Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kamera i Bilka
Fra : Musen

Dato : 20-09-03 21:01

Hej Ng
Bilka har i næste uge et digitalt videokamera på tilbud (Sony) kender nogen
dette og kan anbefale det?
Vi er en helt almindelig familie som skal bruge det til at optage
familieting både ude og inde på ferier og lign. og skal kunne lægge det ind
på pc og så overspille det på en dvd.
Der står der er en firewire med, hvad er det og er det godt?

Hvis ikke det kamera opfylder mine krav, er der så andre I kan anbefale til
ca. den samme pris?

På forhånd tak

Venlig hilsen Mia

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-09-03 22:37

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> dette og kan anbefale det?
> Der står der er en firewire med, hvad er det og er det godt?

Nu kan jeg ikke lige finde det i tilbudsavisen, men jeg kan da fortælle dig
at firewire er en måde at til at overføre videoen til computeren, ligesom
USB. Firewire er meget hurtigere end USB 1, og næsten lige så hurtig som USB
2. Det kræver at du har en firewire-port i din computer (hvis det altså ikke
er sådan en der følger med). Ellers ved jeg ikke noget om videokamera.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-09-03 22:42

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f6cc6fe$0$6680$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
ikke
> er sådan en der følger med). Ellers ved jeg ikke noget om videokamera.

Nå nu har jeg fundet det, det står jo ikke i teksten Jeg ved dog ikke
rigtigt hvad de mener. Der står bare inkl. firewire... Om det er inkl. et
firewire kabel, et firewirekort (port), eller om det bare betyder, at det
kan bruge firewire ved jeg ikke. I teksten nedenunder står der USB
streaming... hmmm.... du må ind og spørge, hvis der ikke er nogle andre der
kan hjælpe her.

mvh Frank

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-09-03 23:00

Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> kan bruge firewire ved jeg ikke. I teksten nedenunder står der USB
> streaming... hmmm.... du må ind og spørge, hvis der ikke er nogle andre

Nu blev jeg alligevel nysgerrig, så jeg gik ind på Sonys hjemmeside
www.sony.com (surprise!). Der står: "The DCR-TRV250 delivers all the
benefits of Digital8® recording quality in a smaller chassis. And with
the USB streaming feature, you can turn your camcorder into a video
conferencing tool or webcam. Stream live and recorded moving video to a
PC via USB!"

Fint, tænker man. Så bruger det USB-forbindelse, som alle pc'er vel har.
Men så står der videre: "This remarkably value-priced unit delivers
amazingly crisp and clear Digital8® video, which allows you to transfer
video to your personal computer via its iLINK® DV input/output (iLINK®
DV interface cable sold separately)."

Hvad er nu det for noget, det her iLink? Nede i de tekniske data står:
"i.LINK®* DV Interface (IEEE 1394)"

Og som forklaring i bunden: "*i.LINK is a trademark of Sony, used only
to designate that a product contains an IEEE1394 connector. All products
with an IEEE1394 connector may not communicate with each other."

Og så er det jo, at alle ved, at IEEE1394 er det samme som Firewire.
Firewire er en forbindelse mellem computeren og udstyr, ligesom USB.
Firewire er bare hurtigere. Det lader altså til, at man kan bruge
kameraet via en USB-port i computeren, men har man en Firewire-port, kan
det gøres hurtigere eller bedre eller sådan noget. Og mon ikke man kan
købe et Firewire-kort til at sætte i sin computer? Hvis den da ikke har
det. Macintosh har det i hvert fald, men det er vist ikke så almindeligt
på pc. Pc-verdenen sværger mere til USB2. Men nu er der også kommet en
Fireswire 800, der er hurtigere end USB2. Det er ikke altid nemt at være
cpmputerbruger. Jeg tror bare, at Bilka mener, at kameraet har mulighed
for tilslutning til Firewire. Men det hedder også "Edit" efter navnet.
Måske er det en pakke med Pinnacle Studio Ltd. og et Firewire-kabel. Det
er bestemt ikke umuligt, at den, der skriver kataloget, heller ikke
aner, hvad Firewire er.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 21-09-03 07:07

Jamen.....

Det står jo *helt* tydeligt - Hvis man altså er video-nørd.

Der er tale om et video kamera som også kan fungere som webcam. Hvis det
webcammer, bruges en USB forbindelse til at overføre billederne. Hvis det
bruges som video kamera, kan man overføre billederne til en computer (for at
redigere filmen) gennem et FireWire kabel.

