Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vedr. preview på Olympus C50
Fra : Peter R. Christianse~

Dato : 14-09-03 14:52

Efter nu i stykke tid at have glædet mig over mit Olympus C50, begyndte det
at irritere mig grænseløst at det ikke var muligt at previewe straks efter
optagelse, uden at lukke objektivet.

En nøjere granskning af både den engelske og danske manual, gav ikke
umiddelbart andre muligheder. Heller ikke nyeste version af manualen fra
Olympus hjemmeside skriver noget om muligheden for "quick preview".

Har nu imidlertidig selv fundet ud af at et hurtigt dobbeltklik på
preview-knappen giver adgang til billedbrowseren - selvom objektivet er
åbent.

Håber andre kan få glæde af denne "opdagelse". Muligvis det er en gammel
nyhed - i så fald kan dette indlæg blot ignoreres!

Mvh.
- Peter

Fra : Sparre

Dato : 14-09-03 14:55

> Har nu imidlertidig selv fundet ud af at et hurtigt dobbeltklik på
> preview-knappen giver adgang til billedbrowseren - selvom objektivet er
> åbent.

Hehe, ja opdagede det samme for et par uger siden på vores C300, rar nok
detalje...

--
Sparre

Fra : Goatti

Dato : 26-09-03 11:18

Hej Peter,

hvordan er din vurdering generelt af C-50.. Sidder og overvejer meget om
jeg skal købe det. Hvis du skulle købe et idag, ville du så vælge det
samme?

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter R. Christianse~

Dato : 26-09-03 21:28

"Goatti" <Goatti.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej Peter,
>
> hvordan er din vurdering generelt af C-50.. Sidder og overvejer meget om
> jeg skal købe det. Hvis du skulle købe et idag, ville du så vælge det
> samme?

Hey...

Generel vurdering - superlækkert, gedigent kamera!

Jeg overvejede meget, hvorvidt jeg skulle vælge et godt point´n´shoot
kamera, eller et "større" kamera med flere funktioner. Da jeg stadig er en
glad amatør, som skyder til højre og venstre i jagten på det perfekte foto,
besluttede jeg mig for C-50´eren. Den opfylder til fulde mit behov for
automatik og programmer, men kan samtidig køres "manuelt", hvis man har tid,
lyst og forstand til det. Billedkvaliteten er fremragende. Hurtig autofokus,
super lysfølsom, acceptabel "shutter lag". Desværre er makrofunktionen ikke
i top - regn ikke med noget brugbart under 30-35 cm.

Samtidigt er kameraet superlille og let, til trods for et hus helt i metal.
En anke kunne måske gå til selve udformningen, som er en smule buttet. Det
giver kameraet en lidt sær "Legoklodset" facon, hvilket gør det besværligt
at proppe i eks. en bukselomme.

Alt i alt har jeg ikke fortrudt mit valg. Skulle jeg købe kamera i dag, vil
jeg ikke tøve med at vælge samme model - dog vil jeg nok bruge mere tid på
også at kigge på de lidt mere avancerede modeller, evt. med noget mere
zoom/bedre makro. C-50´eren har i hvert fald givet mig mod på mere udi
digitalfotograferingens verden.

Mvh.
- Peter