Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Græsstrå
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 19-09-03 22:49

Nogen der har lyst til at kommentere?

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=42819

mvh Frank

Fra : ab

Dato : 20-09-03 07:07

> Nogen der har lyst til at kommentere?

Ja, det er formentlig et foto af et græsstrå - og det var så det.

- Det må da kunne gøres mere originalt, hvis det endeligt skulle være et
græsstrå, det skal "gå ud over" ?

ab

Fra : Qrt

Dato : 20-09-03 09:02

On Sat, 20 Sep 2003 08:06:50 +0200, "ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk>
wrote:

>Ja, det er formentlig et foto af et græsstrå - og det var så det.
>
>- Det må da kunne gøres mere originalt, hvis det endeligt skulle være et
>græsstrå, det skal "gå ud over" ?

Alt i denne verden kan sikkert gøres mere originalt, så det er en
temmelig intet-sigende kommentar du kommer med. Du er nød til at
konkretisere din kritik lidt.

Qrt

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-09-03 10:19

Qrt wrote:

> Alt i denne verden kan sikkert gøres mere originalt, så det er en
> temmelig intet-sigende kommentar du kommer med. Du er nød til at
> konkretisere din kritik lidt.

Det handler om to ting, for det første ska du lære man ikke ska
ta' "ab" (arne brun) alvorvorligt, han elsker at fyre den slags
intetsigende spydighedder af.

Men når det er sagt, så er billedet jo ikke det vilde artwork,
det ville ihvertfald ikke blive dårligere af, at træerne i bag-
grunden var blevet udeladt, og en strammere beskæring ku' det
også godt tåle.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-09-03 10:04

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er formentlig et foto af et græsstrå - og det var så det.

Det er ganske rigtigt, ligesom et foto af en fugl bare er et foto af en
fugl, men derfor kan det da godt være et godt billede (ikke at jeg siger mit
er det, det var jo derfor jeg bad om om et par kommentarer)

> - Det må da kunne gøres mere originalt, hvis det endeligt skulle være et
> græsstrå, det skal "gå ud over" ?

Alt er vel næsten prøvet før, men det betyder vel ikke, at man ikke kan tage
gode billeder uden at "gå ud over" hvad der er prøvet før...?

Anyway, tak for kommentar, den ville dog have været lidt bedre, hvis du kom
med et par foreslag til hvad jeg kunne gøre bedre.

mvh Frank

Fra : C. Poulsen

Dato : 20-09-03 18:08

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<3f6b7866$0$6677$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> Nogen der har lyst til at kommentere?
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=42819
>
> mvh Frank

Jeg ved ikke helt hvad det er du gerne vil hører, men:
Det er ikke et billede der rører noget i mig, træerne i baggrunden er
forstyrende, og hvis man skulle gi det en strammere beskæring så er
der jo ikke andet end et græsstrå og en forholdsvis kedelig himmel.
Det positve ved dette billede er nok at strået ser skarpt ud.

Carsten

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-09-03 20:31

"C. Poulsen" <the.poulsens@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Jeg ved ikke helt hvad det er du gerne vil hører, men:

Er det et godt billede? Hvis ja, hvorfor? Hvis nej, hvorfor ikke? I sær det
sidste er vigtigt

Jeg har ikke meget forstand på indholdet af et billede, men jeg vil gerne
lære. Derfor vil jeg gerne høre andre folks mening.

> [...]
> der jo ikke andet end et græsstrå og en forholdsvis kedelig himmel.
> Det positve ved dette billede er nok at strået ser skarpt ud.

Ja, tak. Det var sådan noget jeg gerne ville høre, altså kedeligt!

Jeg synes selv, at det var et godt billede (ja det synes jeg faktisk stadig,
selv om at jeg nu har fået noget andet afvide , men det er jeg åbenbart
ene om

Tak for kommentarerne af både dig og Niels, det lyder jo til at I er enig

mvh Frank

Fra : C. Poulsen

Dato : 21-09-03 07:07

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<3f6ca989$0$6668$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
> ene om
>
> Tak for kommentarerne af både dig og Niels, det lyder jo til at I er enig

Hej

Ja, men Frank tro mig, jeg har også mange billeder som jeg selv syntes
er mægtig gode og som har fået meget store hug når de har været i en
anden fotoklub til bedømmelse.
Men for mig er de stadig gode, for jeg har haft en oplevelse da jeg
tog dem og kan som regel huske stemningen da billederne blev taget,
men for beskueren, er der kun det "flade" billede.
Et godt billede, kan være et billede der fortæller en historie, eller
hvor beskueren næsten føler at han selv er på stedet, altså kan mærke
stemning, lugt eller lyde, og så skal alt det tekniske jo selvfølgelig
også være i orden.
Håber ikke at kritikken var for hård, men kom endelig med flere, vil
gerne sætte en kommentar på.

Carsten

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 22-09-03 08:36

> [...]
> hvor beskueren næsten føler at han selv er på stedet, altså kan mærke
> stemning, lugt eller lyde, og så skal alt det tekniske jo selvfølgelig

Det vil jeg tænke over næste gang, men jeg kan godt lige naturbilleder, et
billede af en blomst, en fugl, et træ, et græsstå Her er der jo ikke
rigtig nogen historie at fortælle, men bare et eller andet som man synes er
flot.

> Håber ikke at kritikken var for hård, men kom endelig med flere, vil
> gerne sætte en kommentar på.

Slet ikke Så længe at den er konstruktiv, og jeg lære noget, synes jeg
at det er fint

mvh Frank