Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ugens billede
Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 20-09-03 07:50

for uge 38 - se http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

Fra : Villum Sejersen

Dato : 20-09-03 08:38

Hans Chr. Sørensen skrev:
> for uge 38 - se http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp
>
> --
> Hilsen Hans
> homepage: www.fotofritid.dk

Du går gennemgående efter ret mørke landskabsbilleder med en meget stor
farvemætning, i hvert fald set på min skærm. Næsten lige som
Ferraniacolor Dia28 gjorde det for 30 år siden, hvad enten man ville
eller ej! Det er vel bevidst? For det kendetegner rigtig mange af
dine billeder. Bruger du polarisationsfilter ved optagelserne, eller
efterbehandler du himlen?

Det er altid et lotteri med billeder der kun indeholder forgrund og
baggrund: Der mangler oftest en (logisk eller visuel) forbindelse mellem
de to, især når der som her ikke rigtig tegner sig nogen spændende
silhouet til at pirre opmærksomheden.

Tilbage er næsten kun de basale registreringer, som jo på andre årstider
også kan være gode nok at huske på og vende tilbage til:
september-grøftekant med september-flora under en næsten utroligt dybblå
september-himmel med september-skyer.

Alt i alt: karakteristisk for dig som fotograf, men ikke det mest
spændende i din samling.

--
med venlig hilsen Villum Sejersen
http://home20.inet.tele.dk/vsevisit/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-09-03 10:29

Villum Sejersen wrote:

> Du går gennemgående efter ret mørke landskabsbilleder med en meget stor
> farvemætning, i hvert fald set på min skærm.

Når man ser billeder på en computerskærm, så er det uendligt vig-
tigt, at man er kalbreret ud fra nogle fælles standarder, og jeg
synes ikke Hans Chr. Sørensen's virker specielt mørke.

Prøv flg. skærmtest, du skal kunne se forskel på alle trin i grå-
kilen - http://niels-ebbesen.net/skaermtest/

Jeg er derimod ikke uenig i, at det pågældne billede ikke er den
helt vilde oplevelse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen