ikke hvilke farver der skal på hvilke
nr. Der findes vistnok et skem,
men kan ikke finde det på nettet. HJÆLP.

På forhånd tak.

Peter

Fra : Ole Andersen

Dato : 19-12-00 05:45

On Mon, 18 Dec 2000 14:43:53 +0100, "pma"
<pma.dk@get2net.dk> wrote:

>I vægdåsen er der numre, men jeg ved ikke hvilke farver der skal på hvilke
>nr. Der findes vistnok et skem,
>men kan ikke finde det på nettet. HJÆLP.

Kan dette mon hjælpe dig ?

http://sunsite.dk/hwb/menu_Connector.html

og se under Network

--
Med venlig hilsen Ole Andersen i Aalborg
<URL:http://andersen.person.dk>

Fra : Ole Andersen

Dato : 19-12-00 07:39

On Tue, 19 Dec 2000 05:44:44 +0100, oba@post4.tele.host.ram
(Ole Andersen) wrote:

>Kan dette mon hjælpe dig ?
>
>http://sunsite.dk/hwb/menu_Connector.html
>
>og se under Network

Du skal nok se under "cables" for at få kabelfarverne
Det gik lidt stærkt.

--

Med venlig hilsen Ole Andersen - Aalborg
http://andersen.person.dk