Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Omni Bouncer
Fra : Frodo

Dato : 16-09-03 20:43

Der var for et stykke tid et indlæg omkring en omni-bouncer. Jeg skal bruge
en universal omnibouncer (der fås ikke en std. til min Jessop300TTL).

Fra : Pico

Dato : 16-09-03 22:12

Frodo wrote:
> Der var for et stykke tid et indlæg omkring en omni-bouncer. Jeg skal
> bruge en universal omnibouncer (der fås ikke en std. til min
> Jessop300TTL).

Er det denne tekst du mangler ?
Pico

KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Speed Graphic i England har den til £15,95 + £3,95 i porto. Jeg købte
sådan
> en fætter sammen med min 550EX hos dem her for en lille måneds tid siden
og
> jeg kan klart anbefale firmaet. Meget, meget hurtig levering.
>
> http://www.speedgraphic.co.uk/html/prodframe.html
>
> Hent deres store katalog i PDF-format - der er masser af guf for
fotografen

Har også handlet med dem flere gange før. Klart anbefalelsesværdige. Og tjek
så lige deres filmpriser.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Bounce

Dato : 17-09-03 13:46

> Er det denne tekst du mangler ?
> --
> Med venlig hilsen
> Pico

Både ja og nej. Jeg mangler en universial Bouncer da ingen af de originale
matcher min flash. Skal jeg virkelig købe mig en ny flash for jeg kan få lov
at bruge lidt blødere lys?

Jeg synes jeg så en adr. i en tidligere tråd hvor de havde en universial
bouncer - it's gone now...

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 17-09-03 14:28

"Frodo" <no_spam@its.invalid> wrote in news:gIJ9b.72900$Kb2.3437646
@news010.worldonline.dk:

> Der var for et stykke tid et indlæg omkring en omni-bouncer. Jeg skal bruge
> en universal omnibouncer (der fås ikke en std. til min Jessop300TTL).

Hvis det ikke lykkes for dig, så kan du evt. eksperimentere med at skære
bunden af en Fuji filmopbevaringsdåse (den er af hvid/gennemsigtig plastik) og
lave et snit fra den ene ende til den anden - så kan den åbnes og klemmes fast
på blitzen...

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Bounce

Dato : 17-09-03 14:38

> [...]
plastik) og
> lave et snit fra den ene ende til den anden - så kan den åbnes og klemmes

Jeg antager at det ikke er en af de små runde? :) Hvilken snakker vi så om?

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 17-09-03 15:15

"Bounce" <want_no@spam.invalid> wrote in news:BuZ9b.80136$Kb2.3460440
@news010.worldonline.dk:

> Jeg antager at det ikke er en af de små runde? :) Hvilken snakker vi så om?

Joda, når du har skåret bunden af så har du et rør og når du snitter den op
fra den ene ende til den anden, så kan den sættes ind over blitzhovedet.. Den
dækker bare ikke siderne.

Fra : KNL DtP

Dato : 17-09-03 15:25

"Bounce" <want_no@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg antager at det ikke er en af de små runde? :) Hvilken snakker vi så
om?

En anden mulighed er at bruge en tom eddike-dunk eller andet af hvidt og mat
plastic. Du måler flashens hoved op og klipper så et stykket plastic ud der
passer - med tilhørende flapper til at gå ned om selve hovedet. Tape eller
lim flapperne sammen, så du får en lille æske med hul i bunden. Lav den
tilpas stram, så den kan holde sig selv på flashen.

Bemærk at den rigtige omni bouncer har et 2 cm stykke luft fra selve
flashhovedet til "loftet" af bouncher-hæfften, således at lyset kan
diffusere ud gennem siderne og ikke kun ud af fronten.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : DUG_TEN

Dato : 17-09-03 20:31

Hej du kan prøve at kikke her, om der er en der måske kan rettes til så den
passer til din Flash.

http://www.stofen.com/Products/Index.html

Vi er et par stykker der bruger disse, og de er meget billige..

Kan også købes i http://www.photografica.dk/ i kbh for 250 kr. stk..

Hilsen

Henrik

www.fotogruppen.net