Køb i udlandet
Fra : Jacob

Dato : 09-04-01 11:35

Jeg har et lille spørgsmål til gruppen.

Jeg har planer om at købe nogle pladespillere i USA eller i UK, men jeg ved
ikke om der bliver lagt told oveni prisen når de skal ind i Danmark. Kan i
svare mig på det?

Hilsen Jacob

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 09-04-01 11:29

Reverend "Jacob" <oxygen@mail.tele.dk>, High Priest of Bollocks
Talking mumbled:

> [...]
>ikke om der bliver lagt told oveni prisen når de skal ind i Danmark. Kan i

Køb i England giver ingen told. Det gør køb i USA.

Fra : Uffe Holst

Dato : 09-04-01 13:13

In an article of 9 Apr 2001 Jacob wrote:

> [...]
> ikke om der bliver lagt told oveni prisen når de skal ind i Danmark. Kan i

Køber du inden for EU, så bliver der ikke lagt told og moms oveni. Dog
skal du være opmærksom på, at hvis en udenlandsk forhandler i EU sælger
for samlet mere end 280.000 kr., så skal han lægge dansk moms til i
stedet for landets egen momssats. Jeg kunne dog ikke forestille mig, at
det bliver aktuelt i forbindelse med en pladespiller.

Jeg har med stor succes købt hifi hos http://www.acoustics.de/ i Marburg
i Tyskland. Inklusive levering til døren med UPS var det langt billigere
end et køb i Danmark, hvor jeg endog selv skal slæbe det fra butikken og
hjem. Skriv og spørg om pris på det du søger -- de kan vist nærmest levere
alt.

--
Uffe Holst