--Michael

Fra : Jensb

Dato : 21-09-03 09:55

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> DV interface cable sold separately)."
>
> Hvad er nu det for noget, det her iLink? Nede i de tekniske data står:

Ja kameraet har mulighed for både USB og Firewire. Der medfølger et USB
kabel, men man skal være opmærksom på at den kvalitet man kan capture gennem
USB er elendig. Så hvis man vil redigere sin video på computeren, så er det
et absolut must at man benytter Firewire forbindelse. Der medfølger normalt
ikke Firewire kabel fra Sony side.

Nu har jeg ikke fået Bilka avisen, så jeg er nødt til at kigge på Bilkas
hjemmeside. Her er der to muligheder for at finde det omtalte kamera. Endten
under katagorierne på deres hjemmeside, eller også kan man fra en oversigt
vælge at se et scannet billede fra hver enkelt side i tilbudsavisen. Når jeg
kigger på den scannede side, så er kvaliteten desværre så dårlig, så man
overhovedet ikke kan læse hvad der står. Jeg kan dog se at der er nævnt
noget med Pinaccle Studie. Hvis man derimod går ind under kategorierne, og
finder kameraet, så er det skrevet som rigtig tekst, og jeg kan læse
detaljerne om kameraet...men her nævner de ikke noget med Pinaccle. Så det
har ikke være muligt for mig at finde ud af præcis hvilken version af
Pinacle der medfølger.

Men jeg ved at Pinaccle har en æske hvor der medfølger både Firewire kabel,
og et Firewire kort til computer, samt deres Studio 8 software, som skulle
være ganske godt. Hvis det er denne Pinacle box der medfølger, ja så er det
nok rigtig med Firewire.

Iøvrigt tror jeg kun prisen er god, hvis det er den Pinaccle version med
kabel + firewire kort der medfølger...og vel at mærke, hvis man har brug for
disse ting. Hvis man ikke har tænkt sig at redigere sin video på computeren
efterfølgende, så er der massere af andre kameraer det bedre vil kunne
betale sig at købe.

Jens

Fra : pizza

Dato : 21-09-03 00:39

1. Prøv at spørge i dk.edb.videoredigering

2. USB- forbindelser kan kun overføre video med en VCD-opløsning. hvis du
vil brueg Firewire, som er betydelig hurtigere, skal du købe et separat
firewire-kort. Så kan du også lave og producere DVD'ere.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-09-03 12:37

"pizza" <pizzaaa@pizzaaaaa.com> skrev i en meddelelse

> 2. USB- forbindelser kan kun overføre video med en VCD-opløsning.

Hvorfor dog det? USB er en standard til digital dataoverførsel, og den
blander sig sådan set ikke i, hvilke typer af data, der overføres. Jeg kan
f.eks. snildt overføre DV-data fra min harddisk til min USB-key. Hvis du
snakker om live-video, er kvaliteten selvfølgelig begrænset af standardens
båndbredde. USB 2.0 understøtter en max. båndbredde på 480 mbps, hvilket er
mere end rigeligt til live-video i DV-kvalitet.

--
-Jens B.

Fra : thomas

Dato : 20-09-03 22:53

> [...]
ind
> på pc og så overspille det på en dvd.
> Der står der er en firewire med, hvad er det og er det godt?

Hvis der ikke er kort og kabel med, koster det samlet kr. 169,- hos shg.dk
(har lige købt)

> Hvis ikke det kamera opfylder mine krav, er der så andre I kan anbefale
til
> ca. den samme pris?

hmm - nu har jeg ikke set det... men vil absolut anbefale er Canon, da jeg
er vildt tilfreds med mit (mv500)... et mv600 står til lidt over 4000 på
edbpriser.dk - det har god optisk zoom - god billedstabilisator og gode
batterier (extra til kr. 249,- på batterier.dk)

tag rundt i et par butikker og prøv dem - og god fornøjelse med
PC-redigeringen... skal selv igang

/Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-09-03 23:05

thomas <fjerndettEthomas@sook.dk> wrote:

> [...]
> edbpriser.dk - det har god optisk zoom - god billedstabilisator og gode
> batterier (extra til kr. 249,- på batterier.dk)

Jeg havde helt glemt Edbpriser. Det her aktuelle Sony DCR-TRV250E står
til kr. 4.375,- hos Kamerahuset i København mod kr. 4.999,- i Bilka.
--
Henrik Münster
Esbjerg