Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rotere film + Kameraers kapacitetsbegrænsn~
Fra : Jimmy

Dato : 12-09-03 16:36

Hej

Jeg har lige fået mig et IXUS 400 og har to spørgsmål:

1 - Hvilket program vil I bruge til at rotere en film optaget igennem et
kamera?

2 - Hvorfor har så mange kameraer (selv Canon G5) en begrænsning på 3
minutters videooptagelse? (Kamerakortet er high speed)

Mvh
Jimmy

Fra : KNL DtP

Dato : 12-09-03 17:13

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> 1 - Hvilket program vil I bruge til at rotere en film optaget igennem et
> kamera?

BreezeBrowser kan rotere JPEG-billeder tabsfrit, og hvis dit kamera har en
horisontal/vertikal-sensor, så kan den også selv finde ud af hvilke billeder
der skal roteres. Meget smart hvis man f.eks. har et EOS 10D.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jimmy

Dato : 12-09-03 17:19

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> BreezeBrowser kan rotere JPEG-billeder tabsfrit

Kan den også løse mit problem?

Mvh
Jimmy

Fra : Jens Christensen

Dato : 12-09-03 18:19

Jeg tror han tænkte på at rotere film... avi i hans tilfælde....

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : KNL DtP

Dato : 12-09-03 19:16

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse

> Jeg tror han tænkte på at rotere film... avi i hans tilfælde....

Ahhhh - der var jeg for hurtig på tasterne. Der står selvfølgelig film og
ikke billeder.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Morten Bested

Dato : 12-09-03 19:25

For at rotere et videoklip bliver man nok nødt til at have fat i et
redigeringsprogram.
Du kan downloade et gratis program, som hedder vitual dub
(www.virtualdub.org) og med det kan du blandt andet rotere dit klip.

Fra : Jimmy

Dato : 12-09-03 19:35

"Morten Bested" <morten@bested.net> wrote in message
> [...]
> redigeringsprogram.
> Du kan downloade et gratis program, som hedder vitual dub

Ja, VD er superfedt!
Men jeg kan ikke finde det sted i det, hvor man roterer filmen.
Jeg har markeret alle frames, men det kom der en rotate-ting frem af.

Nogen ide?

Mvh
Jimmy

Fra : Morten Bested

Dato : 12-09-03 20:02

Du skal op i "video -> filters -> add" ... og så finde noget med rotation ;)

Fra : Jimmy

Dato : 12-09-03 20:17

"Morten Bested" <morten@bested.net> wrote in message
> Du skal op i "video -> filters -> add" ... og så finde noget med rotation
;)

Works like a charm.

Super - Tak for det.

Mvh