Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G3 ZoomBrowser indstil til roter ori~
Fra : Lexus

Dato : 16-09-03 07:48

Hej Gruppe!
Jeg er noget ked af at få indlæst dobbeltbilleder. Jeg har indstillet mit
kamera til roter automatisk, i ZoomBrowser har jeg sat flueben i Roter
original. Jeg får indlæst både original og roteret kopi.
Det er underligt for den version af ZoomBrowser jeg havde til mit G2 klarede
opgaven.
Kan nogen hjælpe ?
Et tillægsspørgsmål, kan en videooptagelse på højkant med det her kamera
roteres ?
Blot til orientering, jeg er ikke fotografen jeg den lykke / ulykkelige ejer
af G3. Mine børns personale er fotografer jeg indlæser bare og har alle
problemerne.
Med venlig hilsen Lene

Fra : Ricki Susic

Dato : 30-09-03 17:15

[snip]
> [...]
> original. Jeg får indlæst både original og roteret kopi.
> Det er underligt for den version af ZoomBrowser jeg havde til mit G2
[snip]

Hej Lene,
Du kan indstille kameraet til ikke at rotere billederne. Således får du kun
det originale billede med i upload til computeren. Såvidt jeg mindes er
G3'eren jo også bundlet med Photoshop, som kan klare rotering af billeder på
fornemmeste vis.

[snip]
> [...]
ejer
> af G3. Mine børns personale er fotografer jeg indlæser bare og har alle
[snip]

Jeg tror at du skal bruge et video-editeringsprogram såsom Adobe Premiere,
Final Cut, eller Quicktime PRO for at redigere i filmoptagelser i dette
format.

Hilsen Ricki