Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fashion cam
Fra : thejs

Dato : 17-09-03 21:09

Hej

Jeg kan se at der tidligere har været diskuteret digital kameraet "Fashion
Cam". Jeg har netop købt et sådan, og er meget tilfreds, bortset fra at
cirka hvert 4. billede er rystet. Dette skyldes at kameraet skal holdes
stille i mindst 1 sekundert efter man har trykket på knappen. Er dette
normalt eller er mit kamera defekt?

Hilsen Thejs

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 17-09-03 22:05

Måske er det lukketiden som er for høj fordi rummet er for mørkt. Prøv evt
at anskaffe dig et stativ, så bliver det bedre.

Jan
www.fotoportal.dk

Fra : Anders pedersen

Dato : 17-09-03 22:04

On Wed, 17 Sep 2003 22:09:02 +0200, thejs wrote:

>Dette skyldes at kameraet skal holdes
> stille i mindst 1 sekundert efter man har trykket på knappen. Er dette
> normalt eller er mit kamera defekt?

Hvis du ikke bruger blitz kan det være meget normalt.
Det ville derfor en godide altid at bruge blitz, fordi den køre med en
hurtigere lukke tid.
Kameraet skal stadig holdes stillr
For at tjekke om kameraet er defekt skal det på stativ eller stå på et
bord,hvorfra man så kan tage billeder. Er de rystede der er kameraet
defekt.

Anders

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-09-03 10:29

"thejs" skrev
> [...]
> cirka hvert 4. billede er rystet. Dette skyldes at kameraet skal holdes
> stille i mindst 1 sekundert efter man har trykket på knappen. Er dette

Det er shutterlag. Billedet tages først et lille
stykke tid efter du har trykket på udløseren.
De rystede billeder skyldes sikkert at du er
ved at fjerne søgeren fra øjet og dermed bevæger
kameraet for meget til et skarpt billede.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Anders pedersen

Dato : 18-09-03 15:44

On Thu, 18 Sep 2003 11:28:45 +0200, Peter Schrøder wrote:

> "thejs" skrev
>
> Det er shutterlag. Billedet tages først et lille
> stykke tid efter du har trykket på udløseren.
> De rystede billeder skyldes sikkert at du er
> ved at fjerne søgeren
Det kamera han omtaler her har ingen søger
Eller prøv at læse her

Anders